maariiasvensson

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av maria - 7 oktober 2011 16:09

Ja, som ni vet så är jag sjukskriven. Och hur roligt är det. Jävla foglossning och allt va de nu är. Jag BEHÖVER jobba, jag måste få ihop den jäkla föräldrapenningen till nästa bebis. Om jag skulle få lägstanivån igen så hade jag inte blivit speciellt glad så jag har jobbat och stått i även fast jag har haft ont. Men de har kanske inte varit det bästa. Men annars så mår jag bra faktiskt. Förutom att jag tillmesta delen tar det väldigt väldigt lugnt. Eller så lugnt man kan ta det med en liten underbart söt och älskad 1åring.


 Ellie har varit på inskolning hela veckan, mellan 10 - 11,30 och det har gått jättebra. Hon har lekt med alla andra barnen och efter det har hon varit HELT slut, bokstavligt talat. När vi satt oss i bilen och är påväg hem så har hon somnat på en gång och sovit mellan 2-4 timmar efteråt. Vilket ät väldigt ovanligt för henne att sova så länge mitt på dagen, så i början var jag tvungen att kolla så hon fortfarande levde ! Lite töntigt , jag vet. Men hon har varit helt slut efter.


 Vi har fått mera rutin på när hon lägger sig också, och vad gället när det är matdags , vilket också har varit helt kanon. Nu somnar hon mellan 19.30 - 20.30 varje kväll, även fast hon sover många timmar runt lunch. Så det är helt kanon. Jag och Eric får mer tid tillsammans då också.


 Igår var Erics mamma här och hälsade på , då hon inte kunde komma på Ellies kalas. Så vi bjöd på mat och lite sånt och snackade skit. En gó liten dam de där ;) Hehe


Jag och Eric har diskuterat lite med vagnar och allt vad de nu är tills nästa bebis, Och vi har kommit fram till att vi ska ha kvar den fina vagnen vi har nu, då de är ju både liggdel, sittdel och babyskydd till. Sen ska vi köpa en sulky och en syskonvagn. Vi hittade en , som vi tror är en bra vagn, igår på tradera. En helt ny.

Det enda som vi inte var jätteförtjusta i , var kanske att liggdelen är ifrån en, men de är inge större bekymmer så.


Här kommer en bild. Om ni vet något om vagnen så skriv gärna en kommentar. Alltid bra att få tips !

Och om vi inte gillar den, så lägger vi ut den på blocket eller tradera sen igen. :)

 


Eric är just nu i garaget och gör en liten service på min kära bil och tvättar den och lite sånt som behövs. Skönt att få hem en hel och ren bil ! Sen blir de bara att ta de lugnt hela kvällen, (som vanligt) och imorgon får vi besök av Kiid och Sanna som snart ska ha en liten bebis ! :)


Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards