maariiasvensson

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av maria - 13 oktober 2011 21:59

 Idag har jag haft förjävla ont halva dagen ! Började runt 2, känns INTE okej !

Har haft ont hela veckan, men idag var de riktigt INTE roligt !


 Men har försökt tagit de så lungt som de går, men som sagt med en 1-åring så kan man itne ta de så lugnt som man kanske skulle behöva ibland ;d

 Det som är skönt är att kvällarna har återigen blivit våra, hon lägger sig mellan 19.30- 20.00 nuförtiden, eller ja senaste veckan och det är väldigt skönt !


 Förhoppningsvis ska jag börja jobba till veckan igen, men vi får se hur de känns i helgen. Ellies inskolning hos dagmamman är slut imorgon så de ska bli skönt.. Hon har väl inte varit JÄTTEGLAD när jag har gått iväg , men de är inte så konstigt heller, bli bättre med tiden. Men visst är det jobbigt att höra när man kommer tillbaka och vet att hon har varit ledsen :(


Nu kollar jag och Eric på tv, och eftersom jag har bakat till hans jobb imorgon, så ska jag få en massage ! Så lika bra att få den nu innan han somnar !!



Syskonvagnen kom idag förresten ! Och den verkar jättebra! Tänk vad man kan fynda på tradera, köpte ju vagnen helt ny och vi gav 1225 kr för den oc frakten kostade 200 kr ! Har väntat på den i några dagar nu och idag kom den. Kunde ju inte hämta den innan Eric kom hem eftersom den antagligen skulle vara rätt tung., med direkt när han kom hem så åkte vi. Vi satt ihop den när Ellie hade somnat och jag har gått omkring lite med den och testat , och den verkar HELT OKEJ !! :d

 Jag var rädd att de bara skulle vara skit då den var så billig, men de enda på den som är mindre bra är ju hjulen. Men vi ska kolla om man kan byta dom bakre iallafall , om de finns några som passar och om man kan köpa lösa hjul. Så om någon vet någon hemsida eller någon affär där man kan köpa hjul till barnvagn så släng gärna in en kommentar! :)


Men nu ska jag nog ta min massage ! Ha en trevlig kväll ! PUSS

 

Slänger in en till bild på vagnen så ni kan få se den, ni som missat ! ;)

Av maria - 13 oktober 2011 21:44

 Igår var det dags för ultraljud, men innan de så skulle vi lämna Ellie hos dagmamman. Hade ställt klockan på 06.50, klockan ringde, jag stängde av med tanken om att jag STRAX ska gå upp...

 Vaknar halv åtta med panik, vi skulle vara hos dagmamman kl 08.00 och på Näl kl 09.00 så de var bara att fixa allt i panik. Klä på mig, väcka Ellie, byta och ge henne mat, väcka Eric, fixa skötväskan och fort iväg.

 Man vill ju vara i tid på NÄL för man hittar ju ingenstans där, allt är som en labyrint där borta.

 Men vi hann iallafall, vi hann t.o.m ta en snabb furkost i cafeterian innan Erics mamma kom. Vi bjöd nämligen med henne på ultraljudet.


 Så efter vi gått lite fel och grejjer så hamnade vi tillslut i väntrummet. Fick komma in nästan på en gång, men de var ju inte så konstigt då vi kom någon minut i nio ;d


 Vi vi kom in i rummet, jag satt mig på "sängen" (enligt mig mer som en liten brits) och hon började prata om våran dotter och lite sånt, sen så nämner hon diabetes, och jag fattade inte riktigt vad hon menade, tyckte de var lite konstigt innan också då hon sa att de inte var så länge sedan vi sågs , men tänkte inte mer på de. Kom ju inte ihåg vem jag hade på förra ultraljudet så devar väl inge mer med det.

 Men sen kommer det in en annan undersköterska och säger att dom har fel Maria. Var nämligen en till Maria som skulle på ultraljud kl 9 och dom hade tagit fel. Så vi fick byta rum och träffa en annan sköterska som skulle göra ultraljudet ! Var lite komiskt faktiskt ! :)


Under ultraljudet så såg allting bra ut, bebis sprattlade på som bara den . OCh vi fick våra aningar om att det kunde vara en liten pojke då alla tre tyckte att dom såg en liten minipenis / minipung. Men dom får ju inte säga någonting, och vi kan ju ha sett helt fel.  Har fortfarande mina känningar på en tös ;)


Jag blev tillbakaflyttad några dagar, så idag är jag i vecka 17+6 (v18) och förlossningen är beräknad till den 16 mars :) Can´t wait <3

 

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards