maariiasvensson

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av maria - 12 januari 2012 19:31

Alldeles strax är maten färdig ! Spagetti och köttbullar ! Och jag är jättehungrig ! De ska bli såå gott.

 Ellie sover och imorgo nfår vi en liten sovmorgon, för sen ska vi träffa Linda för en fika och sen vidare till vårdcentralen för att få ett nytt sjukintyg. Har även ringt försäkringskassan så nu är allt klart !

 Tycker jag har varit rätt hurtig idag även om jag inte gjort så mycket. Men skönt att ha allt klart ^^


   

Av maria - 12 januari 2012 13:31

Nu är tv:n lagad, en kille som var typ i min ålder ( fast han såg ut som typ 16) var här och lagade den. Sen läspade han och pratade jättefort så jag hörde typ aldrig vad han sa för något :P Haha

Men nu är den fixat iallafall. Skönt ! Den bara slutade fungera för några dagar sedan. bara sådär, utan förvarning !

 Men tog bara några dagar att få den lagad så de är skönt !


 fick även ett samtal från vårdcentralen som jag väntat på . Ska dit imorgon på Drop in och få ny sjukskrivning. Så de enda jag har kvar nu att göra är att ringa försäkringskassan och berätta att jag får sjukskrivning istället frö havandeskapspenning !

 Men de får jag göra när jag kommer hem igen. Ska ju hämta Ellie strax och man vet aldrig hur lång tid såna samtal kan ta så lika bra att jag väntar en timme med att ringa.


 Men nu är nog mina chokladmuffins klara som står i ugnen ! Så måste ta ut dom !! Hörs senare :)

 

Av maria - 12 januari 2012 12:10

 Ellie åkte till dagmamman imorse, vilket hon alltid gör tisdag, onsdag, torsdag ! Efter det var de bara att åka hem ,fräsha till sig lite och sen åkte mot Vänersborg och MVC. Men gud så tråkigt väder att köra i . Pissregn, lastbilar som är i vägen , tanter som inte vågar köra mer än 65 på motorväger. Nej usch !

 När jag kom fram, ne då fanns det ingen parkering, NÅGONSTANS !!! Jag körde runt och letade och letade, och sen tillbaka till den första parkeringen, och som tur var så hade en bil åkt därifrån medans jag åkte runt och letade.Så lite tur kan man väl säga att jag hade.

   När jag kommer ner till MVC så möts jag upp av en annan barnmorska, Gunilla! Min älskade Marianne var ledig för hennes man hade gått bort "  :(   Tänk att de värsta ska drabba dom bästa ! :/ Usch !

 Men hon jag fick idag , var också bra. ( Fast ingen blir lika bra som min Marianne ;)  )

 Vi pratade , och tog blodtryck vilket var 105/65. Fick ställa mig på vågen, och hittils har jag gått upp 10 kg :( Och då är de cirka två månader kvar. Får hoppas att det inte blir mycket mera nu. Vi mätte magen, som växte så bra och lyssnade på bebis hjärta, som slog 145slag / minut ! Hon sa även att bebis nu låg med huvudet neråt !


 Eftersom jag har haft så mycket förvärkar så tyckte vi att det var lika bra att kolla min livmodertapp, så att den inte har börjat luckra upp ! Och de hade den inte, men den var inte hård heller, men de kunde bero på att jag är omföderska ! Med mina kramper på höger sida sa hon att det kunde vara ligamenten som kan göra så,  och att jag borde försöka vila.


 Jag är sjukskriven, har en förjävlig foglossning, en hemsk ischiasnerv på vänstersida av nedre delen av ryggen som kommer och går och gör jävligt ont. jag kan inget annat än att vila så mycket som det går, Men ändå så måste jag försöka röra på mig lite. Annars kommer jag bli stel som en tant, tjock som en flodhäst och bara allämnt lat. Och nej, de vill jag inte !

 Igår kväll blev de en liten kvällspromenad, och gud så gött de var att komma ut. Den blev inte lång , för de började göra ont såfort jag försökte få ut vagnen ur bilen ,men de blev en liten sväng iallafall. Man känner sig lite bättre då efteråt. Att man faktiskt gör någonting mer än att sitta inne .


 Barnmorskan frågade även hur min första förlossning var; och när jag berättade så sa hon att när jag känner att det är på gång på riktigt, så får jag inte tveka med att ringa förlossningen och säga att vi kommer in på en gång, då de gick så snabbt med Ellie. Men sen så vet man ju aldrig, de kan ju  ta längre tid denhär gången. Men vem vågar chansa ! Nej, jag vill inte bli den procent som inte hinner fram till förlossningen och får föda hemma eller i bilen !

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards