maariiasvensson

Alla inlägg den 5 juli 2012

Av maria - 5 juli 2012 22:53

Fan jag har inte bloggat sen den 28Juni ! Det är typ INTE okej ! Men jag försöker mitt bästa, vill ju blogga, men tiden och orken finns inte alltid ! Men jag försöker iallafall så gott det går. Lättare vissa dagar än andra !

 Nu har iallafall solen varit framme i några dagar ! Hur härligt som helst !!

Har tyvärr inte blivit något stek än för min del, baksidan av huset ser ut som en "miniäng" då hyresvärden inte klippt gräset sen säkert i slutet av maj ! Och att gå ner till skeppsviken med två barn och en dubbelvagn är inget jag är så haj på ! Att bada med Ellie och samtidigt hålla Lexie, då man inte kan ta ner vagnen till stranden, är inget jag vill ge mig på! men imorgon ska jag och Marika och kanske några av hennes kompisar till en annan strand, så då kommer det förhoppningsvis bli lite stek, fast med solskyddsfaktor såklart ! Annars kommer jag få cancer och typ dö på lördag !


 Idag har vi varit och bokat tatueringstid, jag och Eric kommer göra samma dag , och Marika bokade några dagar efter. Så nu gäller det att hitta en barnvakt i några timmar !  Kommer bli asnice, men börjar redan bli nervösbajsnödig som jag alltid blir när jag ska göra något och jag blir nervös ! Men kommer inte säga mer om tatueringen, utan den kommer ni få se när den är klar ! :) Känns rikgit bra iallafall, då jag tänkt på denna väldigt länge, och tatueraren förstod precis hur jag ville ha den ! :) Var som att han läste mina tankar.


Har hittat en massa vackert på Hm´s hemsida bl.a

     

Riktiga Mariaplagg, eller va säger ni ;)



Och jag MÅSTE HA DESSA !!!!! Men de får vänta till efter semestern ! Men dom SKA bli mina !

 

Älskar dom med den fina spetsen ! ÅHHH GE MIG ! Har hittat där jag kan köpa dom också, men de håller jag för mig själv ;) Hehe !


Kan även påpeka att barnen mår bra ! Ellie gick sista dagen hos dagmamman idag , lite halvsorligt sådär, men jag köpte iallafall en jättefin blombukett och ett kort där jag skrev några fina och tacksamma ord ! Ellie utvecklas mer och mer för varje dag, talet börjar komma mer och mer, även fast jag fortfarande knappt förstår ett ord av vad hon säger, så märker jag att det börjar komma mer och mer. De hon kan säga nu är ; Tack, Tackar, Mamma, Pappa, Vovve, Trappa, och lite andra ord men som hon inte riktigt har fått till snitsen på ;)


 Lexie växer så det knakar och hon låter mig sova hela nätterna, oftast ! Vilket är helt underbart skönt ! Hon är verkligen en väldigt lugn och glad bebis, men hon har sina stunder också såklart. Hon spyr som faaan också, men idag ahr det varit rättså lugnt på den fronten, peppar peppar !


Men nu ska jag duscha efter min powerwalk / joggingtur / styrketräning! Sen ska jag lägga mig i sängen och Kolla SoA ! :D Älskar den serien!


Hej hopp gummisnopp!


Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards