maariiasvensson

Alla inlägg under september 2012

Av maria - 29 september 2012 17:50

Mohahaha så går de när man lämnar ifrån sig sin telefon i mitt hus!

Ja ja å barnen sitter å kollar på Harry Potter och fången från azkaban!
Maria gick å la sig efter vi hade ätit för hon va trött! Ganska logiskt att man går å lägger sig då kanske men... Senare när barnen sover ska ja skruva ihop ellies present från mig å maeria så får väl maria slå in den. Har aldrig vart spec. Bra på å slå in grejer så. De blir aldrig riktigt bah lixom... undrar om de finns någon som tycker de va intressant men AAAH DUVET ASSÅ LIXOM TYP!


måste avsluta med att säga jeep e livet! å att maria är snyggast av alla! Å sötast med....

HOOUUUJJJJ

Av maria - 21 september 2012 11:05

Känner mig lite bitter idag. Håll er undan! Haha ne då. Barnen vaknde tidigt son fan, närmare bestämt klockan 6. Sen har de varit full fart. Ellienär så trött nu , men vill inte sova. Istället går hon till frysen och hämtar glass som hon tror att hon ska få, men ingen glass före maten. Sen gallskrikerhn i tjugo min. Lexie har varit i Franks matskål och vällt ut både vattnet och maten 5 ggr idag redan och klockan är bara elva!! Halv ett ska vi vara hos frisören med Ellie då hon ska få klippa dig. Undrar hur denna dag kommer sluta. Nee, jag är inte bitter!

Av maria - 19 september 2012 15:22

Nu börjar frågorna komma om vad Ellie önskar sig nu när hon snart fyller hela 2 år !  Så här kommer lite förlsag:

  Ett hoppdjur eller en hoppboll       Badset till dockan   Pakerigshus och bilar       Ett bakset till spisen som vi har köpt till henne

  Teletubbies film & gosedjur  ( Ellie ÄÄÄLLSSKAAAR teletubbies )

 

Stort Lego


Fler förlsag är även :

- låtsaskamera

- strykjärn / Strykbräda

- gunghäst

- ritpappaer/kritor

- talböcker

- miniatyrdjur


De vi har mycket av är böcker och pussel ! Har precis köpt en hel del så de är något som vi har mycket av ! Men vi har tyvärr inga talböcker,


 Hoppas att ni fick lite förslag nu :)

Ellie gillar att pyssla mycket och vill gärna hjälpa till hemma med både de ena och de andra !

Av maria - 19 september 2012 14:31

Ojoj de är redan onsdag och tycker faktiskt att dagen har gått rätt fort idag också. Har snackat skit me terez, en timmes promenad me marika, fixat lite hemma och mig själv och såklart busat me lexie. Hennes första tand är påväg upp nu och man kan känna spetsen på den:-) sååroligt :-) ikväll är de bodypump och jag tror att jag hr lyckats få me mig eric . Får vi se vem som kommer ha träningsvärk imorgon haha!! Men nu sitter barnen och kolls film och jag ska kolla lite på nätet :-)

Av maria - 17 september 2012 15:02

Men gud vad dagarna går fort. Galet fort. Den här dagen har bara svischat förbi. Dagen är ju inte slut riktigt än men ändå. Ellie har varit lite bråkig men annars så :-) hon vakna runt 06.30 och hon har inte sovit nå mer efter de så kan ju bero på det;-) jag har nysd ätit lite gulaschsoppa , å de var galet gott. Har inte ätit de på flera år men de var lika gott ändå :-) förut idag så tränade jag på crosstrainern i 35 minuter. Hade egentligen ingen ork överhuvudtagetmen jag gjorde de ändå :-) nu ska jag mysa vidare me mina sötnosar<3

Av maria - 16 september 2012 09:07

Ellie har börjat vakna tidigare och tidigare på mornarna. Imorse vaknade hon halv sju! Inte okej på en söndag. Sen strax därefter vaknade lexie å jag insåg snabbt att detta kommer inte funka. På med barbiefilmen. Fram me babysittern å saccosäcken å mig själv i soffan. Funka finfint :-) så nu har vi alla vaknat till liv förutom eric. Så barnen ska få sätta sig i ett bad snart när filmen är slut :-)

Av maria - 15 september 2012 19:57

Klockan är rätt mycke men vi har inte ätit än. Jag är jääättwhungrig och idag blir de farmorsspecial. Ska bli sådär apagott så man kan äta tills man spyr. Fast de blir tooo much kalories för min del. Har ca 1000kvar att äta idag å eric köpte ju mina favvochips också. Ojoj. Tur att jag ska träna imorgon igen. Då blor de bodypump å kondition. Kommer bli super. Får se om de blir något glas vin senare också. Båda barnen ligger iallafall i sina sängar :-) måste berätta att Lexie även har lärt sig gå med läragåstolen. Å ellie vill gärna sitta i och bli skjussad. Haha allas älskade sötnosar!

Av maria - 15 september 2012 12:40

Igår kväll somnade jag rätt så sent. Eric somnade i soffan å jag fick inge liv
I honom. Då var han trött kan jag säga.Å me min nya telefon måste man ju blippa lite också. Och gud så nöjd jag är :-) så eric tog iallafall barnen imorse så jag fick sova lite. Sov till 9 sen gick jag upp, åt frukost, satt på mig träningskläderna och begav mig till gymmet. Körde mycke kondition och sen blev de ben och rygg :-) sen blev de en promenad hem. Så nu ska kag hoppa in i duschen och sen ska bi ta en promenad till svärfar och hälsa på. :-) vi hörs senare :-) puss

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards