maariiasvensson

Alla inlägg under december 2011

Av maria - 24 december 2011 09:00

       

Önskar världens goaste pepparkaksgumma ! Hoppas ni alla får en trevlig dag och får en massa fina julklappar och äter er riktigt feta ;)

Av maria - 24 december 2011 07:05

Ellie väckte mig kl 6 imorse, hon brukar sova längre. Men igår så var hon lite varm, så hon fick lägga sig tidigt. Runt 18,00  så hon har ju iallafall sovit i 12 timmar. Men när jag tog upp henne imorse , var hon ännu varmare, så jag tog tempen, som visade på 39,2 . Min stackars flicka som ska vara sjuk på julafton :/ Så idag får hon leva på alvedon, så får vi se hur de går. Är lite svårt att få  i henne mat när hon är sjuk .. Hon har ju varit sjuk nästan hela decemver, om hon inte varit febrig så har hon varit förkyld, eller både och !

 Är andra gången hon fått feber nu under rättså kort tid. Så blir nog att ringa BVC på måndag eller något och se vad dom säger. Alla kan ju få feber, men man brukar väl inte få de två gånger på inte ens en månad .


 Får se om hon blir lite piggare när hon får öppna julklapp i julstrumpan :)



så nu ligger jag i soffan, och har legat här ett tag. Har så svårt att somna om efter att Ellie väckt mig och hon inte mår bra. Hon sover igen nu iallafall efter att hon fått lite välling. Bra att man får i henne någonting iallafall. så jag tänkte väl hoppa in i dushen om en stund och sen fixa lite. Vi får väl se. Får se när Ellie och Eric vaknar också ! :I 


 Vi hörs senare :) PUSS

Av maria - 23 december 2011 21:58

Idag går jag in i vecka 29 ! Bara 11 veckor kvar ! Och vi bara längtar !

 Men visst har jag inte den lättaste graviditeten . För er som inte hängt med så har jag varit sjukskriven heltid sedan 3 okt. provade jobba två dagar i mitten på oktober, men de gick inte. Det gjorde så ont.

Har även blivit en sväng till akuten då jag hade jätteont i låret som sträckte sig uppåt ryggen, vilket visade sig vara Ischias. Foglossningen är hemskt. De känns som att mitt bäcken ska brytas sönder i tusen bitar , dom första timmarna under dagen är värst, och att komma upp ur sängen är ett helvete !


 Har blivit en massa konstigt med lönerapporteter m.m så jag har inte fått någon sjukpenning än, överhuvudtaget . Vet inte ens om jag blir godkänd av förskärkingskassan. Men nu hoppas jag att det inte är så många dagar kvar innan jag får de, men eftersom allt blev så sent , så fick ju inte dom in mina pappaer förrens i början av dec, så de betyder ju att om jag nu kommer få pengar så får jag det i början på januari .

Men efter nyår ska jag ringa och stressa dom lite och se hur de går.

Vi har ju en del som måste införskaffas innan bebisen kommer, vi har ju köpt det mesta, men vi behöver bl.a en ny byrå och lite sånt. Haade ju även varit trevligt med en tripp till Ullared och införskaffa alla smågrejjer man behöver , men de kommer nog inte bli av som de ser ut just nu.


Jag har iallafall fått beviljad graviditetspenning f.r.o.m den 16 januari, så vet ju att jag kommer börja få in pengar, men de är ju ett bra tag kvar tills jag får se den inbetalningen !


Men här har vi iallafall en magbild från idag !

Bebisen är rktigt sprallig, så är inte ofta det är en lugn stund, och om man jämför med Ellie, så som hon var i magen , så kommer dessa  två bli varandras raka motsatser ! Hon var väldigt väldigt lugn .


 

Av maria - 23 december 2011 21:40

 Nu kommer lite bilder från när vi åkte ut till Erics far och begav oss ut i skogen på jakt efter den perfekta julgranen ! 

Helt perfekt blev den ju inte, men inte illa pinkat ändå , tycker vi :)

 Så nu ligger de en massa julklappar under den vackra granen , just nu, cirka 60-65 st då vi fick med oss några idag av Erics mormor och morfar ,

 och imorgon kommer min familj dvs, Mamma, Pappa, Malin, Madde, Tyra ( Hunden) , Farmor och mormor. Och dom hade tydligen rätt så mycket julklappar också, ( runt 50 st ) Så de kommer bli FULLT med julklappar !! :D

Guud så roligt . Är väl roligast att Ellie kommer få Hur mycket som helst, men hur som haver, här kommer bilderna :)

 

När vi väl hade hittat våran gran så var vi ju tvunga att hämta något att hugga ner den med, och såklart ett transportmedel, vilket blev Erics jeep.

 Vi fick starta den med hjälp av startkablar, och sen när vi väl stod ute i skogen så skulle Eric kolla om den startade utav sig själv, men icke sa nicke. Och då var han inte så glad längre !  

Men nog fick vi ner granen iallafall !  

Och såklart är de alltid roligt att åka jeep ! :)

 

Sen blev de lite mys med faster Anna

 

Och sen en tur i vagnen tills vi somnade !  

Resultatet av granen är ju såklart detta :

 

Av maria - 22 december 2011 22:24

 Tiden bara springer iväg och på lördag är de julafton, och som man har köpt julklappar och grejjet, och planerat. Och snart är hysterin slut ! Både skönt och tråkigt.  Jag tycker iochförsig att allt sånt här som har med julen att göra, är jätteroligt ! Köpa julklappar, och slå in själv och baka och grejja !

 Så just nu ligger de cirka 55 (?!) julklappar under granen, som är från oss. Dom flesta är ju till Ellie, men tror nog att alla andra också kommer bli rätt så nöjda !Tänkte lägga ut en bild på våran vackra gran som vi har huggit ner själva imorgon :)


Idag har vi varit på MVC, allt såg så fint ut och jag låg precis på kurvan. Vågen skrämde inte livet ur mig eller, vilket är bra ! Men bara lääängtar tills jag kommer kunna g ner allt igen ! Så såfort jag har läkt som jag ska och väntat några veckor efter att bebis ploppat ut så kommer de bli hårdträning vill jag lova ! 


 Efter vi varit på MVC så åkte vi till Överby en sväng då jag lovade Malin att hjälpa henne med en julklapp, så vi fixade den och kollade runt lite och åkte hem.


Imorgon blir de fullt upp, de ska städas, bakas de sista, kolla på hus, handla lite, åka till Erics mormor och morfar och lite allt möjligt !




Och jag har inte fått några pengar än från försäkringskassan, lite drygt. Så när jag pratade med dom sist så sa dom att jag kommer få dom runt 8 januari , om jag blir godkänd till sjukpenning. Så d¨kommer jag få pengar för både oktober och november och lite av dec ! Så de är väl rätt så okej ändå ! Men skulle gärna vilja ha pengar snaaart ! De är tur att Eric jobbar så bra ! :)


 Men nu ska jag fortsätta kolla på fråga olle ! Så kommer de ett inlägg imorgon ! Ha en trevlig torsdag ! PUSS

Av maria - 19 december 2011 21:47

Bloggen ja, den hade jag glömt ;)

Inte helt kanske, men nästan. Är ju snart jul och som ni vet så är de mycket att göra.

När man även har en sprallig liten dam som vill leka hela tiden, så finns de inte mycket tid över till bloggen.

 Men man kanske ska ta de som ett nyårslöfte , eller vad tycker ni !

Har så mycket roligt jag skulle vilja lägga ut här, julklappstips och grejjer, men jag har inte haft någon ork,

eller rättare sagt någon tanke på bloggen.


 Nu är iallafall Eric ledig fram till den 6:de januari, vilket ska bli sååå mysigt.

Julafton är om bara några dagar, och ska bli så roligt när alla får öppna sina julklappar,

speciellt Eric ! ;d

 Vet inte ritkigt vad han har räknat med, men jag har då köpt honom den bästa julklappen,

även mina päron har köpt en riktigt riktigt bra sak till honom, så han kommer bli mer än nöjd , tror jag ;)


Idag ar jag tvättat, och tvättat, och de har tagit en evigehet, vi hade så sjukt mycket tvätt, men ändå så skönt när allt är klart.


 Ellie sover som en stock sedan några timmar tillbaka , och nu sitter Eric och jag vid en varsin dator.

 Tankade hem "Home Alone", alla 4 filmerna idag, så vi ska väl snart lägga oss i sängen och börja kolla lite.

Men först måste vi ju se Santa Claus 3 ! ;d


Imorgon ska jag försöka mig ut på torp en sväng , Eric och Ellie får vara hemma så får jag åka dit själv.

Får se hur länge de går innan jag känner av foglossningen alldeles för mycket, men en timme hoppas jag på iallafall !



Men nu ska jag nog lägga mig i sängen ! Ska försöka blogga lite imorgon också ! ;D Ha en trevlig kväll ! PUSS

Av maria - 7 december 2011 20:06

Har inte uppdaterat här på veckor tror jag ! Men de har varit mycket annat. Har bl.a

hälsat  på familjen i Valskog och Ellie har varit dundersjuk HELA helgen, men hög feber och en riktig dunderförkylning.

Nu är febern borta, men hon vill knappt äta :/

 Hon vill i princip vara hos en hela tiden och jag kan inte göra någonting när hon är på golvet för då kommer hon och ställer sig upp längs mitt ben och vill bli buren.  Om hon inte ligger i famnen hos en så är hon kinkig i princip hela tiden och hon vill inte leka med sina leksaker. Så jag har knappt telefonen på mig och jag har knappt suttit vid datorn.

 Så jag ber om ursäkt till dom som försökt få tag i mig, men de har faktiskt varit lite mycket :(


 Igår när jag och Ellie skulle försöka oss ut på en liten kortpromenad så kom vi inte speciellt långt, inte ens till ICA..

 Jag fick en stark ihållande smärta  i nedre delen av magen på vänster sida. Jag vågade knappt röra på mig , trodde att något skulle gå sönder. Så jag fick sätta mig ner på en "stenstolpe" och vänta på att smärtan skulle försvinna, vilket den också gjorde halvt om halvt efter en kvart.

 Sen var de bara att börja gå hemmåt igen, vilket inte ens hade tagit 5 min annars, tog nu närmare 10-15 min. Smärtan gjorde inte lika ont, men den fanns där .


Så sedan igår eftermiddag och idag har jag haft smärtor som kommit och gått, vissa har hållt i sig och vissa har bara varat i några sekunder för att sen försvinna och komma några eller någon minut efter. Så idag på eftermiddagen ringde jag till min älskade barnmorska och hos tyckte att om de inte hade blivit bättre tills Eric kom hem så skulle jag ringa förlossningen och då skulle vi åka in på koll.

 När dom säger de får man alltid lite panik ! Men som tur var så blev de bättre, men nästa gång jag känner av de så får jag ringa dom på en gång. Hellre att åka in och kolla så att allt står rätt till med allt än att oroa sig !


Ischiasvärken har blivit värre dom senaste dagarna, och foglossningen är hemskt. Ibland så är de faktiskt rättså jobbigt att vara gravid , en är så värt sen när man får den lilla på bröstet ! Även fast man inte kommer fatta att man ska igenom alla förlossningssmärtor en gång till ;p


När jag och ellie kom hem från Köping så hade Eric fått upp garderobsdörrarna och nu håller han på att sätta på handtagen , sen är sovrummet i princip helklart.. Är ett eluttag som ska fast också, men de är ju bara en liten pyttegrej ! Skönt att de blir klart sen :) Och skönt med två garderobsdörrar ! :)


Just nu är jag i vecka 25+5 (26)  och tiden går så sjukt fort. Lite svårt att fatta ibland att de ska komma en till liten bebis ! :)

 

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards