maariiasvensson

Alla inlägg under november 2010

<3

Av maria - 30 november 2010 20:26

Lilla Ellie blir två månader idag ! Gud vad tiden har gått fort ! Snart ska hon väl börja skolan också ! Nej Usch hudjedamig !  Helt otroligt att jag bar på henne i 9 månader och sen kommer hon ut helt underbar och älskad! <3  

Av maria - 30 november 2010 16:27

Idag tog jag och Ellie en sovmorgon ! Sköönt ! Hon vaknade vid fem imorse och ville ha mat, sne sov vi i några timmar till ,törs inte ens säga när vi gick upp ur sängen. Men man blir trött av att vara i Köping måste jag säga ! ;)


 Idag har vi varit nere på stan, vi tog bilen då jag börjar bli sjuk! Men var tvungen att handla julklappen till Eric så nu är den klar :) Haha , hade tur att den fanns kvar :D

 Va till Swedbank och till ClasOlsson också och handlade lite ! Och nu ska jag börja städa då katterna har röjjt till det ordenligt unde helgen, blomblad och allt var de nu är överallt !

 Mindre kul att komma hem till..

När jag skulle parkera bilen här utanför så var det någon som hade tagit våran plats som Eric tokskottade fram igår , Så fick ställa mig på betalparkeringen och när jag kom hem igen så var bilen borta. Tippat ! Men hade redan betalat fram till klockan sex så jag gick in. Var så blöt om fötterna också så det var helt sjukt !


Men nu ska jag börja med maten och dammsuga ! PUSS

Av maria - 29 november 2010 21:37

Nu är vi hemma i Uddevalla igen efter ngåra timmars resa och nu är maten på g. Vi kom hem för några timmar sedan och då åkte jag nästan på en gång och storhandlade. Vi hade ju INGENTING hemma ! haha , helt tomt ! :P

 Så nu är det gjort och alla räkningar är betalda !

Sköönt det !  är rätt så trött nu och måste packa upp allt och fixa iordning lite så blir inge långt inlägg detta inte !


 Så nu hej hopp gummisnopp !

Av maria - 27 november 2010 16:02

Igår var de fest för hela slanten ! :)

Men vi kom inte iväg i den tiden som jag hade hoppats på så vi kom hem till Köping kl 18 och festen började 19 så då blev det stressigt kan jag säga. Hade ju inte fixat någonting i matsalen heller, men som tur var så var vi någea som fixade !

 Var jätteroligt att alla kom igår ! Var kanonkul att träffa alla igen ! :)

Och tack för alla presenterna .

Fick en massa bra

Av Michan, Katrin Mickis , Hanna och Liz fick jag presentkort på massage 70-80 min och presentkort på Hm på 500!

Av Petta, Hobb, Conny Rasmus och Anton fick jag presentkort hso frisörn på 500kr

Av bea och Alex fick jag nagellack och Ellie fick en body

Av Ronja fick jag Tequila

Av Pepsi, Andersson, Åhman och Pingu fick jag ne korg med godis, glögg , frukt och en massa annat !

 TACK SÅ JÄTTEMYCKET ALLA FÖR PRESENTERNA ! KUNDE INTE HA BLIVIT BÄTTRE!  Det uppskattades till tusen !


 Festen spårade ur totalt efter några timmar och polisen kom och grejjer .  Men innan var det jätteroligt !

Åhman hade med sin shotklubba och vi fick shotta  Ålands nationaldryck , som var SKITGOD !  Var grädde och nyponsoppa och nå likör eller var det nu var för något ! :d


Vi kom hem klockan fem på morgonen efter att ta torkat bajs som var på hela toaletten och på golvet, plockat undan alla burkar / flaskor och skurat och dammsugit ! Vilket tog ett tag då Maria Palm blev trött och la sig och sov på golvet, Eric slocknade han också och Gattinger hjälpte pappa att bära in ljudanläggningen i Valpen !


Ellie kom även förbi en sväng så alla fick se våran lilla tös ! :)

Och idag mådde vi som vi förtjänade, men kan säga att Eric mådde tusen gånger sämre än mig !

Nu har vi ätit kebab och vi tänker inte gå utanför dörren nå mer idag om vi inte ska åka och hälsa på Katrin senare !


 Men ha en trevlig lördag folket ! :) Och tack igen ! <3

:S

Av maria - 26 november 2010 13:00

Vi har inte åkt än , Eric har inte ens kommit hem än rättare sagt ! Jag är STRESSAD ! :/

Av maria - 26 november 2010 00:20

Nu ligger jag i sängen och har precis diskat  ! Inte så normal att diska mitt i natten kanske men var rastlös och då slipper Eric göra det imorgon bitti Har även vikit kläder och grejjat så slipper man göra det imorgon så kan man ju sova någon timme längre. Ska nog ta bilen till Torp en sväng imorgon och inhandla lösögonfransar :) om jag hinner vill säga, men är väl bara att sticka iväg direkt när man vaknar och gett Ellie mat så hinner jag nog .

 Eric får sluta klockan tolv imorgon så då ska han bara hem och duscha och äta så sticker vi på en gång sen så man kommer iväg. Vet juh inte hur vädret ska vara imorgon , ska jag nog kolla direkt nu efter att jag har skrivit klar :) Får hoppas på det bästa !


 Jag är faktiskt lite halvsömnig men ska väl slå på ett avsnitt av Bones och hoppas att Ellie vaknar under de så jag kan ge henne mat innan jag somnar, hon åt runt nio så får hoppas att hon vaknar snart igen så kan man få sova hela natten sen :)


 Men nu ska jag kolla på Bones, vilket för övrigt ROCKAR ! haha , är så sjukt bra !


 Så taggar vi till imorgon KÖPING ! :D

 Puss och godnatt

  Ellie 5 dagar gammal !

Av maria - 25 november 2010 17:44

vad ska jag ha på mig imorgon ???!!! Inte lätt detta !

Men jag hittar väl något , förhoppningsvis ;)


 Idag har jag och Ellie varit nere på stan och fixat lite, varit på systemet och handlat present till Maria :)

 Och nu håller jag på att prova kläder till imorgon ! Intel ätt detta måste jag säga, haha, kan ju inte ha allt som ag kunde ha innan jag blev gravid såå haha vi får väl se vad jag tar på mig ;d


 Imorse så körde Ellie en sprutspya också . haha, de va rätt roligt förutom att hon spydde ner hela sig själv, plus mig och lakanet och de kom nästan på datorn. haha, mern nu ska jag fortsätta prova kläder. PUSS

Av maria - 25 november 2010 00:29

Graviditeten !

Vilka var dina favoritkläder? Leggings och linnen

Vad var din favoritmat? Åt som jag brukade , men choklad och coctailtomater var favoriterna på kvällen ;)

Favoritdryck? Mjölk

Vad tyckte du inte om? Fick ofta sura uppstötningar av saft :S

Var det någon favoriträtt som ändrades?  Nej, var väl som sagt choklad och cocktailtomater som det blev extrasug på.

Vad var du mest sugen på? Redan svarat ;)

Hade du halsbränna?  Nej

Hade du foglossning? Som utihelvete. Hade så ont vissa dagar så man blev soffliggande hela dagen !

Hade du sammandragningar? Ja, men mest i slutet.

Mådde du illa? I början var de lite, men de var inte alls så farligt

Vilken sovställning var bäst?  Fosterställning

När var din BF-dag? 29 september

Gick du över tiden? Bara 3timmar och 42 minuter

Hur mycket gick du upp i vikt?  Ohjaaa, 24 kg :/

Hade du mycket vätska i kroppen? Hade väldigt mycket vätska, speciellt under sommaren på fötterna och benen

Hur var ditt psyke? Hade ju mina humörsväningnar , och kunde bli ledsen för ingenting, och blev mer orolig när Eric inte var hemma.

Gnällde / klagade du mycket? I slutet blev det väldigt tungt och jag hade sån foglossning så visst kunde man gnälla, men allting var sååå VÄRT !

Vad trodde du att det var för kön? Eric trodde att det var en pojke så han psykade mig där och fick mig också att tro att det var en pojke i början, men hoppades alltid på en flicka. Gjorde även ultraljud och kollade kön och då sa dom att det var en liten tös :)

Hade du rätt?  Visst blev de en liten Ellie :)

Hur låg ditt Sf-mått? Kurvan låg perfekt under hela graviditeten

Var du rädd för något? Var rädd för missfall dom första 13 veckorna, och sen blev de ifall hon inte skulle vart frisk när hon kom,

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade juh en förhoppning på hur den skulle se ut,  men att han skulle hinna få akupunktur och massage och grejjer, men inget av det hanns med.

Hur ser du på graviditeten idag?  Jag saknar min mage ibland, speciellt när man ser på en massa bilder. Men är ju tusen gånger bättre att ha henne i famnen. Men visst var det jobbigt ibland, men ändå så himla mysigt när man kände alla sparkar och allt !

   


Förlossningen

När började din förlossning? Den 30 september 00.30

Hur började den? Började med värkar

När åkte ni in till förlossningen? Runt 02.30 tror jag

Varför? Värkarna kom så tätt så stod inte ut längre

Vem/vilka hade du med dig? Eric <3

Fick du/ni åka hem igen? Nej

Vilket sjukhus skedde förlossningen på? NÄL

Hur mycket var du öppen när ni kom in? Nästan 10 fulla centimeter

Vad hände under tiden när du låg inne? Dom satt på CTG och kollade hjärtljuden på bebis, gjorde hål på hinnan så vattnet gick, fick prova lustgas men den blev bara ivägen.

Vilka var med under förlossningen? Eric, en barnmorska och en undersköterska

Tog du något smärtstillande? Nej bara lustgasen, men den var inte till någon hjälp och var bara ivägen sen.

Grät du? Fällde några tårar när allt var klart och jag hade henne i famnen

Vad tyckte du var jobbigast? När dom tryckte på magen efteråt för att få ut allt blod mm för att livmodern skulle börja dra ihop sig, det var inte skönt vill jag lova.

Var du rädd för något? Innan vi åkte in var jag rädd för komlikationer och att det skulle ta evigheter innan allt var klart. Jag hade sådana värkar när vi åkte in så visste inte vart jag skulle ta vägen.

Hur lång tid tog det? 3 timmar och 12 min

Hur ser du på förlossningen idag? Jag är glad över att förlossningen gick så snabbt, men ändå inte. Psyket hann inte med och jag grät hela dagen sen på fredagen på BB. Man hann inte reagera att man helt plötsligt skulle åka in och föda och få ett barn. Även fast man vetat om det i nio månader så var jag ändå inte riktigt beredd på att det skulle gå så fort. Om det hade tagit lite längre tid så hade både jag och Eric hunnit prata lite. Men jag väckte bara honom och sa att vi skulle åka in och då hanns det inte med så mycket prat då mina värkar kom med två minuters mellanrum då.

 


Barnet

Vad blev det för kön? En liten flicka, Ellie <3

Hur mycket vägde barnet? 3875g

Hur lång var barnet? 50cm

Hur mådde barnet? Jättebra ! :)


  Nyfödd   Någon vecka gammal   6 veckor gammal <3


Det absolut vackraste man kan vara med om ! Att få upp sin lilla bebis i famnen och äntligen få se henne , efter att man har längtat och längtat !

 Jag älskar min lilla tös över allt annat ! Och min bästaste Eric, finns ingen bättre än dig <3

 

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards