maariiasvensson

Alla inlägg under september 2010

Av maria - 30 september 2010 19:57

Blir tyvärr ingen förlossningsberättelse nu inte, då jag är helt slut, plus att jag har en liten sötnos som ligger på mitt bröst och sover och har gjort det ett tag också. För mig har det inte blivit mkt sömn alls. Har sovit cirka 3-4 h sen igår kväll. Så jag är lagom trött.. Och stackars Eric har åkt hem till Uddevalla, och han var också trött kan jag lova.

 Men en liten bild ska ni nog allt få.. :)

   

Av maria - 30 september 2010 02:31

nu sticker vi in. Kan vara något nu ! Hoppas på en liten bebis nsäta gång man sitter här !"  Puss

Av maria - 30 september 2010 01:01

Nu sitter jag här och klockar värkar, vaknade runt halv ett och kände några riktiga, tog en alvedon och trodde att det skulle går över men icke, så nu sitter jag och klockar och ser vad det kan vara för något ! det kan juh faktiskt vara något på g, men även falsk alarm, så hoppas inte för mycket nu folk !

Av maria - 29 september 2010 21:34

Nu sitter jag och Eric och pratar förlossning. Hans kompis fick juh en dotter häromdagen ! Så nu vill vi att det sa vara våran tur också! Han är nog lite smånervös, men ändå inte. De är väl samma som jag då. Jag vet inte riktigt vad jag ska känna.

Så vi ska väl fortsätta disskutera och se om vi kommer fram till något  ! Kan vara skönt att bara prata också !

Av maria - 29 september 2010 20:04

Nu bajsar Eric igen, denna gång med sin kompis biltematidningen !

Och maten var supergod , måste bara säga det. Ni MÅSTE prova hemma.

Kycklinggryta 3portioner

3 st kycklingfiler

1 Grön paprika

1 stor champinjon

2dl Mellangrädde

1 burk ört cremefraiche


Man kan även ha lök i om man vill, isf röd lök.

Såhär gör ni:

Hacka upp halva papriken i små bitar, detsamma gäller champinjonen.

Fräs i gryta

Hacka sedan kycklingen och lägg i grytan med resten. Sen fräser ni upp de och häller i grädden och creme fraiche och låt koka upp ett tag,

Sen WOLIA ! Klart ! och supergott ! Sen får ni juh krydda lite som ni vill , men vi brukar ha pepparmix, grillkrydda och vitlökskrydda och salt.

Supergott !

Av maria - 29 september 2010 18:01

Nu har jag skickat ut en massa massa vinnarmail då jag la upp en massa massa kläder på tradera förra veckan ! Så blir skönt att bli av med lite, inte för att det syns i garderoben, men då får man plats med nytt sen när det är dags. ! Men de som är jobbigt nu är att jag har 12 st som jag ska skicka kläder till ! Får hoppas att dom har gröna kuvert så det räcker sen när jag ska köpa det.

 Men har iallafall fått in några extra hundralappar nu och det skadar juh inte.


 Funderar på om jag ska börja med maten snart, idag blir det kycklinggryta och ris ! :) Gott Gott !

 Sen blir det mys idag känner jag , är på riktigt myspys humör ! Alltid skönt när älsklingen kommer hem från jobbet, även fast han nu sitter på toa och löser korsord (?)! Haha , ur min skvallertidning! Men de är nog mysigt det också !


Måste bara säga att det är så roligt att se att det faktiskt är rätt många som läser min blogg, blir lika glad när någon säger/skriver att dom läser. Är juh ni som gör det roligt att blogga också ! :) :) :)

 Nog för att jag vet att ni mest är intresserade av när bebis kommer och sånt men ändå, känner mig rätt stolt att så många av er läser, så fortsätt gärna med det! Är superkul ! :)


 Ha de bra sålänge ! Puss

Av maria - 29 september 2010 14:51

 Det gick superbra hos barnmorskan, sista gången jag var där. Om jag inte vill göra efterkontrollen där då , och de är klart att jag vill att hon ska träffa den lilla :)

 Så allt såg bra ut, hittils har jag gått upp 24kg , kan ni tänka er:P Haha, de kan jag iallafall !

 Och bebis ligger bra och allt var super. Min livmodertapp är mjuk och fin och är öppen en cm. Så nog är det på g alltid, men de kan juh alltid ta längre tid också. Men skönt att sammandragningarna har gjort sitt jobb :) Så nu är det bara att vänta och vänta ! Men det går nog fort.

 Fick iallafall en tid för överburenhetskontroll den 13 okt kl 09.00 Och om bebis inte har kommit ut innan dess så får jag bebis då eller dagen efter, eller då sätter dom igång det iallafall, :) Så nu ni, nu är hon inte långt borta ! :)


 Efter jag varit hos barnmorskan åkte jag och handlade lite mat å grejjer, till katterna bl.a och nu är jag hemma. Och jag hade fått brev när jag kom hem.

 Från Hannes, Herman , Anna och Håkan !

Hur roligt var inte det ?!  Blev nästan gråtfärdig när jag läste. Sån underbar familj så det finns inte. Dit blir det garanterat en tripp när bebis kommer..

 Så skönt att det går bra för dom och att deras nuvarande barnflicka är super ! :) Känns skönt att höra ! ^^


 Men nu ska jag kolla på idol, från igår ! Jag är juh alltid en dag efter som ni nog borde veta vid dethär laget :)

 Hörs senare ! Puss

Av maria - 29 september 2010 09:14

Jaha, då var Bf-dagen här, som man har längtat, men som det inte har hänt något !  Men det är juh faktiskt bara 5 % som föder på Bfdagen så, men jag känner ändå att det snart är slut. Och att vi inom en snar framtid kommer ha våran lilla plutt . Bara det känns bra !


 Idag ska jag till barnmorskan, har tid 13.00 och jag som hade hoppats på att jag inte skulle behöva gå dit idag , men men ! :P Så egentligen skulle jag vilja dammsuga från igår, då de blev skitit överallt efter gipset :P

 Men sen såg jag att klockan bara var halv tio, haha. Man kan nog vänta lite iallafall, behöver inte väcka grannarna än.

Lillkissen har kissat på mattan så har fått göra rent den . Och under natten så skiter dom som galningar så vet inte hur många gånger jag har plockat bajs inatt, en gång halv tre, och sen runt fyra och sen nu på morgonen runt nio när jag gick upp!

 Helt sjukt att dom kan skita så mycket !


 Men nu ska jag sätta på mig strumpor och ta tag i disken ! De måste juh också göras..


 

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards