maariiasvensson

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av maria - 12 januari 2011 19:02

Vilket inte är likt mig att glömma "möten" Men jag hade totalt glömt bort att vi skulle träffas med den gamla föräldragruppen idag ! Vi hade ju några möten i aug/sep , vi som avr första mammor, och idag skulle vi ha återträff med våra bebisar ! Och jag hade totalt glömt bort ! Alexandra var här uppe och skulle passa Ellie medans jag tränade ! Så efter jag tränat zumban så körde jag lite andra övningar och ställde mig på crosstrainern, och då ringer Eric ! Jag andfådd som en gris säger att jag inte kan prata för att jag håller på och tränar, och han svara: Men vi ska ju på återträff idag , jag åker från jobbet nu !

 Och då fick jag panik, toksvettig var jag också så inte kunde man ta en raggardusch inte ! Så det blev såklart att jag var tvungen att hoppa in i duschen, har nog aldrig duschat så fort i hela mitt liv. Då var klockan runt 5-10 över ett och det började två och de var i Vänersborg. Så jag duschade snabbt som attsingen, klä på mig, bytte blöja på Ellie ,fönade håret, slängde på mig smink , gjorde välling. Allt detta på ca 25 min ! Tack gode gud att Alexandra var här och hjälpte mig med Ellie , annars hade vi aldrig hunnit !


 Så vi var där 14.10 , haha ! Och det var så trevligt där borta ! Nästa onsdag ska vi dit på babymassage ! Tycker att det vore roligt att ha kvar kontakten med dom i gamla gruppen , så visst blir det en bit att åka , men blir mysigt med lite babymassage tycker jag !

 Och Ellie var så glad hela tiden när vi var där borta och hon prata och prata och var sådär superglad hela tiden ! Va jätteroligt :D

 Om man jämför på öppna förskolan då hon inte gjorde ett ljud eller en min under hela tiden vi var där, och idag så höll hon på och prata och skratta och en massa ! haha , va riktigt roligt att dom fick se hennes glada sida ! Inte ofta hon är ledsen eller så heller !


 Vi är verkligen lyckligt lottade, att Ellie är så snäll som hon är och att förlossningen gick så smidigt som den gjorde, fick höra en massa idag om hur deras dagar var och bebisar som hade ont i magen och inte ville sova på nätterna, och hur dom fick åka till SKövde för att det var fullt på förlossningen på NÄL . Och en tjej berättade om sina komplikationer både under förlossningen och efter ! Och för oss var allt så smidigt , så blir svårt att förstå att vissa inte hade eller har de så enkelt som vi har !


 Nu är vi iallafall hemma och vi håller på å tvättar, har även bytt sängkläder, ätit mat, diskat, bytt i kattlådan och allt möjligt som måste göras, brukar vanligtvis göra det under dagen innan Eric kommer hem , men då har han fått hjälpa till lite också ;)


Så nu blir det en sväng ner till tvättstugan igen ! Ha en trevlig onsdag all :) PUSS

  Vårat lilla <3

Av maria - 12 januari 2011 10:48

Okej , jag är sämst på CS eller kanske inte sämst med rätt så dålig ! Haha , men de är roligt ändå, äve fast man typ sitter och skriker på dom man kör emot !

 Tiden går så fort när man spelar, och med en bebis i samma rum är det inte alltid så lätt. ;P

 Blev att hon somna i min famn när jag satt och spela , haha :p Men Eric fick tokspö av mig och Alexandra iallafall och det var ju de vi ville ! :)

 Idag få vi se vad dagen erbjuder, håller nu på å tvättar och har precis ätit frukost, sen blir det väl träning och senare mys för hela slanten ! :)


Kanske även blir en promenad får se, vädret lockar inte de minsta tycker jag ! Men nu ska vi busa lite ! Höres senare ;)

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards