maariiasvensson

Alla inlägg under januari 2012

Av maria - 31 januari 2012 23:15

Jag är just  nu i ´Köping och kommer inte blogga så jättemycket nu när jag är här.

 Jag kommer uppdatera mer imorgon ,:)

Av maria - 27 januari 2012 19:47

Åh så mysigt det var " Att få se bebis igen, men man kan ju säga att det börjar bli trångt för den lilla / lille. Fick inga superbilder heller med hem då de inte gick att få så bra då bebis låg med händerna för ansiktet, och i profil blev det bara suddigt. Men de spelar ingen roll. Vi fick ju se bebis så då är de ju bra ;)

 Allting såg så bra ut och nu väger bebis cirka 2100g +/- 10%. Dom kan ju inte räkna ut exakt, men de var precis i mitten på kurvan så kunde ju inte bli bättre.  Vi kunde få reda på könet, men de ville vi inte. Vi sa till dirket när vi kom in att vi inte ville veta. Men man var ju lite nyfiken , så man kollade ju lite ändå :P fast hon var inte mycket i dom regionerna , och hon sa till när hon var där , när hon skulle mäta och kolla ryggraden. Och man kollade ju lite, men man hann nästan inte. :P de gick så fort..

 Var faktiskt lite jobbigt eller vad man ska säga, att man kunde få veta de då. Men att man inte ville, fast ändå så vill man, om ni förstår :P

Men vi tog iallafall inte reda på könet, utan vi kollade på allt annat.


 Efter ultraljudet åkte vi raka vägen hem, och sen dess har vi ätit och kollat på gamla bilder på datorn med en film i bakgrunden. Håller på och väntar på att Greys Anatomy säsong 6 ska bli klar, och sen ska jag lägga mig i sängen. Jag är helt slut, och jag har väldigt väldigt ont!


 Imorgon blir de sovmorgon , så får vi se om vi bara kommer ligga i sängen hela dagen eller om vi hittar på något !

Förutom att vi har tvättid imorgon ! :/ Segt !!!

Men men, trevlig fredag på er :) PUSs

Av maria - 27 januari 2012 13:45

 

Väska från HM , 129 kr

 

Söt prickig blus från Hm, 149kr

 

Så underbart söt klänning, från Hm , 249 kr

Av maria - 27 januari 2012 12:24

Åh idag är de äntligen fredag och kl 15.00 ligger jag och Eric och kollar på bebis på Emmas Ultraljusklinik i Göteborg.

 Tycker att de är så dåligt att man bara får göra ett ultraljud, som man gör i vecka 16-18, man vill ju gärna ha ett till sen runt vecka 30.

 så nu får vi betala nästan 900, för 30 minuterws ultraljud, men de är såå värt. För att kolla så att allt är bra med h*n och bara få se knytet igen  ! :)


Men innan jag hämtar Eric från jobbet 13.30 ska jag hämta ut systers tågbiljetter, hämta ut paket och posta brev och köpa något att ha att dricka i bilen. Kanske måste jag nog tanka i några liter också.


 Helen och tony hämtade nyss Ellie och dom ska ha henne till söndag, blir så tomt utan snuttan hemma, men barn under 7 år får inte följa med på ultraljudet så vi behövde ha barnvakt och dom ville vara det hela helgen. så vi ska hämta henne igen på söndag efter att vi har varit i garaget och fixat lite med min bil ! :)


Kommer ett tidsinstället inlägg senare :) Hörs seen :) PUSS



ps. Idag har jag gått 33 fulla veckor, bara 7 veckor kvar :D <3

Av maria - 26 januari 2012 19:28

Efter att jag hämtat Ellie hos dagmamman har vi lekt och lekt. Eller ja , så mycket jag kan ! Men de blir mycket att vi sitter vid hennes minibord och stolar och leker där med en massa grejjer. Och de går rätt så bra.

 Sen har vi myst lite till Greys anatomy och sen kom Eric hem så då blev de mat, korvstroganoff och ris :) MUMMA !


 Har även ringt och bytt tid till MVC så ska dit på måndag istället, och imorgon ska jag ta mig ner till Pressbyrån och hämta ut Malins tågbiljetter, innan jag åker och hämtar Eric på jobbet för att sedan bege oss till Göteborg till Emmas ultraljusklinik, för att göra en tillväxtkontroll.


 Så Imorgon hämtar Erics moster Helen Ellie och dom ska ha henne över helgen :) Så jag och eric har fått nycket barnfritt den senaste veckan ;P


 S nu ligger Ellie och sover efter att vi har duschat / badat balja och nu ska jag fläta mitt hår och fortsätta kolla på Greys anatomy och när eric är klar i duschen blir det att betala räkningar . Alltid de roligaste att göra, not !


 Men men , ingen större lust att blogga just nu ! ;P Men lovar att de blir mer imorgon ! PUSS

Av maria - 26 januari 2012 09:51

Igår var jag trött, min hals vill inte må bra, och jag har ont , vanligt ! Så igår låg jag i sängen kl 19.00, och kollade på Greys Anatomy ! Jag och Eric låg och myste i flera timmar och bara kramades. Man glömmer så lätt bort såna saker, speciellt nu när jag inte kan ligga brevid honom, då jag har en massa massa kuddar bunkrade runt om mig så jag ska kunna sova.  Usch vad jag saknar att kunna somna i hans famn :(



  Men men, idag ringde kl 07.30 , men jag somnade om direkt så väckte Ellie mig kl 08.15 och då vart de lite stressigt, och såklart hade bilens lås fryst, så vi blev lite sena till dagmamman ändå. Nu när jag kom hem igen så tvingade jag mig själv ut på en promenad. Blir inga långa promenader direkt, men ska försöka gå min runda två gånger / dag iallafall. Är ju bättre än ingenting. Även fast jag har ont så kan jag inte ligga ner hela tiden, då får jag ännu ondare, så måste försöka röra på mig "


Nu ska jag försöka få tag på barnmorskan så jag kan kolla om jag kan ändra tid, ska dit den 2:a feb men skulle vilja åka dit tidigare !  Så får se om dom har tid !

Men nu ska jag gå och kissa. HejåHej

 

Av maria - 25 januari 2012 18:57

 Nu tänkte jag ge er 5+ och 5 mindre bra med graviditet :


+ Man känner hur ett liv växer och rör sig i magen ( inte alla killar som kan känna de ;) )

+ Man får oftast shotgun när man ska åka någonstans

+ Man får gå upp vikt

+ Den härliga känslan när ens barn kommer upp på magen som man gått och väntat och längtat efter <3

+ Man får ha cravings efter konstiga saker, utan att man är knäpp

+ Humörsvängningar är helt okej

+ Tuttarna börjar visa sig


- Foglossning

- Ischias

- Svullna fötter ( och ben )

- Kommer inte i sina vanliga kläder

- Humörsvägningar ( gråter fdör minsta lilla)

- Att kunna ligga i sängen i fosterställning och sova är inte längre möjligt

- Klackarna får nu stå och damma i ett hörn


 'Nu ska inte alla ta mina minus som att jag inte gillar att vara gravid. Jag tycker de är jättemysigt att vara gravid ! Jag älskar att vara gravid , känna bebisen sparka och röra sig. Man är lixom aldrig ensam. Men precis som allt annat så finns de saker som är jobbiga också. Men man vet att man kommer få ut något vackert utav all smärta,


 

Storasyster Ellie, Mamma och Pappa längtar efter dig <3

Av maria - 25 januari 2012 10:00

Redan onsdag, gud så tiden går fort.

 Idag kanske Ellie ska till sin farmor, men vi får se hur hon mår. Isf blir hon där fram till lördag söndag ! Men får se vad hon säger sen när hon ringer. Annars ville Erics moster vara barnvakt hela helgen ! :P Haha, många som saknar våran lilla tösa nu märker jag ;d Men de är ju inte så konstigt ;p


 Imorse vakande Ellie kl 7. Så vi gick upp och åt frukost och lekte lite, sen tog vi en liten kort promenad innan vi åkte till dagmamman kl 9.  Så nu har jag ringt till förskolekontoret också, och eftersom jag är sjukskriven och inte arbetslös/föräldraledig så får Ellie vara hos dagmamman mer än 15 timmar i veckan ! Så ska kolla med henne sen om vi kan ta någon timme till / dag, så jag får vila ordentligt. Men sen vill jag ju träffa min tösa också ! Blir så tomt utan henne hemma, men ibland måste jag ju tänka på mig själv också. Och hon älskar ju att vara hos dagmamman så de skulle nog inte vara några problem!

 Men de är ju alltid lite jobbigt att ta upp sånt, speciellt när de var dagmamman som sa att jag bara fick ha 15/vecka.  Men förhoppningsvis går de bra..


 Har kollat lite datum till Köping också , så nästa vecka ser de ut som att det blir en liten tripp, men de får vi se. Ingenting bestämt än så länge. Måste ringa till MVC också då isf och kolla om vi kan byta tid , då jag har tid där den 2:a feb , som är nästa torsdag !


Men nu ska jag plocka undan lite skit sen upp och hämta en påse på vinden !

 Vi hörs senare :)

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards