maariiasvensson

Alla inlägg den 2 juli 2011

Av maria - 2 juli 2011 16:00

I torsdags blev Ellie nio månader. De är mycket som händer nu. Man måste vara beredd på allting. Hon kryper inte än, men ålar sig fram, och fort kan de gå. Hon gillar att gå, men man måste ju såklart hålla henne i händerna.

 Ljuden som hon gör är mycket varierande och ibland väldigt högt och ljust och ibland viskar hon.

 Dada och Nana är favoritorden just nu. Men kanske för att vi säger de tio miljoner gånger / dag.

 Hon äter som en häst och sover hela nätterna långa. Hur skönt som helst.

 Detta hittade jag på en hemsida:

Nio månader

Barnet har nu lärt sig hur man ska kommunicera och få kontakt med föräldrarna.

Han eller hon använder skrik, gråt, rörelser, ljud mm för att får dig att reagera. Tidigare var du tvungen att tolka barnets yttre tecken för att förstå barnets behov, men nu kan barnet själv på ett helt annat sätt berätta  för dig vad han eller hon vill.  Barnet kan nu peka på saker som de är intresserade av, eller för att svara på frågan ; "var är lampan"?


 Runt nio månader skaffar många barn sig en snutte. Detta kan vara en liten nalle, eller en filt eller något liknande som ger tröst åt barnet i olika situationer.

 Den här typen av objekt kallas för "övergångobjekt" , och finns hos många barn kvar ända upp till skolåldern. Musik börjar i denna ålder att bli alltmer intressant och något barn nu gillar är att dansa.  Även kurragömma är nu en populär lek.


Se där ja . Nu vet ni och nu vet jag ! Tack och hej.

  Min sötnos<3

Av maria - 2 juli 2011 12:15

Detta är då mina vackra pants, från Vero Modo. 105 kr på rean, fan vad grym jag är på att fynda, eller vad tycker ni ? ;)

   

Av maria - 2 juli 2011 01:41

Dom inläggen som ni inte kan läsa nu , är för att dom är tidsinställda :P Så ni får snällt vänta tills dom öppnas :P

Av maria - 2 juli 2011 00:45

 Igår gick jag upp 05.55, dålig ångest när man ställde klockan och hade slutat jobbet kl 23 och skulle upp . Men de gick bra. Blev att gå in i duschen en snabbis och sen göra sig iordning- Vädret var väl sisådär. Var  molnigt och såg

verkligen ut att det skulle bli regn, så jag tog på mig mina nya

TOKSNYGGA byxor. Och visst, till klockan 12 gick de bra, men sen

blev de så varmt. Jag svettades ! Och svettades ! Överallt  !

Rövsvetten vill vi inte tala om, tur att jag inte tog långärmat iallafall, för då hade de inte luktat gott!

 Hade inte ätit ordentligt på 24 timmar, ade blivit någon macka här och några klunkar yoghurt där så jag var skapligt hungrig. Men som tur var skulle jag åka och handla på jobbet, så tog med mig plånkan in så köpte jag en energidryck och      "Brejk" och choklad har nog aldrig varit godare vill jag lova. Så jag fick en riktig sockerkick, och de hjälpte ju ett tag iallafall.

 Skulle sluta 16, men de blev 16.25 och då var de raka vägen hem då vi skulle gå till tatueraren och kolla lite. Både jag och Eric vill ju tatuera oss.

 Men först blev de en smörgås och byta tröja och kolla internetbanken. Alla räkningar man har på autogiro drogs ju idag så de var lika bra att kolla innan man åkte.

Tatueraren var tyvärr inte där , men han skulle komma nästa vecka, men jag fick iallafall pierca mig :) Och gud så de knastra när nålen gick igenom brosket, dom fick äna ta i för att komma igenom. Ont ? Njee mest var de ljudet som var obehagligt !

  Såhär blev de :)

Valde ring istället för stav, vet inte varför men kändes bättre, som att de inte skulle fastna i mitt nu så trassliga hår, som för övrigt behöver både klippas och färgas men som jag inte har haft tid med. Och nu får jag väl vänta lite med färgningen, vill ju inte att de ska komma in nå skit i de nytagna.


Sen blev de en sväng till BILTEMA och in på Stadium och byta mina regnbyxor till en större storlek. Där mötte jag en jobbarkompis också som är mammaledig åt en liten Ella :)  

 Blev att gå omkring en snabbis och fick med mig två skärp från HM

Ett brunt tunnt läderskärp 99kr och ett svart resårskärp med två svalor som man knäpper med, på rea för 30kr. AWESOME !    


Sen blev de att handla lite inför kvällen så blev de grillning och mys till Bones !


Men nu ska jag väl försöka sova kanske, ska ju jobba imorgon också.


 Men måste tillägga att Ellie sov till 11.00 idag, och hon la sig runt 22 igår. De är inte dåligt. Haha, stackarn var väl trött, men vem blir inte de i värmen?

 


Men nästa inlägg kommer mina pants, har lagt in bilder nu :)

Puss och godnatt ! :)

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards