maariiasvensson

Alla inlägg den 16 januari 2012

Av maria - 16 januari 2012 21:59

Hej hej Hallå !

 Jo jag vet, ingen uppdatering sedan i fredags , men när Eric är hemma så blir det inte mycket blogg, tyvärr.

Men nu är jag här ;)

 I lördags tog vi de väldigt lugnt. Inge stress, utan vi gjorde oss klara och käkade frukost och åkte till Överby för att kolla sulkys ! Känns som att vi borde köpa en till ellie, men vi vet inte om vi vill ha en paraplysulky eller en vanlig,

 Jag tycker då att en paraplysulky känns väldigt klen, men Eric gillar den. Men jag gillar mest en vanlig sulky. Någon som har bra tips på detta , vad som kan vara bäst ?

   

Jag är då överförtjust i denna. Men nackdelen är ju att om man jämför med en paraplysulky ( bild kommer nedan) så är denna fortfarande rätt stor, när man te.x fäller ihop den. Paraplysulkyn blir ju jättesmidig när man fäller ihop den. Men jag tycker att denhär känns mer rejäl lixom.  Så snälla tips, den ovan eller den nedan?

 



På kvällen i lördags kom Erics pappa och Erics lillebror hit på tacos. Jag gick en trappa ner efter maten till våran kära granne Terez där även våran andra granne Simone var, så blev de lite snack och sen gick jag upp till oss igen där de var gladiatorerna på tv :) Blev en sen kväll, men det var trevligt !


Igår åkte Eric till garaget och jag och ellie var själva större delen av dagen ! Vi lekte och myste och kolla film. När Eric kom hem blev de mat och lite sånt och sen BONES ofc !! Så jäkla tråkigt att det bara går 1 gång i veckan :(

 När vi skulle sova så tog vi en massa kuddar och la runt mig , bakom ryggen och grejjer och vet ni? JÄVLAR vad bra jag sov ! Hade t.o.m lite lättare att vända på mig än vad jag brukar ha.

 Men när jag vaknade i morse hade jag så jädra ont  i ryggen så jag visste inte hur jag skulle lyfta upp Ellie ur sängen imorse.

 vet inte om jag låg i sängen för länge kanske , då Ellie väckte mig runt 10-10,30 någon gång .  Vilken pärla hon är. Hon låter sin mamma få sova ut ibland, som kan vara såå välbehövligt ibland.

 Så vi gick upp, käkade frukost och duschade och grejjer, sen började jag fixa lite i Ellies rum. Tog upp böcker och försökte fixa lite bättre än vad de var innan.


 Vi vill ju ha en likadan säng till bebis som Ellie har, men dom har slutat att säljas på ikea, så har varit inne på blocket lite och kollat. Och hittade en i göteborg idag , så ringde på den och den fanns kvar. Så med madrass och och grejjer, ( nästan helt oanvänt då deras barn bara sovit där i 2 ggr cirka) så gav vi 700kr.

 Helt okej, så nu ligger den i bilen och där får den nog ligga till imorgon .  Så nu är spjälsängen klar också , bara täcke och sånt smått och gott kvar !


 Vi har även bokat tid på Emmas ultraljudsklinik i Göteborg den 27 januari, då vi ska kolla så bebis växer ordentligt och att allt ser bra ut. Tycker att det är så himla dåligt att man bara får göra ett rutinultraljud i vecka 16-18, är ju inte säkert att dom ser allt då. Så vi känner att de är lika bra att vi åker på ett till , fast betalar lite.

 Men vi valde inget 3d ultraljud, utan vi vill inte se för mycket föören bebis kommer ut :) Vi vill ju inte veta könet heller, och de är ju lite lättare att råka se de på ett 3d än 2d ;)


Men nu ska vi sova. Blir mer blogg imorgon !! Sov gott ! PUSS

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards