maariiasvensson

Alla inlägg under juli 2011

Av maria - 8 juli 2011 15:06

Igår när jag och Ellie kom hem från Erics jobb, så stod våran ytterdörr öppen ! Jag höll seriöst på att bajsa på mig då jag blir bajsnödig när jag blir nervös ! Knackade på hos alla i huset, men ingen var hemma . INGEN !!! Och Eric hade inge batteri på mobilen och jag var Rädd !! LIVRÄDD !

Ringde Terez och gick in till henne , satt Ellie på hennes köksgolv och gick upp igen. Ville inte ha henne i famnen OM de var någon inne i lägenheten.

 Fick tag på basebollträt som Eric tvunget skulle ha när vi var på Ullared, och tack gude gud för de. Så jag gick omkring i hela lägenheten med bollträet och kollade överallt !

 Ingen där ! Gick ner och hämtade Ellie och hade fortfarande basebollträet med mig,  tog med de överallt tills vi skulle åka igen !  Det var såå obehagligt så ni kan inte ana.


 Och jag är supersäker på att jag låste, kände två gånger så att de var låst, och de var de . För förra veckan så när jag kom hem så var de upplåst, tyckte de var konstigt , men tänkte inte så mkt mer på de. Bara att känna VARJE gång man går hemifrån så att det är låst..


 Sen blev de jobb 16-22 och sen hem till familjen <3


 Idag ska vi kolla på lägenhet, så fort Eric kommer hem. Vi skulle vara där mellan 15-15.30 men han har inte kommit hem än.


 Har packat Ellies saker för efter de ska vi åka till Lidköping och Eric kankse ska byta bil till en golf variant. Han hade lagt upp en bytesannons på blocket och samma dag så ringde de folk ! Så vi får se hur de går. Kommer väl säkert bli Donken idag också, även fast jag hade tänkt att de skulle bli grillning ikväll. vi får väl se vad klockan blir. Har bara ätit frukost än så länge så vi får la se !


Men nu vill Ellie komma upp, men här har ni "Dagens outfit!"

Tröja- Gina

Leggings- ullared

Earcuff - Ur och Penn!


  Ha en trevlig fredag :)

Av maria - 7 juli 2011 11:04

Idag vaknade jag och Ellie runt 9 som dom senaste dagarna. Så vi har duschat och vikt tvätten och grejjer, om nu ska vi åka till Erics jobb och hämta mitt kort, då han glömde lämna de !


 Ikväll blir de jobb 16-22 och innan de ska jag lämna av Ellie hos sin farmor . Har tänkt att hinna åka och veckohandla idag också, så måste väl börja röra mig mot Erics jobb strax.


Men här kommer bilder på mina nya kläder.

  Tröja Gina trciot ord: 299kr nu 49kr   Blus gina, ord: 199kr nu 49kr   Gina ord: 199kr Nu 49 kr




Av maria - 6 juli 2011 14:44

I måndags blev de Liseberg ! Jätteroligt vare ! Jag coh Ellie tog tåget till Göteborg och sen tog vi oss till Kärralundscampingen där mamma och pappa och Madde väntade på oss. Blev att käka lite och sen åka till Nordstan då Madde skulle köpa nya skor, men de blev sig inga. Så de blev att kila in på Liseberg !


 Så de blev att åka och åka. Madde skulle såklart kolla på Swingfly också, så vi stod och väntade och väntade och dom kom ju ut väldigt sent,så lyssnade vi cirka 20 sek på låten sen gick vi . Haha värt ! 

 Mamma och Pappa tog hand om Ellie så de var kul att få åka lite karuseller faktiskt ! Riktigt skönt !


Vi åkte em runt halv elva och då blev de campingen och äta lite godis och sova.


På morgonen åkte jag och Madde till Nordstan och shoppade lite. Blev tre tröjor till mig som kommer ut på bild om en stund. Riktiga kap faktiskt ! Är snoornöjd^^

Madde köpte lite grejjer hon också, te.x sina älskade earcuffs som hon har letat efter överallt. Så hon köpte likadana som jag har ! Haha ^^ Vi har rätt så mycket lika saker fakiskt ! ;P


Efter ett tag var vi tuvgna att åka hem. Dom skjussade hem mig och Ellie  till Uddevalla, så då blev de lite snabb lunch och sen lämna av Ellie hos sin farmor och sen till jobbet. Men var en skön dag, fick sluta en timme tidigare. Så när Erick kom hem stod de tacos på bordet ! :)


Inte dåligt :P


Idag är jag ledig och de är såå sköönt. Har blivit mkt nu dom senaste dagarna , så nu håller jag på och tvättar överfulla maskiner och plockar lite. Får väl se om man kanske ska ta sig ner till stan och köpa lite mat senare kanske, vi får se . Är skönt att bara slappa lite också !


Men men, nu ska jag fortsätta ! :) Hörs senare ! ^PUSS

 

Av maria - 4 juli 2011 00:01

jo tack jag är trött, men ändå har jag inte gått och lagt mig än. Blev jobb mellan 15-22 idag och de kändes kan jag säga. Under jobbpasset blev de även en 2,30 min promenad. Vilket var bra, men som bara gjorde mig tröttare, och så många myggbett jag har nu, över exakt hela kroppen har jag inte haft på jag vet inte hur länge. Och de kliar, och kliar. Så blir att smörja in med lite Tigerbalsam innan jag går och lägger mig.


 När jag kom hem så blev de att packa lite smått inför imorgon, då jag & Ellie ska till LISEBERG :D med Syster Madde, Mamma & Pappa ! :) Dom ringde idag och frågade om jag ville haka på, och varför inte lixom ?! Jag är ju ändå ledig imorgon så de blir perfekt ! Sen blir de att sova i husvagn och sen hem igen på tisdag då jag ska jobba,  om jag inte kunde byta tur . Vi får la se .


Har inte blitt så mkt uppdateringar, men jag har inte haft tid, Får bli några tidsinställda inlägg imorgon så har ni lite att läsa :)


Men nej, nu ska jag ner och hämta min jacka som ligger i tvätten.

Hoppas ni haft en superhelg :) PUSS PUSS

 

Av maria - 3 juli 2011 14:08

Ledig imorgon, gosh så skönt. Idag blir de 15-22 . Så ska äta snart ,  sen åka ^^

 Vaknade runt 8 imorse, oc gissa vad , jag satt på mig löparskorna och jogga en sväng :P Inte dåligt av mig tycker jag. Sen blev de frukost och bära upp sängen till vinden och grejjer. Storstädning också , så nu är de rent och fint, rensade avloppet i duschen och grejjer ..

 Jo, de är sant ! Så inatt hoppas jag att jag ska somna ordentligt.


 Ellie var vaken när jag kom in i morse efter joggingturen så de blev morgonys till 1000. Jättemysigt ! Och när man kommer och ska ta upp henne så hör man "Nana" , bättre kan de inte bli :)


Ne nu blir de mat. Hörs sen :) PUSS

Av maria - 3 juli 2011 00:09

Nu är snart denna veckas jobb över, och veckan också för den delen. Jobbar eftermiddag idag, klockan är ju fasiken redan 12.11 . Då blir det iallafall ett eftermiddags pass från 15-22 ! Sen på måndag är jag ledig. Sköönt !

Har saknat Ellie dom senaste dagarna. Hon har ju varit här, men inte jag :(

 Så på måndag ska de bara bli en massa massa massa massa mys ! :)


 Jag är faktiskt rätt så trött nu , så får bli mera inlägg om några timmar ! :) Ska väl sova snart !

 Hörs imorgon :D

Av maria - 2 juli 2011 16:00

I torsdags blev Ellie nio månader. De är mycket som händer nu. Man måste vara beredd på allting. Hon kryper inte än, men ålar sig fram, och fort kan de gå. Hon gillar att gå, men man måste ju såklart hålla henne i händerna.

 Ljuden som hon gör är mycket varierande och ibland väldigt högt och ljust och ibland viskar hon.

 Dada och Nana är favoritorden just nu. Men kanske för att vi säger de tio miljoner gånger / dag.

 Hon äter som en häst och sover hela nätterna långa. Hur skönt som helst.

 Detta hittade jag på en hemsida:

Nio månader

Barnet har nu lärt sig hur man ska kommunicera och få kontakt med föräldrarna.

Han eller hon använder skrik, gråt, rörelser, ljud mm för att får dig att reagera. Tidigare var du tvungen att tolka barnets yttre tecken för att förstå barnets behov, men nu kan barnet själv på ett helt annat sätt berätta  för dig vad han eller hon vill.  Barnet kan nu peka på saker som de är intresserade av, eller för att svara på frågan ; "var är lampan"?


 Runt nio månader skaffar många barn sig en snutte. Detta kan vara en liten nalle, eller en filt eller något liknande som ger tröst åt barnet i olika situationer.

 Den här typen av objekt kallas för "övergångobjekt" , och finns hos många barn kvar ända upp till skolåldern. Musik börjar i denna ålder att bli alltmer intressant och något barn nu gillar är att dansa.  Även kurragömma är nu en populär lek.


Se där ja . Nu vet ni och nu vet jag ! Tack och hej.

  Min sötnos<3

Av maria - 2 juli 2011 12:15

Detta är då mina vackra pants, från Vero Modo. 105 kr på rean, fan vad grym jag är på att fynda, eller vad tycker ni ? ;)

   

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards