maariiasvensson

Alla inlägg under juli 2011

Av maria - 30 juli 2011 23:08

och nej, jag är inte död . Jag är fullt levande , men har mått dåligt sista veckan så jag har inte haft någon lust alls, till någonting. Men nu har jag varit tvungen att börja jobba igen, även fast jag inte mådde riktigt bra i huvet. Ibland blir de bara för mycket, och mer om de kommer jag tyvärr inte ta upp här. Man vet aldrig vem som läser, men kort och gott ; Jag har mått piss ! Hjärtklappningar och grejjer.

 Och eftersom de inte finns någon personal så var jag tvungen att böjra jobba igen, får väl se hur detta går. Bara de inte blir alldeles för mkt för då kommer jag seriöst få en hjärtattack ;d


Ellie är idag 10 HELA månader. Otroligt. Så om två månader blir de ett stort 1års kalas. Och då hoppas jag att ALLA som vill fira våran lilla guldklimp kommer så hon får öppna MÅNGA paket ! :)

 



 Imorgon blir de jobb igen, börjar 14.30 och slutar (eller ska sluta ) 22 ! Sen jobbar jag hela nästa vecka också till söndag tror jag , då jag är ledig . Så blir mycket nu ett tag , men sen blir de turer med några dagars mellanrum . De är skönt. Man blir ju helt slut av att jobba tusen dagar på raken .


Sen i onsdags har de ju varit fjorden här i Uddevalla, och idag fick jag äntligen min efterlängtade sockervadd och Ellie fick två gosedjur ! Hon blir lika glad av att få gosedjur som jag blir av att köpa skor ! ;)  Hehe ^^


Har förresten köpt två par nya på nelly.se


Men dom har tagit slut så bild kommer imorgon förhoppningsvis innan jobbet så ska ni få se på mina guldklimpar ! :D

Men nu ska jag sova. Good night

Av maria - 22 juli 2011 23:28

Jo jag vet , dålig uppdatering, jag som skulle bli bättre på de här. Men de har varit jobb och en massa annat,  så har ärligt talat inte haft varken ork eller lust.

Har jobbat förmiddag hela veckan förutom i måndags då jag jobbade eftermiddag.

Sen har de blivit 8-16 och vissa dagar längre ändå. sen har man haft att göra hemma också såå.

 Men idag fick jag iallafall sluta klockan 15, och de var väldigt skönt. Då jag och Eric pratade lite igår om vi skulle till Ikea idag, och de blev de också .

Och vi kom hem med:

- 2 hyllor

- hörnhylla till min sida av sängen :)

- kastrull

- 3 vaser

- barnsäkerhetsgrejjer

- skärbrädor

- 2 ljusstakar

- en ÜBERSTOR lampskärm till vårat hörn till soffan, bild kommer komma när den är upphängd

- kastrullunderlägg

- ljus

- godisfiskar till eric

- leksak till Ellie

- matlådor

- 2 påslakan med örngott

Och lite till ! De blev en del ! Men de kommer bli så bra så . Hörnhyllan står så bra den står nu ! :)


Har även betsällt lite underkläder mm från Nelly, och de kommer väl förhoppningsvis på måndag ! Kanon !


Och då kommer ju lönen också ! :) Nice Nice ! Men de blir att spara, de enda som jag kommer göra är att betala räkningar, handla mat och tanka bilen. Inget mer! Nu har jag så de räcker med speciellt kläder till hundra barn i Africa ! Ungefär iallafall ! Och skor till 1/3 också ! Haha, ne men ni förstår vart jag vill komma. Nu är de slut på shoppandet, för nu ska jag spara till en ny soffa och ULLARED !!!! :D Whiooo !


 Vi har ltie att göra imorgon också, bla. tvätta våran alldeles för överfulla tvättkorg, bädda rent, sätta upp de nya hyllorna och våran ÜBERSTORA lampa, bädda rent och sen ta en sväng på RUSTA för att förhoppningsvis köpa tapeter till våran fondvägg !


Men nej, Mamma Maria är trött. Så go´natt !

  Lilla älsklingen har förrseten 39,3 i feber :( Hoppas hon mår mycke bättre imorgon ! Min lilla älsklingsflicka !

Av maria - 18 juli 2011 11:00

 Hej Hej !

 Kom hem igår och då var vi så trötta, så då blev det tyvärr ingen uppdatering , även fast jag vet att ni var nyfikna på hur helgen blev :P Men nu ska jag försöka få med allt !


 På fredagen skulle vi åka, vi hade packat det mesat redan på torsdagen så vi kunde lasta in de i jeepen och resten i min bil på fredagen. Och jag kan säga att jeepen blev full i grejjer. Men de var mina, erics, ellies malin och Maddes saker som tex, tält, sovsäckar  kläder mm. Så de blev väldigt väldigt fullt ! Men plats fick de.


Och när vi lastade in grejjer i min bil på fredagen så vare ju vagn och lite av varje och ja, lika fullt där ! Och då var Malins kompis Frida med också , så de var packning från en till.


 15.50 stod vi vid shell i Uddevalla, färdiga och klara. Men vi var först på plats med alla kom och alla var där till 16.30 ungefär. Men vi kom inte iväg förrens senare och när vi väl kom iväg så kom vi inte långt. Erics älskade jeep började wobbla och då hade vi inte ens kommit ut ur Uddevalla, som tur var fanns de en liten "vändzon" eller vad man ska kalla de som vi körde in i . Blev en ritkig tvärnit och vi hade en husvagn framför och bromsljusen synde sinte så bra så där var de nära att krockas. Men dom skurvade lite under jeppen och sen åkte vi iväg igen. Men denna gången kom vi inte heller så långt , den började wobbla ännu värre.  Så efter att dom kollat ett tag så åkte vi och svärfar och Anna iväg igen och fortsatte mot Kättilstiorp, mötte upp dom andra som fortsatt åkt när bilen gick sönder första gången vid Tre älgar sen åkte vi alla vidare , förutom Eric och hans kompisar, då jeepen fick bli bärgad till Trollhättan så dom skullek unna svetsa fast nått fäste och lite sånt.


 Vi kom fram på kvällen till Kättilstorp, men se fick vi reda på att jeepen hade börjat wobbla igen så dom lämnade kvar den i trollhättan, och i jeepen låg alla våra saker, tälten och grejjerna.

Så på natten när dom kom så blev de att sätta upp våra tält ! Och stackars Eric fick inte köra nå jeep :(


Vårat tält var ju nytt och vi visste inte riktigt hur de skulle se ut, men herregud vilket bra tält de var ! Stort, och högt. Man kunde stå raklång i de och så var de ett förtält till och där kunde man ställa vagnen och lite andra grejjer och de blev inte ens trångt.


På lördagen blev de att åka till P4 i Skövde där själva körningen är.

Jag, Ellie, Malin och Frida åkte med en kille som hette Johannes nästan hela dagen ! Körde tipspromenaden på under en timme. Rekord enligt mig :P Haha ! 

 Mamma kom också och de var jätteroligt. Pappa skulle ju tyvärr jobba, stackarn.


 På eftermiddagen tog jag och Eric en sväng i Erics pappas jeep. Vi körde omkring lite och sen stannade han till och sa att han ville fråga mig en sak, han tog fram ringen och sa; "Vill du förlova dig med mig?" Och jag blev helt tårögd och sa jaaaa !! Klart jag ville!

Han överraskade mig totalt och ringen var sååå fiin ! Vi har ju kollat lite, men de har inte blivit av, och eftersom de var två år sedan vi träffades , och där på Kättilstorp så kunde de ju inte bli bättre ^^

Helt underbart. Alla visste , men inte jag. Så när vi kom tillbaka stod mamma och tog kort och grejjer !

 Jag var överlycklig, eller är överlycklig kanske man ska säga.

 

På kvällen blev de dusch, grillning och fest. Ellie var lite kinikg och andra var glada och fulla. 


På söndagen vaknade vi runt 9-10 och så var de bara att börja fixa inför helfärden. Mamma , Malin och Madde åkte hem lite tidigare och jag , Eric , Frida och Ellie kom iväg något senare. Alla sov i bilen förutom jag som var tvungen att köra. Sen hoppade Frida av vid tre älgar och vi fortsatte hemåt då de blev att packa upp och beställa pizza och sova ! Såå gött. Dåligt trötta , alla tre !


Har inte så mkt bilder än från helgen , men de kommer väl senare !


Idag blir de jobb 15-22 , och Eric ska väl försöka få hem jeepen från Trollhättan !


Hoppas ni har haft en lika underbar helg som vi haft! :D <3

   

Av maria - 11 juli 2011 14:03

Om en liten stund kommer Malin till Trollhättan, så då ska jag hämta henne där. Sen blir de Um och grillning ikväll ! :) mysigt !


Idag kör vi på en långklänning från Hm och ett läderskärp, även de från HM

  


Jag vaknade runt elva idag , och då låg Ellie och pratade med sig själv i sin säng ! En sån snäll liten tös jag har ! :) <3

 

Av maria - 10 juli 2011 20:15

  Satinbyxor med resår och en blommig topp från HM. Byxor 50kr Topp 30 kr  En minimascara, PERFEKT till handväskan 10kr !HM

  En liten sminkväska ( eller vad man nu vill använda den till ) jag har den just nu i handväskan med lite sminkgrejjer. 29kr Gina , örhängen 25kr Gina Tricot

  Lång tunn kofta 49 kr Gina Tricot ( Kameran som gjort fläckar)

  Blått skönt linne 49 kr på Gina Tricot

     Och en härlig blus , även den från Gina Tricot 49 kr !


Riktiga fynd. Är ni bra på att fynda ? Har ni något bästa fynd ?

Av maria - 10 juli 2011 20:14

Den här killen är OTROLIGT bra på att skriva. Kolla in detta inlägg :

" Till den ganska stressade blonda kvinnan i grön Wolksvagen Golf"

Av maria - 10 juli 2011 19:27

Usch hudejamej vad jag var trött imorse! Gick upp 07 då jag börja jobba 8. Somnade ju inte förrens halv två eller något.

 För er som inte vet så gick min älskade bil sönder igår, när jag var på jobbet. Så i pissregn fick jag och en annan tjej gå, väldigt väldigt snabbt, för att hämta min brukares bil . Fick ringa Eric och be honom om hjälp , och de blev att jobba över en halvtimme.

 Eric kom och hämtade mig på jobbet, så åkte vi till min älskade bil ! Bogserade till statiol, och sen ville jag inte mera. De var mörkt och regna och jag kände mig inte alls säker. Speciellt inte när bogseringslinan var 2 m och de var skittrögt att bromsa.

 Så vi lämnade den där och åkte till Erics pappa , kollade på hans käraste ägodel (jeepen) och så tog jag med Ellie och åkte hem. hon somnade som en stock i bilen och skönt var väl de . För jag var så övertrött trött så jag orkade knappt hålla öppe ögonen när jag kom hem. Så la mig i soffan , slog på tv:n och somnade.


 Eric kom hem sent, mellan 03- 03.30 och han ringde och väckte mig då han inte kom in. Gick väl i sömnen och låste upp för kommer knappt ihåg de.


Och imorse ringde väckarklockan klockan 7 ! Och gosh så trött jag var. Blev att hoppa in i duschen och sen sätta sig i Erics bil och åka till jobbet.


Slutade 15.10 och åkte till Överby. Och jag var så trött och hungrig, för allt jag åt igår var frukost och en banan, kom hem så sent så då blev de ingen mat, även fast jag var sjukt hungrig. Och idag hanns de inte med, då jag skulle ha slutat runt 13 egentligen, så jag åkte till Överby efter jobbet köpte en kebabtallrik och satt där i min ensamhet. Men var rätt skönt också.


 Efter jag ätit så gick jag runt en sväng och hallelulja vad rea de är . Speciellt på gina. Alla reavaror ligger mellan 49 - 99 kr ! De är Nice !

Bilder på de kommer upp i nästa inlägg lite senare !


Sen när jag kom hem så blev de att plocka undan och fixa lite. Sen kom min älskade dotter hem så de har blivit lite mys och nu sover hon. Får väl se om hon sover för natten eller om hon kommer vakna sen , de vet man aldrig. Blev ju lite konstig dag igår och imorse tydligen , så vi får väl se. Förhoppningsvis kommer hon väl sova !


 Imorgon kommer syster Malin hit och stannar till på fredag då vi åker till Kättilstorp, fast hon ska med dit.

 Och på onsdag kommer min andra syster Madde, och min kära mamma. :)


Men nu ska jag snart kolla på BONES ! :)


Glöm inte att kolla in mina fynd lite senare ! :) PUSS

 

Av maria - 9 juli 2011 13:38

Igår kollade  vi på en lägenhet, Planlösningen var ju perfekt, men de var rätt så risigt. Så vi ska ringa till Uddevallahem på måndag och kolla om de finns någon möjlighet att dom skulle kunna fräscha till de om vi skulle få den.


 Sen åkte jag och Ellie hem en sväng och Eric åkte till garaget, sen kom han oh hämtade oss och vi åkte vidare till Lidköoing och kollade på golfen, och visst blev de byte allt . Så nu är Eric ägare till en golf han också ! :) haha. är pappa som fick in mig på de spåret och Eric älskar min bil så han ville ju  också såklart köpa en. Dom öär ju så mkt billigare i drift på alla sätt och vis. 

När vi var därborta så blev de även Donken med han som Eric bytte bil med !

 Sen åkte vi hem och Eric åkte till garaget igen och var där några timmar. Vi kom hem runt 21 någon gång så de blev en sen kväll för Eric, men jag var halvvaken när han kom hem så man kan väl säga att de blev sent för mig också.


 Ellie vaknade klockan tre inatt, vet inte riktigt varför ! Hon brukar ju sova hela nätterna ända till 8-9 på mogronen. Men hon kanske drömde en mardröm. Men jag gav henne nappen och gick, men de tog inte mer än någon minut innan hon gallskrek igen, så hon följde med och sov i våran säng. Men sen runt 4 imorse så var jag vaken igen, då låg hon och sparkade på mig och gnällde. Så försökte väcka Eric om han kunde ta upp henne och byta blöja och ge henne flaskan . Tillslut somnade hon om ,men de tog sin lilla stund.


Eric åkte iväg runt 11, då dom på jobbe skulle till en annan jobbarkompis ochhjälpa honom lite hemma. Så nu sitter jag och väntar på att han ska komma hem så jag kan åka ner till affären och sen till jobbet. Idag äre jobb mellan 15-22 och imorgon blir de ocksp en sväng, men har inte fått några tider än. Sen är jag ledig i en hel vecka !


  Men nu aka jag börja förbereda lite , hoppas ni andra har haft eller kommer ha de AWESOME på POWERMEET ! :P Inte avis alls ;d

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards