maariiasvensson

Alla inlägg under juli 2012

Av maria - 29 juli 2012 21:00

   

Oh god ! I sooo LOVE my kids ! <3



Av maria - 29 juli 2012 20:57

Här har vi lite ur min nya garderob !

 

Jacka från BIKBOK 499kr!

Shorts från BIKBOK med snygga innefickor ! 249kr

 

Underbar transparent skjorta i vinröd/Svart randig ! Även den från BIKBOK 149kr


Av maria - 29 juli 2012 14:26

Igår jobbade jag som servetris  på ett bröllop. Åh guud så skoj det var! Visst blev de lite tugnt, och har lite ont i kroppen idag, men de var så skoj ! Lätt något jag skulle kunna göra flera gånger! :)

 Så åkte från Uddevalla kl 15 och kom hem 01.45 inatt ! Då var Eric vaken, så vi låg och pratade en stund, sen somnade iallafall jag som en stock. Eric också tror jag !

 Men sen vaknade Ellie nästan direkt när jag hade somnat. Hon har haft en sådan feber min lilla skrutta. å hon fick sova mellan oss inatt igen, vilket hon gjorde igår natt också !

Så när jag tog tempen på henne inatt hade hon 39,7 graders feber. Så jag skulle ge henne en alvedon, men hon bara skrek och skrek och i princip tryckte ut den igen, så de gick inge braa ! Men hon somnade gott i min famn i sängen !

  Så imorse fick jag typ sovmorgon, varför jag säger typ är för att jag vaknade typ tusen gånger av barnen ! Haha, men sen fick jag sova fram till att Eric väckte mig 11.30, så nu har jag duschat, fixat lite hemma, och diskat. Ska väl fortsätta och sen ta kort på mina nyinköp! :)

 Eric är och skjussar hem John nu , Lexie sitter och kollar på barnkanalen och Ellie sover. Hon somnade i min famn förut när vi satt och kollade på tv. Får se hur länge hon kommer sova nu, men hon har ju ingen ork alls stackarn. Hon vill inte äta något annat än pinnglass, och hon vill knappt ha vatten eller festis, har provat med allt. Så får hoppas att hon blir bättre snart !


 Men nu ska jag fortsätta här hemma :*) Vi hörs senare ! :) PUSS

 

Av maria - 27 juli 2012 09:05

Igår blev de lite shopping på Överby ! tänkte lägga ut lite bilder dom närmaste dagarna på vad som blev inhandlat till oss och till barnen !

Sen åkte vi ut till Skäret och solade och badade ! Sååå sköönt !
 blev hem och duscha hela familjen, sen beställa pizza. Sen drog Eric ut på fjordfestivalen och jag hade dundermys med töserna. När dom somnat blev det städning och fixat med all tvätt, och har rensat ut ur mina kläder så det står härliga till, och än är jag inte klar. Tänkte sälja allt, men vet fan inte hur jag ska göra, är ju så mycket. Undrar om man inte kan ha klädloppis på baksidan här :P Haha, Lite av de ska ju ut på tradera, men resten vet jkag inte. Jag får väl lägga ut lite här och där ! ;d Är allt möjligt från skor, jackor, smycken, toppar, leggings, tunikor, tröjor. Jaa allt !

 Någon som har nå tips kanske ?!


Av maria - 26 juli 2012 00:31

Då har jag precis betalat räkningar, så nu ska jag sortera tävtt sen blir det sängen ! insåg nyss att klockan är 00.32, så kanske är dags ! Imorgon blir det full rulle också, så skönt att få några timmars sömn iallafall !

 får se om man hittar något fint på Överby imorgon också ! Eric och barnen följer också med. Eric följer väl mest med för att han vill köra nya bilen ! ;d Haha, och det förstår jag , för det vill jag med. Men jag hinner ju köra sen. Eric kommer ju ha min bil sen när han börjar jobba igen ! Om han har sålt sin vill säga ! Ska väl försöka få ut den på annons så snart som möjligt ! :)


 Men men , nu ska jag börja ! ;d

Sov gott alla !

 

Av maria - 25 juli 2012 22:00

Imorse gick jag upp ( trot eller ej) 06.15, för att ta mig ut på en joggingtur. Trodde aldrig att jag skulle komma upp, men jovisst gjorde jag det. hurtig som jag är gick jag upp, klädde på mig och tog min gamla Ipod och jag jogga, och jogga och jogga. Och inte nog med de, när jag kom hem sen, svettig och äcklig så körde jag zumba och styrke.

Sen fixade vi iordning oss, hämtade Micke, åkte till Orust och efter de till Vänersborg för att kolla på en ny bil! En guldfärgat Passat - 03 :a! Och den följde med hem! :)

 Så jäävla skönt med en riktig bil, min håller sakta med säkert att falla i bitar. Tänkte lägga upp en bild på den nya pärlan imorgon! :)

 När vi kommit hem, åkte jag till tatueraren och diskuterade lite, sen tog vi vårat pick och pack och åkte till stranden ! Vi hade hela ( inte så stor) stranden för oss själva. Ellie lekte och lekte, och Eric också för den delen. Han byggde sandslott och lekte med Ellie medans Lexie sov och jag låg och glassade i solen. Vi kom ju iväg lite sent. Tror vi var vi stranden 16.30, men de var precis lagom, men imorgon ska vi komma iväg lite tidigare! Ska till Överby en sväng också innan, men sen ska här solas. Har lite små ränder på kroppen som måste blekas, och hela jag måste vä'l få lite färg. folk måste ha på sig solbrillor för att inte bli blänande av min mulliga vita kropp!

 Sen åkte vi hem, grillade lite hamburgare, och nu sover barnen, Eric är ute och cyklar och jag har både tv:n & Datorn för mig själv ! ;)

 Har hunnit att beställa en ny tungpiercing och två örhängen från stylebytyra ! :) Och om några dagar kommer mina ÄLSKADE platåconverse !! Åhhh can´t wait ! Kommer sova i dom!

Av maria - 24 juli 2012 21:22

Vad är det som händer med denhär sommaren?! Vart är det riktiga sommarvädret ?! Imorgon får det gärna regna, för då ska vi ändå åka till göteborg och kolla på en ny bil! :) Eric tycker att jag ska ha en bättre och säkrare bil än min käraste lilla "pimpade" golf, och visst håller jag med. När vi ska åka till Tyskland , så känner han att vi kanske ha en riktig bil, och visst håller jag med honom där också ! Så imorgon bär det av för att se om vi kan hitta någon ny pärla. Blir nog även en sväng in på chili på Backaplan och kanske en liten sväng in på ikea. Jag som är så "oklantig" har ju sänder alla vinglas hela tiden, så är nog dags att köpa nya.


 Dom senaste dagarna har det inte hänt så mycket. Har blivit veckohandling, storstädning av kägeneheten, varit och kollat på ett hus, som låg en bra bit utanför Uddevalla och som även låg precis brevid en ENORM hästgård, och vi som inte är såna stora hästfan vände och åkte hem igen. Det var små hagar runt hela huset, och dom hade säkert än 15-20 hästar. Jag har absolut inget emot hästar så, förutom att jag inte vill ha någon själv, är alldeles för stora djur för oss. En katt eller en hund är i rätt size för oss. Och snart så kommer lilla Frank och bor hos oss också ! ;)

 Men iallafall, tillbaka till hästgården. Tänk alla flugor som skulle flyga runt en hela dagarna ! Neeej Usch ! De var även ett renoveringsobjekt, så nej. De blev sig inge ! Men garaget var stort och bra. De gillade Eric ;) Hade varit skönt att ha honom på  gården också när han är ute och grejjar. Då är han hemma, bara 5 meter ifrån huset. Hade varit kanon !


  Måste visa den lilla skönheten jag köpte häromdagen. Fick köpa en likladan till syster som också ville ha en ;)

 


Här kommer en bild på våran tokiga Frank! Just nu bor han nere hos mamma Terez, men om några veckor kommerhan flytta upp en trappa till oss ! Såå jäävla sööt !  

Av maria - 21 juli 2012 15:51

Idag så tänkte vi att vi skulle ta en heldag på stranden, men så blev inte riktigt fallet. När vi väl kommit iväg, köpt lite fika och allt de där, så kom vi till stranden, de var soligt i ungefär 10 min, sen blev det kallt , molnigt och de såg ut att de snart skulle börja regna, kom några riktiga moln, och Ellie började frysa, jag frös redan, Och när Eric började frysa han också, så förstod jag att de inte bara var jag som var dum i huvet som frös. Så¨vi packade in allt och åkte hem, men de blev iallafall en 40 min där borta. :)

När vi kom hem hoppade jag och Ellie in i duschen, och nu sover hon. Lexie körde nyss en sprutspya på mig så nu är hon mätt och belåten och jag har precis bytt om och sitter och pratar med syster på skype ! :)

         

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards