maariiasvensson

Alla inlägg under september 2011

Av maria - 25 september 2011 20:13

 I helgen så har de varit fullt upp,. I fredags  var de jobb 7-16 sen hem och fixa i sovrummet i några timmar. Sen sova och upp tidigt på lördagen för att fortsätta måla , åka till second hand, åka ut i skogen och åka lite jeep , åka tillbaka till second hand och hämta mattan jag köpte , sen vidare mot biltema och köpa mer färg.

Sen hem , laga mat , duscha och vidare till jobb. Blev cirka 4 timmars jobb, skulle egentligen varit ledig, men blev problem med personal så fick hoppa in några timmar, även fast man egentligen inte hade tid. Men ibland får man ställa upp för laget ! Efter jag kom hem sen på kvällen blev de pizza och fortsätta måla några timmar och sen fick man äntligen sova..


 Imorse sov jag och Eric till elva, kändes som hela dagen försvann ! Men de var bara att käka frukost, måla igen. Fixa iordning sig och sen åka till torp för att köpa några fler presenter till Ellie , ett par mammabyxor till mig, (väldigt snygga dessutom) och sen in på Bauhaus och kolla taklister ! :)


Sen var vi helt slut och ville bara hem , men sen skulle vi veckohandla också. Det gick rätt snabbt, om man jämför med hur länge de kan ta ! ;p


Sen kunde vi äntligen åka hem , laga mat och fortsätta måla och fixa lite annat, försökt tvätta också , men de är något konstigt med tvättmaskinen .  Men ska se om de har löst sig nu. Har winte ens fått tvätta första maskinen än, men får väl försöka hinna med två maskiner till efter de iallafall så får jag gå upp i tid imorgon och köra in den sista maskinen innan grannen ska börja tvätta. Får väl gå upp vid fem och slänga in den och fixa lite i rummet på morgonen så vi kan tapetsera imorgon kväll . Sen är de bara lister kvar. Och guuuud sååå skönt !!! :D


Bild kommer när de är klart, vill inte att ni ska få någon förhandstitt. ;P



Saknar Ellie så enormt mycket också, :( Men bara fem dagar kvar snart !! <3

Av maria - 23 september 2011 22:11

TUSEN GÅNGER OM DAGEN ! OCH NU ÄR DE DAGS IGEN ! hUR MYCKET DRICKER JAG EGENTLIGEN ?! JVÄLA LITE BLÅSA MAN HAR ! ;) HAHA

Av maria - 22 september 2011 21:30

Ellie är i Köping och de är så tomt hemma. även fast man jobbar största delen av dagarna så .... Saknar min plutt ! och hon kommer inte hem förrens om en vecka på hennes födelsedag ! Men hon kommer få det bästa 1års kalaset man kan tänka sig ! :) Tänkte nog köpa någon mer present också. Har ju redan köpt tre, man vad gör man inte ;)


 Igår kväll var de jobb, och idag, och imorgon. Sen är jag ledig lördag söndag och då blir de att åka lite jeep och fixa i  sovrummet.


Det är nu slipat och klart , så vi ska väl måla liseterna runt garderoben och runt fönstret innan vi lägger oss så vi kan lägga på de andra lagret imorgon. Sen är de väggarna och tapetseringen kvar och såklart golvlisterna och de vi ska ha som lister i taket.

 Kommer bli kalasbra ! Har äntligen köpt batterier till kameran, men de har ju intew blivit några bilder innan så ni får helt enkelt se när de blir klart. Tog ju lite bilder när vi flyttade in i lägenheten, så om jag hittar dom igen så blir de såklart en "before" och en "after" bild ! :)


Nu tänkte jag sätta mig ner med alla räkningar och planera månaden, men mat , bensin osv ! :)


SKulle behöva köpa ett par till vinterskor, men vi frå se hur de blir med den saken ! Har ju två par vinterskor, converse (vinterskon) och sen ett par coola kängor som jag köpte förra året, men skulle vilja ha ett par lite "finare" vinterskor eller vad man kallar de :) Inte så kul kanske om man ska vara fin och ha fina kläder på sig och så kommer man med ett par kängor. Passar inte direkt till min nya vinterjacka ;)


 Men nu ska vi sätta igång igen ! :) PUSS

Av maria - 19 september 2011 13:19

Har jobbat hela helgen och ska jobba ikväll också. Men är iallafall ledig imorgon så de blir gött, men inte mycket vila för de. Först tandläkaren, sen hämta Ellie , sen hem igen och fixa i sovrummet och jaa, sen sova antagligen !


 Men så snart sovrummet är klart blir de gött ! Alla gipsskivor sitter på plats nu iallafall ! Så ett steg närmre till ett färdigt sovrum !


 Idag har jag sovit till tio ! Vaknade av mig själv, vilket alltid är skönast - kollade på filmen "jag saknar dig " Och den avr helt okej, men boken är lite bättre måste jag säga. Men kan bero på att jag har läst den ett x antal gånger !


Nu har jag duschat och ska snart klä på mig och kila ner till Ica och hämta ut ett paket och ta en ny triss, då jag vann 25kr på min igår. Första gången jag vinner på triss också btw :P


Så har lite till jag ska hinna med innan jag åker till jobbet sen. Så bäst att sätta igång ! PUSS

Av maria - 17 september 2011 16:47

Idag går jag in i vecka 16 (15+0)

Och dom sista veckorna har varit kanon ! Foglossningen har sakta men säkert börja krypa inpå, men nu kan jag äta som vanligt igen iallafall, fast måste säga att mina smaklökar har blivit lite annurlunda. Som jag nämnde förut så är tacos ingen favorit längre, tyvärr :( Köttfärsen är INTE god, oavsett hur jag gör den ! Tråkgit nog . Pizza och sånt är inte heller någon större favorit , men de är ju bra på ett sätt ändå ! :P

Slippen man tjocka på de :P


Men här kommer lite info:

" Ditt förstorade hjärta har nu en 20% högre kapacitet, allt för att klara syretillförseln mellan dig och ditt barn. Runt vecka 15 kan man utföra fostervattensprov för att upptäcka evetuella kromosomsrubbningar, som Down´s syndrom."


 Ditt barn är nu 104-114 mm långt mellan huvud och stjärt och väger omkring 50g. Barnets revben, blodkärl och nätthinnor syns tydligt genom den lövtunna huden. Huden börjar täckas av lanugohår, mycket fina hårstrån som hjälper barnet reglera  kroppstemperaturen. Kroppsbehåringen följer mönstret på huden och bildar former som ser ut som fingeravtryck över hela kroppen.

 Hörseln fortsätter att utvecklas, och i mellanörat börjar ett antal mycket små ben att hårdna. Eftersoms hjärnans hörselcentrum inte har bildats än så är barnet inte medvetet om alla ljud.

 Fostervattent som finns runt barnet , leder dock ljud , så med tiden kommer barnet börja uppfatta din röst och dina hjärtslag.

 Både ögonbryn och huvudhår blir grövre hos barnet.  Har barnet anlag för mörkt hår , börjar pigmencellerna  i hårsäckarna producera svart pigment."


 


 Så ser de ut just nu !! Och visst har magen börjar bli ännu en liten bebismage ! Såå mysigt .


Den 12 oktober har vi tid för runtinultaljud, och de ska bli spännande så spännande och mysigt !! :) <3

Av maria - 17 september 2011 16:33

Fullt upp som vanligt, men vi lever ! ;)

För exakt en vecka sedan så var vi på ullared. Kom hem med  mycket mycket fina saker. Tyvärr inte så mycket kläder. Men de har vi så de blir över, alla tre. Även fast Ellie fick en HEL DEL kläder, men de går alltid åt. Speciellt nu när hon börjar STOR !!!

 Mammas lilla tös är inte så liten längre !


 På kvällen efter vi varit på Ullared blev de Liseberg, och jag spelade, men vann inget ! Förutom en liten liten " Gott och blandat" påse. Pappa vann stjärnvinst på " Ahlgrens bilar" och Madde vann stjärnvinst på "kexcoklad" och de roliga var att hon hade en tia kvar och tog två nummer istället för 5 för 20, och hon vann ! Helt otroligt !!


På söndagen var både jag , Eric och Ellie i princip döda ! Orkade inte göra något, utan vi blev kvar i sängen heeela dagen och på måndagen började verkligeheten igen !! Och den har pågått hela veckan. Var ledig torsdag , fredag och det var jävligt gött, eftersom vi har en hel del att göra hemma. Både, tvätt, städ , renovering och grejjer,.


 Och idag har jag jobbat och imorgon och på måndag blir de jobb ! Sen är jag ledig tisdag coh då ska jag till tandläkaren :(   Men som tur är så går jag fortfarande som barn så jag behöver itne betala än ! Mohahah ! ;D


Nu när jag kom hem från jobbet så höll Eric och Janne på i sovrummet och dom håller på och sätter upp gipsskivor ! kommer bli asbra ! Men vi kommer nog behöva åka och köpa en till , idag eller imorgon. Dom håller även på och spacklar lite samtidigt. De som saknas sen är lister, färg och tapet ! :)


De som var lite synd nu var ju att jag inte har tagit någon "before" bild, utan ni får helt enkelt se hur de blir när de blir klart istället.


Ellie har sovit hos Erics moster Helen från igår till idag , och hon kommer väl hem snart :)

 Ellie kan ju faktiskt ställa sig upp mot saker nu och gå själv med läragåstolen som vi fick av mina kära kompis Mickis ! :)

 Bättre sent än aldrig, eller vad säger man ;)


Men nu ska jag fortsätta här hemma !! Tänkte visa några fina outfits också om en liten stund !!
 PUSS

 

Av maria - 7 september 2011 13:48

Redan onsdag och dagarna bara springer förbi ! Ellie ligger nu och sover efter lite om och men, och jag har hunnit med en hel del under den tiden !


Fick ju min sladd till datorn igår och nu funkar den utmärkt, förutom att den snart kommer kracsha men nu fick jag lite mer tid med den iallafall  !

 Igår mötte vi upp Eric på Torp, och om de blir som vi vill nu så kommer vårat sovrum bli så JÄVLA BALLT !!! Haha, och lite annurlunda, men vad gör de ?! Tror de kommer bli skitfräckt.. PÅ RIKTIGT !!


Efter så handlade vi mat och kollade på leksaksaffären och Ellie måste ju ha en Bobbycar eller vad dom nu heter ! :P Hon fick sitta på en igår och hon tyckte de var så roligt !! :)


På kvällen igår blev de tacos, men de var INTE gott ! Vet inte vad som händer med mina smaklökar nu , men de var inte gott , speciellt inte köttfärsen. Dom senaste gångerna vi har ätit de har jag inte heller tyckt att det varit speciellt gott , men trodde att jag kanske hade haft i för mycke vatten . Men neee, de är inte gott. Nästan ingen mat är god. De enda jag ser framemot i matväg är att vi ska äta potatisgratäng på fredag, de är väl de enda. lite segt att man inte kan äta som man ska. Man tappar ju så mycket energi. Men förhoppningsvis så går de över snart. Men de blir inge tacos fram till dess kan jag lova !


Ikväll blir de jobb, 16-22 ! Lite segt med eftermiddagarna men de går. Gillar dagturerna bättre ^^



 Men nu tyckte jag att jag hörde Ellie, hon har väl vaknat ! :) Men ha en trevlig dag ! PUSS

Av maria - 6 september 2011 19:40

 Jag har följt två tjejjer som bloggar. Och vi var gravida samtidigt med första barnet och våra kom med någon månads mellanrum, och deroliga är att båda två är gravida igen med nummer 2 ! Haha

 Såå komiskt ! ;D


Och vi är nästan lika gamla också, och slkijer inte många veckor på våra bebisar heller så de kommer bli riktigt roligt att följa dom också !


Men nu blev de plötsligt fullt upp. ;P

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards