maariiasvensson

Alla inlägg under augusti 2010

Av maria - 31 augusti 2010 21:47

Köttbullar & makaroner med ketcup och gurka och purjolök ! Det var gott :D

 Sitter och väntar på älsk nu så vi kan mysa, ! Han ska få operera min tå också !

Av maria - 31 augusti 2010 20:38

Har nu packat ner saker till mig som ska med till förlossningen sen..

 Mjukisbyxor, sovtröja mm..

 Men äre någon som har tips på vad bebis ska ha på sig när man åker hem ? Man lär väl ha något som är långärmat iallafall ?

Och det har inte jag  ,så de får jag införskaffa imorgon med mamma och pappa..

Om jag inte har berättat det så kommer dom hiit imorgon en sväng , dom ska försöka komma till tio och sen åker dom runt 14 då våran föräldraträff börjar..Men de blir roligt att dom kommer en sväng.

 Så ska till barnmorskan imorgon halv tolv och efter det får vi åka till Överby så får jag inhandla det sista..

 Kan i princio ske närsom nu juh ,men tror nog att jag säkert kommer gå över tiden.. Bara för att lixom...


 Har iallafall tagit fram lite kläder som ska med till bebis i väskan, men om ni har något tips så skriv det gärna så jag inte glömmer ..

 BF är juh ändå om 29 dagar. WIIIHOOO :D


 Och Grattis till Caisa som fick en liten tös igår morse :)


 

Av maria - 31 augusti 2010 19:28

och nu börjar bebis säga ifrån .. Jag har hållit igång hela dagen och städat, diskat ,tvättat, fixat i bebisrum, sprunigt upp och ner i trappor och bytt påslakan och en massa massa mer..

 Och nu är jag trött och tvätten är inte klar än.. Jobbigt. Ska egentligen laga mat också ,men känner ingen hunger :S


 Bakade en kladdkaka till älsklingen också då han inte var på något superhumör för allt med tv:n och allt de där krånglar hela tiden ! Såå jag tänkte muntra upp honom liite :)

 Nu är han hos sin far och fixar med jeepen och jag kände inte att jag behövde följa med direkt, bebis ville att jag skulle vila så får väl göra det ...

Ska väl ta och steka på maten sen så Eric har mat när han kommer hem om han kommer vara hungrig..


 Men nu ska jag springa ner i tvättstugan och försöka göra klart det sista ..

Av maria - 31 augusti 2010 14:13

Står på schemat idag ! Bebisrummet har jag gjort allt jag kan i , resten behöver jag Eric till ! Har även hunnit med att ta en dusch och rå om mig själ och smörjt in mig med bl.a havandeskapsolja som ska göra att bristningarna blir ljusare och att de inte ska komma fler om man smörjer in på rätt sätt. Den är köpt på life och kan verkligen rekomendera den till er . 209kr , dyrt, men värt ! Jag menar, kroppen ska man ju ha en del år sen också , så varför inte ..

Men har fortfarande en del att göra här hemma nu och ska börja med lite maat också , till lunch blir de oxpytt och middag makaroner och köttbullar :)

Av maria - 31 augusti 2010 09:34

För frukost :) Gott de ska bli, rostade pappamackor och kalaspuffar blire idag ! Sen tänkte jag faktiskt ta en promenad om det går , fick så ont igår bara när vi skulle ner till Ica så vi får väl se hur detta slutar. Men ska försöka ta mig ner på strandpromenaden iallafall och bara gå en liten sväng , men sen kommer jag väl säkert ha. ont resten av dagen också..  Men innan det ska jag kolla på ett avsnitt av Lyxfällan ..  :)


 Är det någon som har någe tips på pyssel som man kan hitta på ?


 Vore snällt om ni kunde dela med er isåfall :)

 PUSS

Av maria - 30 augusti 2010 19:31

Jag är så sjukt grym på krovstorganoff och ris måste jag säga.. Släng er i väggen kokböcker för de kan jag iallafall!!

Så nu har vi ätit och kollat på RushHour3. Och Eric kliade mig i håret samtidigt.. Så sköönt, var nära på att somna men tur att jag inte gjorde det för då hade jag inte kunnat somna ikväll..

  Fick såna sammandragningar nyss också , dom höll i sig i två-tre minuter.. Mindre sköönt, samtidigt som lillen ligger och sparkar mig emot revbenen..


 Men nu när Eric bajsar ska jag väl diska och plocka undan kartongerna som vi har skärt sönder.. Ska väl bära upp lite skit på vinden också om Eric kan hjälpa mig , vill juh få färdigt i bebisrum nu så snart som det går, blir så skönt när det är färdigt helt seen :)

 Höörs senare ! :)

  30 dagar kvar, can´t waiiit !!  :D <3

Av maria - 30 augusti 2010 14:34

Nu har jag lagt in alla bebiskläder i byrån och jag strykte typ allt. Jag börjar bli knäpp, men vad ska man göra då ? Jag vill att allt ska vara fiint ! Ska städa lite nu också , och håller på å tvättar bebislakan också så att de är klart :) Men man kanske skulle haft någe mer som man kunde ha grejjer i .. Men man kan inte ha allt på en gång. Men byrån är superbra iallafall... Den har juh 5 lådor så har lagt månadsvis nu när de är så små kläder så blir det lätt att hitta så kommer juh komma mer lådor seen :)


 Nu har äntligen fönsterpojkarna varit här och hämtat våran balkongdörr iallafall så får väl den om några timmar igen.. Skönt att de äntligen blir fixat, de som är jobbigt nu är juh att jag springer omkring i hela lägenheten medans Hilma är ute på balkongen, noot good.. Men som tur är så regnar det inte iallafall..

 Men nu ska jag fortsätta med de jag höll på med.. PUSS

Av maria - 30 augusti 2010 09:19

Bebis har levt om i magen hela natten och hela morgonen.  Hela kvällen igår också.

Undrar vad detta betyder? Eller om hon kanske bara var ovanligt pigg. Hade några små förvärkar igår också och kände lite smärta i ryggen, men de kan ha varit för att jag satt hela dagen igår när vi var på monsterracet. För där fick jag däremot ont i ryggen och revbenen.. Jobbigt ..


 Men hur som haver, vädret igår var inte de bästa, i slutet var det bra, men i början så regnade de , och mycke också..Så då satt man juh helt blöt sen under resten av dagen då jag trodde att min jacka var lite vattentät men det var den ju inte såklart ... Men stövlar hade jag iallafall, och stackars Eric hade intre någonting .Tur att man har en snäll svärfar som lånade ut paraply:P

 Sen kom vi hem runt sex, åkte nio hemifrån på morgnen så blev en heldag. Och nu har jag blivit mera förkyld, roligt ! Noot ..Så nu tänkte jag äte frukost och sen klä på mig och börja städa upp här lite .. :)

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards