maariiasvensson

Alla inlägg under januari 2011

Av maria - 9 januari 2011 23:09

Kvällen spenderades genom att kolla på filmen Wedding Daze ! Och den var det inga större fel på ! Var rätt rolig vid sina tillfällen ! Ellie somnade och sov på pappa Erics bröst och hon drömde nog någon mardröm för hon gnydde så i sömnen och sen när hon vaknade så grät hon :( Stackarn, inte roligt när lilla tösen är ledsen :/  De skär i hjärtat ! Men nu har hon fått sin kvällsvälling så nu har hon somnat igen och kommer nog inte vakna nå mer idag så vi ska väl ta med datorn på rummet och kolla på lite Bones tills vi också somnar !

 Men nu blir det sängen, så sov så gott alla ! :)

Av maria - 9 januari 2011 17:37

Eric sov väääldigt länge idag och jag och Ellie myste framflr tv:n och busade ! Sen när Eric vaknade så satt vi och chilla ett tag sen åkte jag till Torp och lämnade skorna som tjejjen vann. Och helt plötsligt var jag 360kr rikare ! Gick runt där en sväng och köpte med två nya tavlor till Ellies rum, bild kommer sen!

 När jag kom hem så stod de en lapp på audin att vi måste flytta den omedelbart, och sen satt det en lapp i trappuppgången. Hyresvärden kunde inte komma upp och knacka på ? Istället för att sätta upp lappar ? Det regnade ute så den kunde lika gärna ha ramlat av.

 Sen så ringde vi upp hyresvärden och sa (igen för femtioelfte gången) att vi FÅR stå där för han som hyr garaget där bak bara vi inte blockerar hans dörr till garaget. MEn han bara skrek och sa att Eric fick flytta bilen , sen la han på!

 Då ringde jag upp och jag hann knappt säga något annat än att : min pojkvän ringde nyss upp dig och .. Ne då skrek han driekt att vi måste flytta bilen och jag sa , ja men han gör det nu.. Sen hann jag itne säga något mer, för han la på ! Och då fick jag damp och ringde upp igen. Då hade han lagt a telelfonen så det tutade upptaget, vilket han gjorde gången innan också efter att Eric pratat med honom, så fick vänta i fem minuter innan jag ringde honom igen.

 Han svarade inte första gången så jag ringde igen, och de enda jag hann säga denna gången var : - vart tycker du att vi ska ställa bilarna då?

Då sa han att vi skulle ställa dom på parkeringen där uppe,  men det kostar ca50 kr / dag att stå där, det skulle ju bli SKITMYCKET pengar på en månad . Sen börja han skrika om att vi skulle flytta bilen igen och sen la han på ! JÄVLA IDOIT !! Jag hade lite annat jag skulle fråga honom om också, men jag hann ju aldrig, han la ju bara på. Hanär totalt dum i huvet !

 Från taket har de ju ramlat ner en massa massa snö för att han inte skottat bort de , så taket på audin har ju blivit buckligt, ena backspegeln har spruckit mm. Våran fönsterruta är trasig uppe i lägenheten men den kommer vi säkert inte heller få lagad . En riktig GUBBJÄVEL är han !

 Fick inte ens säga ngt innan han började skrika, och sen lägga på . Så ska inte en hyresvärd bete sig.


 Men mne, nu håller Eric på med hemmagjord pizza och jag ska väl ta upp Ellie nu som tröttskriker lite. Ha en trevlig kväll .. PUSS  

Av maria - 9 januari 2011 11:46

Gissa vad jag gjorde igår :P Haha, jag spelade CS och jag var så dålig, så sjukt dålig var jag :P haha , men jag ska faen bli bra, eller bra och bra jag ska bli bättre än vad jag är nu, och de lär nog inte bli så svårt. Fast jag dödade ju några , men Eric blev utslängd ur spelet hela tiden, så de var inge roligt . Var lite svårt att spela med Ellie i knäet också , men de gick. Hon somnade tillslut ! :)

 Vi gick och la oss någon gång runt tolv och jag vaknade igen kl8 då Ellie ville ha mat sen somnade vi om runt 9 och sov till 11.15 så jag ska väl äta frukost typ snart :)

 Eric sover fortfarande så han ska få sova hur länge han vill ! Vi har ju varannan på helgen att han får sova ut en dag och jag med. Och det är jävligt skönt faktiskt.

 Men sov så skönt inatt så känner mig som en ny människa idag !


 Och jag ahr inte tränat sen i torsdag :/ De är inge bra, får se efter frukosten hur jag känner mig, om man kanske ska träna lite :) Tänkte att vi iallafall ska gå en promenad sen, men det är ju så sjukt halt ute, men vi får väl se. Ska lämna mina skor idag till en tjej som vann dom på tradera. 360kr fick jag ! Och de är jag väldigt nöjd med måste jag säga :)


 Men nu ska jag plocka fram frullen . PUSS  

Av maria - 8 januari 2011 15:28

Idag blev det ingen avlivning , har lagt ut en annons på blocket på dom så får vi se om någon vill ha dom ! Men om de inte funkar så blir det som det blir . Vill egentligen inte göra mej av med dom , men det går bara inte. Så ingen här ska komma och säga att jag inte har försökt för det har jag ! Jag har försökt och försökt och försökt.

 Idag fick jag iallafall sova, fick sova till halv tolv idag ! Mysigt ,

Sen får vi väl se vad som händer, inga plner just nu , men man vet aldrig vad som dyker upp.

 Hörs senare ! PUSS

Av maria - 7 januari 2011 20:09

Nu är vi hemma från Torp igen, har varit hemma i cirka 30minuter ! Köpte en t-shirt till Eric, sen två till bordsunderlägg ! Och mat till kvällen då, som vi håller på med nu ! Blev lite sent men sånt som händer !

 Imorgon är det ingen bra dag ! Katterna ska avlivas, fick spel idag när den svarta katten satt sig och pissa i Ellies bilbarnstol ! Vi har försökt och försökt att få dom att inte pissa någonstans , men inget har hjälpt ! Inte roligt längre. Allt jag ville ha var en normal katt, istället blev det två cpkatter som inte fattar vart dom ska pissa, VARJE GÅNG ! Visst nu har dom börjat gå på lådan, ibland ,men fortfarande måste vi ha dörren till vårat rum stängt för annars pissar dom i sängen, antingen våran eller i Ellies vagga ! Dom har pissat på mattan vi hade i hallen förut, under köksbordet, mattan direkt innanför dörren ! Dom har bajsat brevid kylskåpet så nu får det FAN vara nog ! Vi har stått ut länge och jag har velat att man ska ha kunnat fixa så att dom gör de dom ska DÄR man ska ! Men inget har funkat så nu får de fan vara ! Man orkar inte tillslut . Det tar så mkt extra tid att hålla reda på dom ! Är som att man har tre barn ! Och katter ska inte vara såna !


 Vi har då funderat , ett bra tag faktiskt, på att skaffa en hund ! Ringde och kollade lite idag om en pitbull/amstaff som vi har fastnat för . Men det är ju inte bara att skaffa en hund, de vet vi också ! Så man får ju kolla lite mera innan, är ju ändå ett stort ansvar  . Är ju som att skaffa barn ! Dom behöver lika mycket uppmärksamhet som bebisar behöver ! Men de är ju så bra att Ellie är så lugn som hon är också annars hade vi ju inte ens tänkt tanken ! Skulle passa bra nu också när jag är hemma hela dagarna och lite extra promenader på dagarna gör ju ABSOLUT ingenting ! ;)


 Men nu ska jag kolla till maten och hacka lite sallad ! Men ha en superduperbra fredag mina vänner, för vi ska mysa till tusen här hemma ! Det blev ju ingen bio och middag idag förresten! Filmen vi ville se har inte kommit ut än i varken Uddevalla eller Vänersborg , så då skulle vi varit tvnga att åka till Göteborg men där fanns det bara ströplatser kvar så de blev ju inge bra det heller ! Men de får bli nästa helg istället :)


Av maria - 7 januari 2011 16:18

Idag kom vi ju faktiskt upp i skaplig tid, då blev det frulle, träna, dusch, fix och sen ner på stan med grannen. Sen kom vi hem, fixade lite, har ätit och nu ska vi åka till  Torp hela familjen och glutta lite ! Så hinner inte bli ngt långt inlägg de här heller , uppdaterar senare ! PUSS

Av maria - 7 januari 2011 09:36

Gårdagen var ingen rolig dag. Jag var på ett riktigt dåligt humör så de var inte klokt ! Va absolut absolut absolut INTE  på humör alls ! Men idag är det bättre. Ska snart äta frulle sen träna lite :)

 Sen blire väl duschen, fix och sen ner med Alexandra till stan.

 När Eric kommer hem blir det väl en sväng till torp, Men vi får se hur de blir . Men nu ska jag börja med allt ;)

Av maria - 6 januari 2011 15:55

Usch Usch Usch vilken sente Ellie heller hon bara sov och sov ! Och jag går fortfarande omkring i pjamas ! Ellie ligger och sover igen på soffan och jag ska väl plocka undan lite och diska och typ förbereda maten och hinna duscha mm. Idag har jag skrivit brev till familjen i Värmdö , tänkte väl posta det imorgon på promenaden är det tänkt ! Imorgon ska jag och Eric ut och äta och gå på bio också är det tänkt, men vi får se hur det blir med det ! Var länge sen vi var på bio, sist var när vi hade ettårsdagen i augusti. Tror det var sista gången iallafall, kommer inte riktigt ihåg :P


 Idag lockar inte vädret det minsta, men blir ju nästan deprimerad av mörkret och snön ! Kan de inte bara bli sommar snart ?! Längtar såå till sommaren . Och då kommer förhoppningsvis kroppen vara i bra form också ! :) Men idag blir det ingen träning, kroppen måste ju vila lite. Ska göra lite situps bara, men sen får de vara bra ! Har ju tränat tre dagar i rad så idag är det vilodag så kör vi imorgon istället !

 Har hittat min älsklingslångklänning igen på hm.s hemsida , den var borta ett tag men nu har den kommit igen ! :) Får väl se hur de blir med den saken :P


 Men nu ska jag fortsätta där jag avslutade :)

Puss på er

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards