maariiasvensson

Alla inlägg under oktober 2010

Av maria - 22 oktober 2010 09:18

Ja, jag är trött ! Inatt vaknade hon 04.15 och ville ha mat och hon somnade inte om förrens 06.15 och sen klockan åtta skulle vi upp igen då vi har tid och ska skriva på faderskap kl 10.15 . Sen 13.30 ska vi till barnmorskan !

 Men nu ska jag försöka hinna äta lite frukost ! Är tokhungrig "

Sen ska Ellie få lite mer mat också ! :)

Men vi hörs sen ! Puss

Av maria - 21 oktober 2010 13:07

Efter att hon fått mat när jag skrev sist så somnade vi både om och sov till tio  ! Det var skönt kan jag säga. Så kan nästan säga att jag är rätt så utvilad ! :)

 Bkev dusch för Ellie idag också, hon gillar faktiskt att duscha !

^^,

Så nu ligger hon och sover på min mage och jag kollar lite på datorn ;d

 Blir nog en promenad sen också, om man inte ska vänta på Eric så han också kan följa med. Men börjar juh bli så attans kallt på kvällarna nu så de är juh inte klokt. Hade tudligen varit minus 7 imorse ! Haha !

 KUL VÄRRE ! NOT ! Inte någon kall vinter tack ! Det orkas fan inte med. Vill ha sommar igen, missade juh allt de sköna med sommaren i år. Men de tar vi igen nästa ! Fast med bebis !:)


 Är bara några dagar kvar tills jag ska åka till Köping ! Ska bli så skönt att träffa alla. SAKNAR DOM <3

=)

Av maria - 21 oktober 2010 05:15

Hej alla  morgonpigga !!

 Nu sitter jag och väntar på att vällingen ska bli klar. Har varit vaken sen kvart i fem. Blev lite mys och blöjbyte och snart mat för sötnosen.

Somnade halv ett inatt om inte lite senare då vi kollade sex and the city allldeles för länge igår;d

Men inte ens Eric ville stänga av så , då förstår ni att det var bra .. haha

 Men ska väl lägga mig igen efter att hon fått mat :) Har inte fått sova såhär många timmar i sträck på vääldigt länge, inte ens dom sista månaderna under graviditeten d det var kisspaus mellan 1-3 ggr / natt ! Hoppas det fortsätter såhär. Me like !

Ne nu är det mattajm . PUSS

Av maria - 20 oktober 2010 16:21

Natten har varit bra, var uppe vid 03 och fick somna om igen runt 04. Sen igen imorse så vaknade hon kl 08. Så det är rätt skönt att man hinner sova emellan där och att hon är så snäll och inte är vaken hela natten. Men bara för att jag skriver det kommer jag väl få fan för de inatt ;P


Har t.o.m fixat mig idag! :) Kändes skönt . Ibland behöver man känna sig lite fin faktiskt, men inte alltid att man har ork till det , men idag var en sådan dag ! Men kanske var för att vi skulle ner till stan. Gick till försäkringskassan och lämnade in en lapp och pratade lite med dom, sen gick vi på stan en sväng :) Mysigt att gå på promenad faktiskt. Synd att det är så dåig väder bara, men tack gude gud att det inte regnar som e tydligen gjort i Köping dom senaste dagarna ;p


 Nu när vi kom hem så har hon fått mat och så har vi myst så nu när hon sover passar jag på att skriva lite , inte alltid man hinner och tar sån jävla tid att bara skriva med en hand !


 Justja, imorse blev jag nerspydd med sprutspya också ! i ANSIKTET !! Det var såå mysigt, ;)


Men hon gillar inte att ligga för sig själv så nu håller hon på och vaknar så bäst att jag avslutar här sålänge, blir väl mer sex and the city då jag nu är på säsong 6 ! :P Haha,  fan vad jag har nördat, men de är juh SÅÅ BRA ! :)


 Men puss på er , och om ni inte vill ha de så kan ni få en kram istället sen när jag kommer till Köping :D

  JAG ÄLSKAR MIN BÄSTASTE ERIC <3

  OCH VÅRAN UNDERBARASTE TÖS ! <3

Av maria - 19 oktober 2010 22:46

Ojojoj vilken dag säger jag bara ! Och jag är såå sjukt trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen, så ska nog gå och lägga mig nu! Det är inte BARA att ha en liten tös kan jag säga. Men gud så mysigt det är . Men nu börjar hennes skrik att tjuta allt högre i trumhinnorna så hennes stämband kommer nog göra en karriär inom opera sen!

 Men de är då bara när hon är hungrig som hon tar i dom höga tonerna, och de tar ju lite längre tid att göra vällingen än att bara ge tutten, men hon får lite av både.


 Nu ligger Ellie och sover på pappas mage och jag har haft två händer i två timmar nu, de är rätt skönt faktiskt. Så jobbigt att behlva blogga med en hand :P


 Eric fixade en kabel till min mobil också, inte en bajskabel då, även om han hade kunnat fixa det också, men en mobilkabel så nu har jag lagt in alla bilder från mobilen in till datorn. Får rätt fina kort med mobilen , även fast det är en skitmobil. ;d


Medans jag ändå håller på måste jag be er, att ni som har varit så gulliga och köpt kläder eller ni som vill köpa eller kommer köpa till Ellie, eller vad man säger, att vi har fullt med kläder i 62/68 och då menar jag FULLT med kläder. Så inom den storleken behövs inte mera. Men visst är vi tacksamma för allt , men är roligt om hon hinner använda allt, innan hon kommer upp i en större storlek sen ! :)


 Men nu ska jag nog passa på att lägga mig i sängen och läsa lite innan det är dags att sova. Eric kan u ge henne mat nu också så ! :)


 Men vi hörs imorgon ! :)


   

Av maria - 19 oktober 2010 15:49

Nu har jag en stund över att blogga ! Ellie ligger och sover i soffan, så ska passa på att förbereda maten till mig och Eric nu tänkte jag ! Så de bara är att sätta på sen !

 Idag har vi myst inne hela dagen och kollat på sex and the city säsong fyra, håller på och tankar fem nu ! Är juh så sjukt bra !!!! :D


 Vi möbleradeom igår, eller möblerade om kanske man itne ska säga, men vi bytte plats på vitrinskåpet och bokhyllan i vardagsrummet. Blev mycket mycket bättre ! Blev luftigare på något sätt. Så nu saknas det bara en stor blomma som man kan ha på golvet så är det perfa perfekt !

 Tänkte försöka hinna damma av lite också då de är skitit som fasiken överallt, tycker jag då.


 Men nu har Ellie vaknat igen, ska väl försöka få i henne lite mer mat .. Sen kanske man hinner med en promenad innan dagen är slut , vi får se ! Puss

 

Av maria - 18 oktober 2010 15:12

Idag har det varit mys för hela slanten ! Och mer ska de bli !

Har legat i soffan och kollat film hela dagen ! Har även hunnit med att dusha, både jag och lilla Ellie :)

Får väl se om vi får någon tv idag ! Hade inte gjort något kan jag säga, men får väl se när Eric ! Börjar bli så trött på detta nu!


Blev nyss nerspydd så var tvungen att byta på både henne och mig. De är mysigt  " ;d

Av maria - 17 oktober 2010 18:57

Idag efter att Eric åkt ut till garaget så gick jag och Ellie på promenad. Och gud så skönt det var. Vi gick ner till stan och gled omkring lite och så kollade jag var den öppna förskolan låg någonstans då jag tänkt gå dit i veckan som kommer :) Kanske finns någon mamma som man kan snacka skiit med :)

 Så vi får se vilken dag som jag går dit. Vet iallafall vart det ligger nu :)

Snuttan sov som en stock sen när vi kom hem , sen fick hon mat och nu sover hon igen.


 Nu väntar vi bara på att Eric ska komma hem så vi kan äta mat :) Börjar bli lite hungrig, har tinat upp kött men är inte så supersugen på de men får väl se om de kanske blir något annat ;d


Har lagt in lite bilder på datorn också på våran lilla prinsessa :) Här är en av dom :)

 

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards