maariiasvensson

Alla inlägg under februari 2012

Av maria - 29 februari 2012 19:16

Inatt vaknade Ellie runt 02.30, och hon var kokhet ! Så jag tog in henne till vårat sovrum , men hon vägrade somna om. Så runt 04 så gjorde jag en välling och gick in och la henne  i sin egna säng igen. och då somnade hon om. Så tror att både jag och Eric var lite trötta imorse !


 När klockan sen ringde , så ringde jag till dagmamman och sa att Ellie skulle bli hemma idag, hon hade feber på morgonen också , men inte som på natten. Och senare under dagen så försvann de helt och sen har hon varit pigg hela dagen. Så imorgon får hon åka till dagmamman igen ! :)


Igår lämnade vi av ellie hos dagmamman för att snabbt sen bege oss mot Vänersborg och MVC.

 Mitt järnvärde låg fortfarande kvar på 100, även fast jag har börjat med blutsaft och äter mina "Mittval kvinna" 2 ggr om dagen. Men hon sa att de kunde ta lite tid innan de går uppåt igen, men att huvudasken är att de inte går neråt.

 blodtycket var 110/75 och jag hade gått upp ett halv kg. Men jag tror att de var för att jag inte bajsat på morgonen ;p

 Bebis hjärta lät mycket mycket bättre, så de lugnade ju en hel del. bebis låg även väldigt långt ner.

 Så fick jag såklart en ny tid den 8 mars. Men förhoppningsvis slipper jag gå på den :P


 Efter de så åkte jag och Malin till Överby. Gick omkring där lite och sen åkte vi vidare till NÄL där vi skulle lyssna på hjärtat igen. Och de såg så bra ut. Läkaren jag haft där nu har varit awesome ! Hur bra som helst. Nu blev de tyvärr en vä'ldigt väldigt lång väntetid, men de äre värt.


 Sen blev de tillbaka till Överby och åka till jysk och försöka få en ny stol då en av dom vi köpte förra veckan var jättetrasig, men där hade dom inga så blir till att ringa till jysk imorgon och be dom beställa hem en ny !


Så igår fick Ellie lite kläder, och bebis också såklart. Sen fick jag ett nytt halsband och en skjorta för sammanlagt 90 kr ! Not bad ;d


Idag har jag tvättat fönstrerna i vardagsrummet, köket och i Ellies rum, och de är ju dubbelfönster, så sammanlagt har jag tvättat 44 fönsterrutor , sen blev de lite städning också,. och lekt med Ellie såklart !

 Men nu är jag trött, har inte så jätteont faktiskt. Vilket är skönt ..


 Men nu ska jag ta och ringa dagmamman igen och säga att Ellie kommer imorgon ! :)

 Ha en trevlig onsdag ! :)   PUSS

Av maria - 27 februari 2012 19:25

I någon timme nu har jga haft sammandragningar samtidigt som bebis rör sig och de lixom svider till mellan benan och hugger ! har kännt av det flera gånger förut , men inte under så lång tid. Läste lite på nätet nu och de stod att det kunde vara bebis som fixerar sig ordentligt,  Vilket bara hade varit UNDERBART !  läste även att färdknäppen kan vara ett alternativ, men vi får väl se hur de går med den saken. Smidig just nu ? Nej ! De är man ju inte. Kommer ju knappt upp ur sängen..  Men de dröjer nog tyvärr några veckor till innan bebis vill titta ut !

 Men man vet ju aldrig, att hoppas är ju aldrig fel !

 

Magbild från lördags, då jag var i 38+1 !  :) Kom ut nu bebis !!!

Av maria - 27 februari 2012 18:06

Ja som sagt, tiden bara springer iväg och idag är det måndag !

I lördags kom syster Malin , även kallad Moster Malin ;d    Blev lugnt på dagen med tacos och mys, Sen var det bara att börja fixa sig och gå en trappa ner till grannen som hade 30års fest. Av oss fick hon ett presentkort på Kicks. Vilket jag tror och hoppas var uppskattat. Hon blev väldigt glad iallafall :)

 så var där några timmar, och de blev en väldigt trevlig kväll ! :)


 På söndagen var vi alla trötta, t.o.m Ellie var lite halvseg, vilket bara var skönt för ossm, För vi hade inte lust att göra någonting, även fast vädret var helt underbart !


 idag så har vi varit nere på stan , veckohandlat, gått lite i affärer, tog även en sväng in på secondhand. Men idag var de väldigt väldigt dåligt där faktiskt.

 Gick även in till frissan och klippte av en hel del hår. Nästan ingenting på längden, utan på allt de andra ! ;d Blev väldigt nöjd faktiskt. 

 Dom var kanonbra faktiskt, först så sköljde dom hpret och gav massage i hårbotten med både schampoo och inpackning, och i stolen man satt så var de massage ! Och de höll hon på med i nästan 25 min. De kallas lyx !

 Visst de var lite dyrare också än hos dom flesta andra frisörer, men gud så värt de var ! Dit kommer jag gå många flera gånger.


 Ellie har inte sovit på hela dagen, så jag antar att det kommer bli en tidig kväll för hennes del ! och de är väl rätt bra egentligen, för jag är helt slut.


 Men nu ska hon få på sig pjamas, så ska hon få välling.

 Men kommer ett till inlägg om en liten stund ! PUSS

Av maria - 24 februari 2012 13:01

Såå skönt med fredag ! De innebär mer mys med Eric, och Ellie tillsammans !  Den här veckan har även gått väldigt väldigt fort. Nästan för fort, vet inte vart alla dagar tar vägen !

 I veckan så har Ellie varit rätt så gnällig hos dagmamman, här hemma också för den delen, och vi tror nog att det kan vara en lite tidigare 2års trots ! Om hon inte får som hon vill lägger hon sig ner på golvet raklång och skriker / gråter.   Då gäller det ju såklart att inte ge henne det hon vill, utan hon får lära sig att ett nej är ett nej.

  De låter ju lättare än vad de är. Gnäll under längre tid kan göra att man inte orkar lyssna på de. Men man får försöka hålla sig ändå.


 Igår kom våren. Åh så skönt, det räckte med vårjackan. Och att vara tvungen att ha solbrillor är ju bara ett + !

UNDERBART MED VÅR !!

  Medans Ellie varhos dagmamman igår , åkte jag till blomsterlandet och handlade lite. Skönt att få in lite nytt till hemmet, även om de bara är något litet här och där. Men man känner att de iallafall blir lite hemtrevligare, blommor skadar ju aldrig, sen har dom ju en massa annat mysigt därborta, är ju inte bara blommor och krukor.


 Sen försökte jag rensa lite, och gick även upp på vinden för att kolla efter mer bebiskläder, som jag vet att vi har, men som inte har kommit ner än. Och visst fanns de mer. men var mest strumpor och lite sånt. hittade även grejjer som har saknats till sängmobilen, så nu är den snart komplett, de enda som saknas är batterier.


Nu så sover Ellie, och när hon vaknar ska hon få pannkaka! Efter de tänkte jag att Eric skulle hämta upp oss och vi åker ner på stan och kollar efter present till våra kära granne Terez som ska ha 30års fest imorgon, så vi kommer gå ner en sväng och gratulera :) , efter att vi köpt present så ska vi handla blöjor och sånt roligt ;d


När vi kommer hem blir de lite småstäd då syster kommer imogon och stannar i en vecka ! :) Ska bli riktigt roligt :)

 

Malin och Ellie, Ellie var väl bara 2-3 månader där om inte ännu mindre. Sjukt vad tiden går fort !

Av maria - 22 februari 2012 10:00

Jag börjar bli tokig. Och då menar jag inte argtokig utan mer som en gammal tant tokig. Häromkvällen när vi skulle sova, så fick jag cravings. Och jag ville ha de, jag var tvungen att ha de för att jag skulle kunna sova. Och kan ni gissa vad ?

 Istället för aceton, eller nagellack så ville jag lukta på mina nya skor ?! Dom luktar på ett starkt. Och gud så jag ville ha de... Så fick be Eric med lite halvt panik i rösten att ta fram en av dom så jag kunde lukta !

Och sulan luktar bara sååå gott ! Han trodde att jag skämta först, så fick höja rösten några centimeter och säga att jag verkligen behövde min sko. NU!! Och snällt gick han och hämtade den. När jag var klar, så ställde han den i fönstret så jag kunde ha den nära till hands om de skulle komma ett sug igen ! Haha


 Hahaha, ja vad säger man. Jag börjar bli knäpp !

Av maria - 21 februari 2012 12:30

Ibland så kan man inte låta bli. Ellie börjar ju bli rätt stor nu , Och kläder i tsrl 86 har vi inte alls mycket av så igår blev det att beställa lite till henne bl.a:

 

En jumpsuit från Hm , 149 kr

 

en sockersöt klänning med nyckelpigor på från HM 50 kr


Och till Mamma ;

 

En cool kjol; 80kr

 

Guldig tröja som just nu går på tv i HMreklamen, 99kr

 

Och örhängen 29kr.

Men mycket av detta kommer inte förrens i slutet på mars /början va april. Så får vi ju se om jag kan ha de jag beställde, annars blir de ju att skicka tillbaka de.


Av maria - 21 februari 2012 11:42

Det är så sjukt underbart väder idag ! Imorse efter att jag lämnat Ellie hos dagmamman så tog jag mig en liten minipromenad på cirka 20 min ! Sen gick det inte längre. vet inte varför jag ska försöka pina mig, men om jag inte går en liten sväng, så blir jag totalt stel, och allt blir bara ännu värre.. Svängen jag tog var inte direkt lång heller, men de tar ju längre tid då jhag inte kan gå i normal takt eller vad man nu säger.


 Men idag känner man verkligen vårväder i luften. I solen mot fönstret är de 16 grader ! Imorse när jag vaknade runt halv åtta så var de redan 7 grader. Helt underbart ! :D


När jag kom hem så plockade jag upp Ellies tusen leksaker , då jag går och snubblar på dom hela tiden. Har blivit rättså klantig om man jämför med förut. Eller jag har väl egentligen alltid varit klantig , men nu börjar de bli extremt.

 När jag plockat undan iallafall så satte jag mig ner med detta ;

 

Ellies 1årsbok är typ klar nu iallafall. Eller förtsa året boken som den heter. Och nu håller jag på och fortsätter med hennes första album , där de är bilde och texter och lite allt möjligt !

 Känner att jag kanske ska försöka komma igång med de igen då de har avstannat några gånger , och nu när Ellie är hos dagmamman är det ju perfekt .


 Igår blev de en sväng ut till Torp. Handlade mat och Ellie fick även ett par asballa snickarbrallor som är rödvit randiga och sen ett par coola solbrillor. Så nu kommer hon vara coolast på göteborgsvägen i vår/sommar ;d


 Sen gick vi till jysk och kollade på nya matstolar, som vi är i stort behov av. Och vi hittade några som faktiskt inte blir helt dumma. Så nu när vi får pengar så blir det att åka dit och införskaffa oss det :)


 

Dom finns i svart, vitt, lila och grönt ! Får väl se vilken färg vi tar ;d

Av maria - 18 februari 2012 16:24

Igår kunde jag inte somna, dels p.g.a en massa förvärkar, en bebis som inte vill ligga still i magen och en del andra saker. Somna runt 03.00 inatt och Ellie vaknade runt 06.45 Så de var bara att stiga upp. Blev lite morgonmys och lek , sen frukost och mera lek. Hann även med att städa lite, vilket var väldigt skönt då de var riktigt skitigt här hemma.


 Tvätta har man också gjort, eller håller på med vill säga, de är inte riktigt klart än. ska snart ner och slänga in en ny maskin.


 Eric och Ellie är hos Ellies farmor och myser och jag är själv hemma.  Men min kära granne terez kom upp en sväng, sen kom även 2 av hennes 3 barn upp och lekte medans vi snackade skit ;d


Ikväll  blir de nachotallrik till gladiatorena och jag är redan hungrig, eller jag har varit de i någr timmar ;d


Är även 26 dagar kvar tills bebis kommer, men för mig får den gärna komma ut ikväll.. Så man får träffa den lilla.

Var på second hand idag och hittade typ världens sötaste overall, så bebis kommer se ut som en liten björn. Såg helt oanvänd ut så ska ner och tvätta den snart också tänkte jag.


 Men men, nu  ska jag försöka vila lite innan dom kommer hem igen. Puss och hej och hoppas ni får en trevlig lördag ;d

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards