maariiasvensson

Alla inlägg under juni 2012

Av maria - 28 juni 2012 19:39

Idag har vi hunnit med mycket. Även fast jag inte blev väckt förrens 11 typ! Haha! helt sjukt, vad våra barn kan sova vissa dagar, men de är skönt med sovmornar ibland ! :)

 När vi gick upp fick iallafall Ellie äta frukost framför tv:n och jag började träna. Hon skulle ju egentligen vara hos dagmamman idag , men hon har så många timmar att ta ut innan hon går i pension så hon är ledig lite då och då och får sluta tidigare och lite sånt. Så idag fick Ellie vara hemma !Och vi har haft det såå mysigt. Som sagt blev de träning först, och medans jag höll på och träna så ringde Linda och frågade vad jag gjrode och va som hände under dagen, och jag hade ju tänkt att efter vi har tränat att vi skulle till lekparken , och dit ville hon följa med. Så vi träffades där runt halv tre, och Ellie hade jätteroligt! Hon blev rätt så trött , då hon inte sovit middag, så runt 16.15 blev det att gå hemåt. Terez kom också dit med Midas och Lukas så vi satt där i solen och jag har inte bränt mig !

 

Men bara där jag inte lyckats smörja in mig ! :P Haha !

Men hur som helst, jag vet inte riktigt hur jag trodde att jag skulle kunna gå till lekparken själv. För de går inte så jättebra, Ellie klarar sig ju rätt så bra själv, men man måste ju ändå hålla koll och Lexie sov ju i vagnen hela tiden när vi var där. Så man får ändå försöka att få med sig ett par extra händer tills barnen blir lite större !

 Nu på kvällen har de blivit mat, bacon och makaroner för Ellie, och bacon med purjolök och creme fraiche med paparika chili och en sallad till mig!

 Sen har det blivit ett bad för båda tjejjerna och nu sover dom båda två, jag har småstädat lite inför helgen och vikt tvätt och grejjer så tänkte väl fortsätta nu ! Eric är i garaget och han kommer nog vara där ett tag till, sen när han kommer hem ska vi kolla på räkningarna om jag inte sover ! ;)

Men här kommer lite bilder från dagen :)

                   

Av maria - 27 juni 2012 16:25

Som jag sa förut så var det ju "rea" på jordgubbar ! Så varför inte lyxa till det såhär på en onsdag ? Alla behöver vardagslyx, om det så är att måla naglarna, ett nytt klädesplagg, en massage eller i mitt fall, chokladdoppade jordgubbar ! ;)

   

Riktig vardagslyx hade ju såklart varit med ett glas vitt  vin till, men detta duger gott och väl för mig. Nu står de i kylen och jag bara längtar till kvällen.


Men först och främst är det matlagning som står på listan, spagetti och köttfärssås, eller ja  sallad och köttfärssås för min del. Sen ska vi ut till Erics moster i Lane en sväng och säga hej. Har inte träffat dom på jättelänge, så det ska bi skoj. Ska även försöka hinna med att träffa Erics mormor och morfar, då vi inte har träffat dom heller på JÄTTELÄNGE ! Men det gäller bara att man tar sin tid, speciellt när inte Eric jobbar över!


 Men nu ska vi ner till tvätten en snabbis , sen börja med maten, som jag redan har förberett, duktiga jag ;)  

Av maria - 27 juni 2012 13:42

Goddagens ! :)

Igår kväll somnade jag rätt tidigt, kändes som iallafall, men klockan var nog säkert runt 23. Eric väckte mig flera gånger, för jag somnade ju i soffan , och där kunde jag ju inte sova hela natten heller. Så när han väl fick upp mig så kommer jag ihåg att jag frågade vart Malin var. För när hon var här innan Bebsan kom, så sov hon ju på soffan, men sen kom jag på mig själv med att; hon är ju inte här längre, hon har ju åkt hem. Haha. Täntke att jag hade tagit hennes plats och att hon sov i min säng ! Haha !

 Imorse försov vi oss igen iallafall, men jag har sådana underbara barn, så de är aldrig några problem på morgonen, utan allt går som smort! Så vi kom i tid iallafall. Vi vaknade kvart över åtta, och Ellie ska ju vara hos dagmamman vid nio, och  vi var t.o.m där 5 min innan . Haha! Man behöver ju inte vara där prick, men tycker att det är bra att försöka vara där prick, så man får in allt i rutin så man slipper komma försent hela tiden till allt ;)


 Så när vi lämnat av Ellie , fick Lexie mat, lite morgonbus, sen tog jag en shake sen 10.15 det en promenad ner till stan. gick lite i affärer och kollade på all rea som fanns nu , och visst hittade ja lite som jag gärna hade velat ha i min sommargarderob, har ju faktiskt skitdåligt med sommarklänningar, har mycket svart typ. Så hade varit kul med något somrigt, fast ändå jag ! :P Inte för att jag är "svart" av mig, men i klänningar så är jag väldigt mörk! :P

  Köpte även 2 liter jordgubbar för 40kr, dom hade "rea" på jordgubbar, hur man nu kan ha det ;)

Så köpte även med lite choklad, så ska jag doppa jordgubbarna i det sen ! :)

 Nu mer under  dagen har jag tvättat, städat lite, och tränat lite. Och nu har jag precis duschat och gjort mig iordning så vi åka och hämta Ellie ! :)

Och nu vakna Lexie så vi får höras seen, PÖSS !

 

Av maria - 26 juni 2012 19:47

Imorse fick Eric sovmorgon då vi skulle till sjukhuset med Ellie. Dom hörde ju ett blåsljud på hjärtat när vi var på 18månaders kontrollen, så nu var det dags att barnläkaren att också lyssna. Han var hur bra som helst, och han hörde inget blåsljud nu , men vi skulle få komma tillbaka om något år igen så skulle vi kolla då igen. Ellie var jätteduktig och allt gick bara fint ! :)


 Sen släppte Eric av Ellie hos dagmamman, och jag och Lexie åkte hem ! Tränade lite, sen frågade Terez om jag kunde skjussa henne till Ödeborg, då hennes katt var tvungen att avlivas då han blivit förlamad i båda bakbenen. Så vi körde dit, sen hem och packade skötväskan och bytte om lite och grejjer sen hämtade vi Ellie !  Efter det blev det en riktig svettig powerwalk med dubbelvagenen på en timme! Ellie och Lexie somnade !

Nu på kvällen har det däremot varit mycket, ellie slänger ner hela tallriken med mat på golvet, gör allt man inte får göra, Lexie (våran lilla spyfröken) har spytt ner mig flera gånger idag, för att inte ljuga 6 HELA gånger, och då mycket också, så jag har fått byta om! Och jag är helt slut nu och jag kan lova att jag kommer somna som en prinsessa ikväll !


Men nu ska jag försöka på ellie i säng, igen !

 

Av maria - 25 juni 2012 14:19

Snuttan <3  Kan säga att detta är inte första gången hon går i min garderob ! ;P
 

Av maria - 23 juni 2012 22:22

 

Idag tutuderade jag mig ! :) Och jag är så jävla nöjd ! Enkelt och stilrent , precis som de ska vara ! :) Är så jävla nöjd !

Eric är avis, men de får han vara ! :) Va tycker ni ? Fint va ?! :D

Av maria - 19 juni 2012 21:36

Ronja, vart är du ?! Går inte att ringa dig :(

 

Av maria - 19 juni 2012 15:30

               
(Klicka på bilden för större bild )

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards