maariiasvensson

Alla inlägg den 24 januari 2012

Av maria - 24 januari 2012 19:03

Min lasange blev så god ! Både Eric och Elllie tyckte de va jättegott, och hur roligt är inte de. Även jag tyckte de var mumsfilibabba ! inte var de svårt heller och tog inte heller mer än en timme att göra allt, tog runt 45 min ! Perfekt tid, och då står den 30-35 min i ungen, och att det inte tar alltför lång tid är ju bara ett plus.


 Ellie hade varit väldigt snäll hos dagmamman idag ( som hon brukar) , hon hade även ätit jättebra, vilket var väldigt skönt då hon inte åt speciellt mycket till frukost imorse. Är bra när hon inte vill sova middag där borta heller, då jag tycker att när hon är där kan hon lika gärna passa på att leka med alla barnen, så kan hon lika bra sova när hon kommer hem istället. Och visst sov hon idag, vi la oss tillrätta i soffan och sen sov hon i nästan två timmar. Är rätt skönt nu när jag är förkyld också. Sen har vi gjort mat och lekt :)

 Och nu håller pappa Eric på att fixa de allta sista i vårat sovrum, d.v.s sätta upp en hylla och sätta tv:n på väggen, som nu är klart ! :) Skönt att kunna kryssa för lite som man vill ha gjort, men som man aldrig får gjort ;P

 I Vardagsrummet ska vi sätta upp klockan på väggen, men de är inte bara, ni kommer förstå varför sen när ni får se den på bild när de är klart :)


Satt även och tänkte lite på när jag skuklle ta en sväng till -köping , men vet inte riktigt än när de blir. Man vill ju inte åka dit för tätt inpå BF-datum , så man får väl kolla rätt så snart iallafall ! :) Är ju bara lite mer än 50 dagar kvar !;)


 Men men, nu ska jag lägga mig i sängen och dö igen. Vi får se, kanske blir ett inlägg till eller så kommer de imorgon !

 Då blir de en + och - med att vara gravid ( inte riktigt minus, för man vet ju vad som kommer sen, men de som är jobbigt kan man väl säga )


PUSS

 

Av maria - 24 januari 2012 14:00

här har ni ett litet smakprov på vad vi fick med från Ullared ! :)

          

                             

Av maria - 24 januari 2012 12:33

Igår somnade jag och Eric väldigt tidigt, Blev inge blogg igår, då jag inte mådde så bra. Min hals var helt trasig, och jag kunde knappt prata. Men de lät nog lite värre än va de var. Men hade väldigt ont iallafall. Eric skratta åt mig såfort jag sa någonting, och tyckte jag lät som en kråka !

 Men Ellie var så snäll hela dagen och hon åt som en häst. Men de är bra att hon har börjat fått upp aptiten igen ! 


 Imorse fick jag väcka Ellie då hon inte vaknade när jag höll på i lägenheten med frukost och grejjer. Är ju dagmamma idag, så hon var ju tvungen att gå upp, men hon ville inte ha speciellt mycket till frukost, så vi får hoppas att hon har varit snäll på förmiddagen.


 Min hals låter lite bättre idag, men de är fortfarande absolut inte bra ! Men eftersom vi inte hade någon mat hemma, så kunde jag inte åka raka vägen hem efetr att jag lämnat Ellie, utan jag var tvungen att åka och handla också. Men nu är de gjort för veckan så de känns ju skönt iallafall. Idag tänkte jag försöka mig på lasange för första gången, men hur svårt kan de vara ? :P Med en god sallad till så kommer de nog bli toppen, undarar ens om Eric gillar lasange ?! haha. Jag har ingen aning.


 Jag kommer lägga ut ett tidsinställt inlägg snart om ullaredsresan , de vi  köpte :) De inlägget kommer väl ut runt två någon gång :)


 

Av maria - 24 januari 2012 12:31

Här kommer lite bilder på Ellies och bebis rum ! :)

                     

Man får göra de bästa på de utrymmet man har, och just nu verkar de som att detta är den bästa lösningen. Men de blev väl inte så pjåkigt ?

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards