maariiasvensson

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Hallå där !

Av maria - 9 januari 2013 21:40

Då var jag tillbaka här igen. Det var ett tag sedan. Men det har varit fullt upp med jul och flytt och allt va de nu har varit. Men nu är vi nyinflyttade på Klippgatan och jul är över och det nya året är invigt så nu ska vi se om vi kan få igång bloggen igen !

  Annars är allt bra här hemma. Lexie har börjat gå lite :) Hon tar några steg varje dag och som längst har hon tagit hela 7 steg, och hon blir 10 månader nu den 14 januari! Hon är så duktig och framåt. Riktigt roligt. Förutom att hon har varit en riktig gnällmaja sen nyår, hon ska bl.a vara hos mig konstnat. Om man har tur så kan hon och Ellie leka i max 10 min, sen kommer hon krypande mot mig och gnä'ller eller antnigen gråter.

 Ellie har utvecklats väldigt mycket sen vi flyttade till våran nya lya. Hon pratar mera, även om det nästan bara är jag och Eric som förstår vad hon säger. Haha ! Men bättre blir de :) Hon springer runt och tjoar och är glad nästan hela tiden, förutom när Lexie tar hennes leksaker  = syskonkärlek!


 Jag har dessutom sagt upp mig från mitt gamla jobb, ska bara skicka in det skriftligt så är det klart. Sen har jag även börjat söka lite nytt. Men är ju ett tag kvar på mammaledigheten så har inte sökt så mycket än.


 Eric mår också bra. Han har varit hemma väldigt mycket, vilket han nog tycker är roligt också, även fast han får lite garagecravings ibland ( tror jag ) , men nu är det han själv som valt att vara hemma så de är kul, tycker jag ! Så nu får jag tänka lite mer på mig själv och börja ta mig till gymmet lite oftare nu när allt har lugnat ned sig,.


 I helgen hade vi dessutom magsjuka , eller vi och vi. Jag och Ellie. Hela natten mellan fredag och lördagen sprang jag på toa. Magsjuka är fan de värsta som finns.


 Kom hem från gymmet från ett tag sedan, så nu ska jag snart hoppa in i duschen tänkte jag !

 Imorgon tänkte jag dessutom visa bild på mina två redafynd på gina tricot som jag är riktigt glad och nöjd över. Blir ju inte så mycket pengar kvar efter jul å flytt, men kul att man köpt sig någonting iallafall på mellandagsrean :)


 
 
Ingen bild

Marika

9 januari 2013 22:30

Jag förstår vad ellie säger!! Ica=Marika;) puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 september 2013 12:44

Idag blir det kalas för Ellie. Hela 3år fyller hon imorgon . Helt galet vad tiden gått fort ! Prinsessabesatt är hon också. Lilla sötnosen....

Av maria - 25 september 2013 12:25

Ibland har man tur :)

Av maria - 24 september 2013 07:45

Idag blir det jobb. Jobbade imorse och jobbar nu. Sen åka till andra jobbet och ha 3 kunder ensam idag. Skönt och jobba ensam ibland , man går i sina egna tankar lixom !   Ser ut att bli fint väder idag iallafall, men när jag gick och lämnade barne...

Av maria - 23 september 2013 02:44

Mår som en påse hundskit inatt med. :(  

Av maria - 22 september 2013 21:56

Idag blev det lite inhandlat. Köpte bla. detta till mig och en blå stickad tröja som jag tyvärr inte hittar någon bild på.     Linne och ett par leggings sitter ju aldrig fel! Tröjan är också hur fin som helst! Super nöjd! :) Nu jobbar jag ...

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards