maariiasvensson

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Fredag !

Av maria - 24 februari 2012 13:01

Såå skönt med fredag ! De innebär mer mys med Eric, och Ellie tillsammans !  Den här veckan har även gått väldigt väldigt fort. Nästan för fort, vet inte vart alla dagar tar vägen !

 I veckan så har Ellie varit rätt så gnällig hos dagmamman, här hemma också för den delen, och vi tror nog att det kan vara en lite tidigare 2års trots ! Om hon inte får som hon vill lägger hon sig ner på golvet raklång och skriker / gråter.   Då gäller det ju såklart att inte ge henne det hon vill, utan hon får lära sig att ett nej är ett nej.

  De låter ju lättare än vad de är. Gnäll under längre tid kan göra att man inte orkar lyssna på de. Men man får försöka hålla sig ändå.


 Igår kom våren. Åh så skönt, det räckte med vårjackan. Och att vara tvungen att ha solbrillor är ju bara ett + !

UNDERBART MED VÅR !!

  Medans Ellie varhos dagmamman igår , åkte jag till blomsterlandet och handlade lite. Skönt att få in lite nytt till hemmet, även om de bara är något litet här och där. Men man känner att de iallafall blir lite hemtrevligare, blommor skadar ju aldrig, sen har dom ju en massa annat mysigt därborta, är ju inte bara blommor och krukor.


 Sen försökte jag rensa lite, och gick även upp på vinden för att kolla efter mer bebiskläder, som jag vet att vi har, men som inte har kommit ner än. Och visst fanns de mer. men var mest strumpor och lite sånt. hittade även grejjer som har saknats till sängmobilen, så nu är den snart komplett, de enda som saknas är batterier.


Nu så sover Ellie, och när hon vaknar ska hon få pannkaka! Efter de tänkte jag att Eric skulle hämta upp oss och vi åker ner på stan och kollar efter present till våra kära granne Terez som ska ha 30års fest imorgon, så vi kommer gå ner en sväng och gratulera :) , efter att vi köpt present så ska vi handla blöjor och sånt roligt ;d


När vi kommer hem blir de lite småstäd då syster kommer imogon och stannar i en vecka ! :) Ska bli riktigt roligt :)

 

Malin och Ellie, Ellie var väl bara 2-3 månader där om inte ännu mindre. Sjukt vad tiden går fort !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 september 2013 12:44

Idag blir det kalas för Ellie. Hela 3år fyller hon imorgon . Helt galet vad tiden gått fort ! Prinsessabesatt är hon också. Lilla sötnosen....

Av maria - 25 september 2013 12:25

Ibland har man tur :)

Av maria - 24 september 2013 07:45

Idag blir det jobb. Jobbade imorse och jobbar nu. Sen åka till andra jobbet och ha 3 kunder ensam idag. Skönt och jobba ensam ibland , man går i sina egna tankar lixom !   Ser ut att bli fint väder idag iallafall, men när jag gick och lämnade barne...

Av maria - 23 september 2013 02:44

Mår som en påse hundskit inatt med. :(  

Av maria - 22 september 2013 21:56

Idag blev det lite inhandlat. Köpte bla. detta till mig och en blå stickad tröja som jag tyvärr inte hittar någon bild på.     Linne och ett par leggings sitter ju aldrig fel! Tröjan är också hur fin som helst! Super nöjd! :) Nu jobbar jag ...

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards