maariiasvensson

Alla inlägg under januari 2011

Av maria - 31 januari 2011 21:16

 Idag blev de en sväng på Hm , där jagköpte ett par rödprickiga rosa leggings till Ellie, sen blev det Lindex, och ett par trosor och strumpbyxor till mig :) Efter det en sväng till mormor och sen vidare till Ronja, vi bara satt och prata och prata och sen helt plötsligt skulle jag ju hem ! :P Helt sjukt vad tiden gick fort !

 Så nu hemma har jag lärt Malin zumba, lagat mat och vi håller på med ett träningsprogram till Malin , som jag hoppas att hon kommer följa ! :)

 Men nu måste jag in i duschen !

Av maria - 31 januari 2011 12:07

Är två riktigt grymma tjejjer ! Har kollat på alla  avsnitt på svtplay och de finns nog inga coolare tjejjer !

 


Nu ska jag och mamma snart åka in till stan och gå på en promenad ner till Hm , efter de ska jag träffa Ronja , sen Michan ! :)


 Så ska väl fixa de sista nu så vi kommer iväg !

Andra dagen nu med shakar, usch usch, inge vidare gott , men vad gör man inte. Men ska äta lunch en gång om dagen så de inte bara blir shakar , får se om de går bättre då :)


Hör av mig senare :) PUSS

AHH

Av maria - 30 januari 2011 21:57

Hade nyss skrivit värsta superinlägget och sen råkade jag tabort allting ! Nu är jag arg, och Ellie med för hon tappade nappen !

 Men jag får väl börja om från början då ! :P

 Imorse vaknade Ellie runt halv nio och ville ha mat , när jag skulle ta upp henne så hade hon under natten lagt sig på tvären i sin spjälsäng, haha ! Hur hon lyckades har jag ingen aning om, får väl se hur hon vaknar imorgon ! :P

 Men hur som helst, Ellie fick mat och vi somnade om till kl 11 ungefär och då kunde man ju inte ligga kvar längre så vi gick upp. För mig blev det en shake, första dagen idag och de har faktiskt gått bra ( förutom att jag får kväljningar ibland och måste ta vatten efter varje klunk )

 Men sen hoppade jag in i duschen och fixade mig lite och hjälpte till att diska, var ju jättemycket disk från festen igår och eftersom jag inte hjälpte till så mkt innan festen så kunde jag ju hjälpa till efter iallafall !

 Men sen blev de Ikea med Madde, och Ellie såklart ! Vi har ju hållit på å röjjt i Maddes rum hela helgen , och hon behövde en "minibyrå" typ för hon hade inga lådor eller någonting så sa till pappa att hon behövde en så då fick vi åka och köpa en!  Sen köpte hon lite smågrejjer till rummet! Och attsingen va bra vi är ! Det blev så fint i hennes rum, och hon flyttade in där för ett bra tag sen, och då pratar vi år , och hon hade fortfarande massa grejjer i kartonger , då dom tapetserade och grejjer i hennes rum. Och nu har vi gått igenom allting och det är superfint nu :)


 Men hur som helst, efter Ikea åkte vi till Arboga och hämtade Malin och sen hem igen och gjorde klart Maddes rum. Det tog runt tio timmar att få ordning på hennes rum igen ! Helt sjukt , men nu behöver det aldrig mera göras, hoppas jag ! ;)


 Så nu sitter jag och väntar på att Madde ska komma till mitt rum så vi kan spela lite tvspel , är så jävla sugen på Nitendo, Supermario ! Så sjukt roligt ;)


MEn men, sa väl plocka undan i miun säng nu så i får plats att sitta ;)

Imorgon får vi se vad dagen erbjuder, kanske ska åka och träffa mormor en sväng och fira henne, hon fyller ju 9 feb men då är vi ju inte här så tänkte passa på innan :) Ska väl fira farmor också som fyller på alla hjärtans dag !


 Och idag fyller Ellie 4 månader, min stora tjej<3

 


Saknar min Eric, MASSVIS !

 


Ha en trevlig söndag , bajspårej!

Av maria - 30 januari 2011 02:09

Nu är festen slut och alla har gått och lagt sig ! Mamma tyckte de blev väldigt lyckat och de är ju superroligt !

 Men inge alkohol alls för min del, inte sugen på en fläck. Utan vi käkade , mamma fick sin present av oss barn (Helkroppasmassage. vilket var väldigt uppskattat) och sen skjussade jag Malin och hennes kompis till Arboga och sen när vi kom hem fick Ellie mat och jag och Madde fortsatta att röja på hennes rum ,, så nu är det snart klart men fortfarande mycket kvar . Forstår inte hur hon kan ha så mkt grejjer, helt otroligt !

 Men nu ska jag somna till ngn film så hörs vi imorgon ! :) Puss!

 

Av maria - 29 januari 2011 15:57

Igår vart de en lugn dag , var hemma hela dagen och fixade och tog de lugnt, Sen blev det att fixa sig inför utgången med tjejjerna u Västerås . Visste som vanligt inte vad jag skulle ha på mig, men de löste sig tillslut !

 Kvällen var trevlig och jag kom hem runt halv fem imorse och gick upp runt tolv. OCh Malin var barnvakt och allt gick bra ! :)

 Idag har jag varit trött och vi håller på och fixar inför kvällen då de kommer folk hit som ska fira mamma , så jag ska väl kila och hjälpa dom lite nu, har knappt gjort någonting :S har faktiskt varit lite lat idag:P


 Hör av mig senare :P PUss

Av maria - 27 januari 2011 19:00

Såklart att när jag imorse skulle åka mot Köping såstarade inte bilen, Så Micke fick ringa efter sin svärfar som kom och hjälpte mig. Och grejjsimojsen som man öppnar huven med är trasig så man måste rycka i en tråd under handtaget med en tång och det ville sig inte, tror aldrig att jag har hatat den bilen mer än vad jag gjorde då !

 Men sen runt halv elva tror jag,så var vi iväg,jag och Ellie (:

Resan gick bra, hon var vaken nästan hela tiden ochtittade ut och skrattade och tittade på mig ochskrattade:P sååunderbar

När vi kom fram hämtade vi Malinfrånskolan, åkte hem och lämnade av packningen , åkte tillstan och mötte Michan och gick till farmor en sväng och sen till lasarettet och överraskade mamma. Domtrodde ju att jag skulle komma imorgon:P Så det vart en sureprise ;)


 Sen blev det en köpingskebab från Adria, så jävla gott och nu sitter jag här :)

Är jättemysigt med en spjälsäng i rummet, har ju inte haft de innan utan Ellie har jusovit i min säng, men nu får hon äntligen en egen. Och stod även ett dockskåp och bord och två stolar till Ellie, jättegulligt ! .

 Och sp hade hon fått en jeanstunika typ och ett par "jeansleggings". Jättesöta ^^


Tack så mkt!

Nu ska jag fixa i rummet och gosa med Ellie . Puss på er

Av maria - 27 januari 2011 09:36

Uppe med tuppen och bilen startar inte, tippat !

Av maria - 26 januari 2011 20:48

Idag har det varit en lång dag, Ellie vaknade kl 9 imorse och då blev det uppstigning , men hon ville inte ha mat på en gång så det blev lite bus och mys först !

 Sen blev det duschning och frukost och mer bus och mys ! Så roligt att hon är så glad helas tiden och ligger och "pratar" och skrattar ! :D

 Efter en stund sen kom Alexandra upp och ville låna lite kläder , då hon åkte till Norge idag , men som vanligt så vill ingen av mina kompisar låna kläder av mig :P Haha vi har väl inte riktigt samma klädstil kanske, vad vet jag :P

 Och efter det skulle vi åka till Torp, men då blev det problem, bilen starta inte så jag och Alexandra fick putta ut den till vägen och försöka rulla igång den, vilket inte gick . Haha och där stod vi , en bra bit från huset och bilen ville absolut inte gå igång, så vi fick vifta till några bilar och så var det några pensionärer som stannade och hj'lpte oss med startkablar och vips så gickbilen igång,  är rätt dåligt batteri på den nämligen. Sen kom vi äntligen iväg och väl på torp så hittade jag ett par jeans, som satt bäldigt bra faktiskt, så dom fick följa med hem , ett riktigt fynd 99kr !: ) Nice Price !

  Sen åkte vih em , gav Ellie mat och sen bar det iväg igen då jag skjussade Alexandra till tågstationen med hunden sin och jag och Ellie åkte vidare till Blomsterlandet där jag köpte blommor till hemmet , så nu har vi finfina blommor lite här och där !

 När Eric kom hem blev det potatisklyftor och fläskfilé , mumma ! :) Och nu håller jag på å tvättar klart det sista och brjat packa lite och grejjer. Ellie toksomnade i soffan när jag la henne där , så nu har vi lite tid att fixa lite småsaker !

 Eric åkte även iväg och handlade lite och kom hem med två nutruletta ! Så på måndag börjar min diet ! :) Och jag hoppas att det kommer funka, peppar peppar ta i trä!

 Blir jobbigt att inte ha någon tuggföda eller vad man ska kalla de , men de kommer ngo gå bra, står att om man blir sugen på något ska man äta grönsaker, och gurka och coctailtomater är ju faktiskt väldigt gott så de sak nog inte bli några problem ! :)


 Menmen,  nu ska jag snagga Eric litei bakhuvet , så hoppas ni alla har haft en bra dag ! imorgon blir det en tidigt morgon, uppdaterar då ! PussPåEr ! <3

 

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards