maariiasvensson

Alla inlägg under oktober 2010

Av maria - 31 oktober 2010 12:31

Idag ska vi åka hem ! ska bli skönt att träffa min pöjk igen !

Ska väl packa och göra iordning det sista och slänga in det i bilen sen ! får juh inte glömma något ! Hoppas jag ! :)

 Skulle egentligen träffat Fia, men det blev sig inge ! Så nu håller jag på med mat , är tokhunrgig, brukar inte känna mig såhär hungrig ! Menhar gjort de sen jag kom hit till Köping . Wierdoo !

 Nu är Malin och Sofia ute och går med Ellie , och inatt så tog mamma henne, till typ tjugo över åtta eller vad nu klockan var, då kom pappa in med henne till mig. Så igår somnade jag på soffan och när jag vakna så gick jag in till sängen, men fick som sagt sova hela natten, och när ellie kom till mig sen så sov vi till tio ungefär .

Mamma förstod att jag  var lite trött sa hon, haha , hon somnade också om och sov till tio !:P  Så det är inte bara inte :P Men skönt att få sova lite iallafall ! Tack mamma !


 nu längtar jag något fruktansvärt efter min älskling  ! Saknar honom alldeles för mycket ! Ska pussas och kramas hela kvällen sen !

Me love you long time ! <3

    

Av maria - 30 oktober 2010 20:51

Idag har jag fått en ny fjällräven jacka :D WHIOOO, en sån har jag velat ha hur länge som helst o´ch nu äntligen :)

 Fick den som förtidig 20års present :) Yeaj ^^

 Nu sitter gamla morfar och matar Ellie , och inatt ska mamma ta henne ^^ Så jag ska få sova , ska ju köra långt imorgon !

Så de ska bli skönt faktiskt !

Imorgon ska jag träffa snyggfia också ! :) MysPys !


 Idag hade jag fika här, men var bara killarna och Maria P som kom, så känner mig  faktiskt lite besviken på några ! ja menar, att få barn är inte samma sak som att fylla år, då tycker jag faktiskt att man iallafall kan komma och säga hej , Man vet ju faktiskt aldríg när jag kommer hem igen, så känner mig lite ... sårad faktiskt ! Menmen, då vet man vilka som verkligen bryr sig iallafall !


 Ska bli så skönt att komma hem imorgon och träffa min älskling ´<3
Saknar honom något så fruktansvärt mycket !


 Men nu äre Mr, Bean så ska kolla på de . sen sova. Guten nacht !

Av maria - 30 oktober 2010 10:45

Igår blev det bowling med Marias familj och min ! Trevligt ^^

Och sen bestämde vi att vi skulle ut på krogen ! Och snälla Pepsi körde hem mig . Och det var så skönt att dansa utan jättemagen, sist jag gjorde de va på kryssningen i augusti och då var jag rätt mycket större om man jämför med nu :P

 Men de va så sköönt, och tre cider räckte gott och väl för mig :P Köpte en till inne på krogen sen, men de var alldeles lagom ! Har juh en liten bebis att ta hand om också så kan ju inte dricka hur mycket som helst. Man har juh en hel dag att orka med också :P


 Men jag träffade jättemånga igår och de är så skönt att komma till Köping och gå ut och träffa folk :) Såå trevligt, och träffade Fia också .- Henne har jag verkligen saknat ! <3


 Idag ska jag bjuda på fika hemma hos mig i Valskog kl 14. Får väl se vilka som dyker upp, spännande :)

 Och snart ska vi åka till Skinnskatteberg och kolla på en fjällrävenjacka ! WIIHOO :D

Men nu är jag hungrig, känns som att jag inte ätit på flera dagar, men vet inte riktigt vad jag vill ha ! :d Får väl se vad som finns ^^


 Men måste säga igen att det var så roligt igår ! Och skönt att inte tänka på välling, blöjor eller annat ! Och bara vara , man behöver det ibland ! hade varit roligt att gå ut idag också , men de blire inte ! Ska juh köra hem till älsklingen imorgon och då måste jag vara pigg :) Men men,  Nu ska jag fixa lite ! (:


 Ha en trevlig lördag ! :) PUSS

Av maria - 27 oktober 2010 22:52

Hej alla.

Tyvärr blir det lite dålig uppdatering nuförtiden "

Brukar bli såå när jag är i Köping !

Idag har iallafall jag och Madde varit på TunaPark och jag fick med mig en stickad tröja och en oversize tröja från Gina ! Sen  köpte vi present till Lina ! Madde köpte lite kläder hon också !

 Efter det ååkte vi till Arboga och  träffade Malin och lina, och hennes kille och bebis! Var trevligt,men de hann inte bli någon långvarig fika då vihade besök hemma. Så när vi gick till bilen såå mötte jag Mari ,fråån min gamla klass :D Fick man träffa hennes son också :)

  Så när vi kom hem så var Tommy och Gunilla här . Av dom fick Ellie byxor,body och strumpor. Efter att dom åkt sen kom Bosse , Lena , Ronja oh hennes kille Rasmus,

 Av dom fick hon en rosa lurvig overall och en groda:) såå fiiint så :)


 Efter det gjorde jag mat ååt hela familjen, kycklingfile och potatisklyftor och nu ligger vi i sängen, Ellie har fått lite mat men hon ska väl ha lite mer snart och jag ska vika ihop lite kläder :)

Så ska välgöra de nu antar jag :)

 Imorgon ska jag vara med Katrin och Michan och vi ska till Ullvi och träffa Helena och så ska vi till Michans mamma och få lite bebissaker :)

Men sov gott alla :D

Vi saknar dig pappa Eric <3

   

Av maria - 26 oktober 2010 10:06

Nu är jag och lilla ellie i Köping, har varit här sedan i söndags ! Åkte runt 12.10 från Uddevalla och 15.25 var vi i arboga. Gick fort faktiskt. Tobbe åkte med också ,

När vi kom till Köping åkte vi direkt till farmor och fick mat och visade upp min lilla tös sen åkte vi hem till Michan och sen hem .

 Igår åkte jag och mamma och Ellie in till stan och knallade omkring , sen kom Malin och Madde in också så gick vi till mormor och fikade. Sen gick vi ner till big inn och mötte Michan på vägen och sen blev det en köpingskebab ! Gott :D aha ^^

 Men inte lika gott som jag hoppades på , men de varändå gott iaf ! :D

Sen åkte vi till Katrin och var där ett tag och sen skjussade jag hem michan och sen åkte jag hem. Så det blev en heldag  !

 Idag ska alla utom mamma som ska jobba , åka till Västerås, tänkte flirta lite med far om en tröja och en långklännig :D fårväl se om det går vägen.

 Nu är jag iaf hemma ensam med Tyra och Ellie, och båda sover och jag ska nog duscha snart. Ska bära in Ellie till mitt rum bara och stänga där så inte Tyra kommer in. Även fast det går bra, så vet man juh aldrig om dom kanske får nå ryck eller ngt !

 Men vi höres ! :D

 Och nu mera är jag kallad hemorojdmaria !


Av maria - 23 oktober 2010 17:29

Nu håller jag på och packar och det är fan svårt att veta vad man ska ha med sig. Haha! 

 Även fast man bara ska vara borta i en vecka så äre svårt. Man vill ju inte glömma något. Det är ju inte hela världen , men ändå !

 Ellie ligger och sover i sin egna säng, tog lite tid, men bara hon fick nappen så var det lugnt ! Hennes saker är iallafall packade, men har säkert glömt något !

Ska packa ner pappas kamerasladd också så jag inte glömmer den. Han ringde och påminde mig , vilket var tur för annars hade det inte blivit någon. ;P

Har lite i tvätten också som ska ner, så ska väl springa ner dit också och kolla om det är torrt. Men nu kom på jag på en massa andra saker som ska ner så måsre packa ner det på en gång innan jag glömmer ! :P Haha

 PUSS

Av maria - 23 oktober 2010 11:14

Hej ! Eller godmorgon kanske man säger.

 Inatt sov hon mellan 01-06. Sköönt. Men jag hade gärna sovit längre, men efter att hon fick mat så sov hon till 10. Så lite till fick man juh sova!


 Nu ligger vi alla tre i sängen och ska kolla på film på datorn, men innan de ska jag springa ner till tvättstugan och tvätta. Vi åker juh till Köping imorgon, så måste tvätta idag så man får med sig allt man vill !


 Sen ska vi väl inte göra ngt speciellt, tror jag ! blir skönt att bara vara hemma också . Det gillas !


 Men nu ska jag springa ner och tvätta . Men vi ses ! :D

 

Av maria - 22 oktober 2010 16:16

Men det är bra, då hinner man mycke. Jag som trodde att vi skulle varit och skrivit på faderskap 10.15 vae fel, Det var 10.45 så vi hann gå ner till stan , vilket var väldigt skönt, men kallt !

Jag trodde att vi bara skulle fylla i ett papper och att det var klart sen, men riktigt så vare juh inte. Blev mycke prat om allt, sambolagen och allt vare nu var. Kommer knappt ihåg hälften, men då vare väl inget viktigt heller antar jag ;P

 Men närr vi var klara där så gick vi ner på stan och fönstershoppade i några timmar och tog en fika :) Det var mysigt. Var första gången jag och Eric tog en fika ihop så :)

 Efter det hade vi tid på BVC 13.30, och för en gångsskull så kom vi t.o.m för tidigt. Det är inte ofta nuförtiden kan jag säga ! Kommer jämnt försent, men hinner jämnt hinna en massa oväntade saker först och så innan ma åker någonstans så är det juh skönt om hon får äta lite innan!

 Men på BVC gick det bra iaf, hon väger nu 4105g :) Och hon har växt trecm så hon är nu 53cm ! :D

 Nu sitter vi hemma igen och ska snart åka till Näl oh lämna bröstpumpen , den har juh bara stått här och kostat pengar, sen ska vi till Ellies farmor och sen till Willys och handla tacos ! GOTT !! Är redan hungrig !

Men men, nu ska jag försöka få Eric att resa sig ur soffan så vi kan åka.

 Har förresten hittat en underbar liten second hand affär här :D Lady Gala heter den ! Hade toksöta kläder från några tiotal tillbaka ! :D Blev överlycklig !

Men men !

Ha en trevlig fredag allihoppa ! :D

PUSS  

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards