maariiasvensson

Alla inlägg den 11 november 2011

Av maria - 11 november 2011 19:00

Nu har jag löst problemet med bilderna ;d gosh så duktig jag är . Så ni som itne sett dom, gå gärna in och kolla igen, onödigt att missa massa fina saker, bara för att jag är dålig :P


Nu väntas de hemmagjord pizza som är färdig och klar ! ;) Väntar bara på att Ellie ska få ätit klart, så man kan lägga henne så vi kan äta i lugn och ro ! :) Är ändå sovtime för henne !


Tror att jag kan ha råkat ha på lite för mycket vitlök, då de sticker i ögonen. Är de för mycket med tre vitlöksklyftor på en halv pizza? Haha

 

Av maria - 11 november 2011 16:52

Såg nu att bilderna inte kommit upp på väskorna och lite annat , är de så för er också som läser eller ser ni alla bilderna?

Av maria - 11 november 2011 16:16

Oj vilken dag det har varit idag ! Ställde klockan på 06.50 imorse för att gå upp och ta det lite lugnt innan Ellie vakna, för att sedan ge henne gröt och bege oss mot vårdcentralen.

Fick tid för återbesök när jag var där sist, då dom vill följa upp foglossningen / ishiasen och göra iordning läkarintyg och skicka in till försäkringskassan och allt sånt där. Så jag hade tid där 08.30 .

 När jag stod där och skulle betala så funkade inte mitt kort. Jag visste att jag hade pengar på de, 

för de kollade jag igår. Men de funkade itne ändå. Så vi sa att jag skulle försöka betala efter att jag varit inne hos henne.

 Så hos läkaren, så pratar vi lite och hon känner och klämmer och ser vad jag kan göra och inte göra och om de går att ändra arbetsuppgifterna eller om dom kan omplacera mig och lite sånt.


 Men hur som helst så fick jag en ny sjukskrivning f.r.o.m den 14:de  november till den 11 dec, vilket är 4 veckor.

Så skulle jag försöka betala igen, men de funkade inte då heller,

så dom fick skicka hem en faktura till mig. Ibland så är de bra när man har en mobil som funkar som lite allt möjligt. Så jag gick in på banken i mobilen och kollade så jag inte gjorde något knas igår när jag höll på,

men visst hade jag rätt. Jag hade pengar på kortet.

Mer än en hundring som de kostade dessutom, så de var väl banken som knasade antar jag.


När vi kom hem var det bara att börja ringa en massa samtal. Jag har ju inte några turer uppskrivna i december

och ingen av oss som jobbar på samma ställe vet hur många procent vi har.

Eller hur många timmar vi jobbar, för de varierar varje månad, och de kan skilja rätt så mycket också.

 Så jag ringde till försäkringskassan , jag ringde till han som har hand om lönerna, jag ringde till våran assistansperson och jag pratade med facket.

Och visst fick jag lite klarhet i det, men frågan är ju om de blir så som dom säger. Blir intressant att se.

Annars kommer ju facket hjälpa mig. Så vi får väl se när lönerna ska komma hur de ser ut.

Speciellt sen för i december. Men de kommer väl förhoppningsvis lösa sig ! :)

 Men de var väligt skönt att ha tagit tag i allt på samma gång, för nu känner jag mig chill och kan vila huvet lite.

 När de kommer upp såna här saker som man blir orolig över, kan de ju hända att man gör de med komplicerat än vad det egentligen är. Och de gjorde jag tydligen ! :P Men de är inte lätt att veta när man aldrig varit långtidssjukskriven förut .


Efter att jag ringt runt alla samtal var det bara att börja bege sig mot jobbet , och fylla i en ny timrapport, den som ska till försäkringskassan. Nästan alla vi hade gjort fel ( då vi börjat med nya rapporter ,

så istället för en så har vi två och dom är rätt så mycket annurlunda än dom vi hade innan) så dom hade

fyllt i den åt mig , jag behövde bara fylla i min underskrift. Kom på sen när jag kom hem att om jag varit smart ,

så hade jag ju fyllt i rapporten för novemver när jag ändå var där, men det hade jag inte en tanke på att jag kunde göra.

 När vi var påväg hem så somnade Ellie i bilen och sov hela vägen hem. När vi sen kom upp i lägenheten satt jag ner Ellie på golvet medans jag tog av mig ytterkläderna, då när jag var klar hade hon lagt sig ner på golvet med sitt får, så jag gick och tog ett glas vatten och sen hör jag en liten snorig busunge som börjar snarka.

 

Ville inte väcka henne heller, för tänkte att hon vaknar väl snart, men hon sov där ett tag. Hon låg ju på nallen så de blev ju inte speciellt hårt för henne heller ! :P Söta tös <3


Strax därefter kom Eric hem och Ellie sov fortfarande och hon vaknde inte heller, trots att vi gick igenom hallen flera gånger (helt otroligt)


Sen kom jag på att jag skulle ringa till min gamla barnmorska, som jag hade i vänersborg när jag väntade Ellie. Hon som jag har nu i Uddevalla är jättedålig och vi kommer inte alls överrens.

Så jag kände att jag kanske borde byta. Då åker jag hellre till Vänersborg till en barnmorska som jag gillar och som jag kommer överrens med. Så hon skrev in mig hos henne och tror hon blev rätt glad när jag berättade

att jag hade henne med Ellie och att jag ville ha henne igen, även fast det blir några mil extra att åka! 

Men de är så värt för hon är bra ! 

 Efter det var jag ju tvungen att ringa till min gamla barnmorska och säga att jag skulle byta till Vänersborgs MVC istället, men som tur var så kom telfeonsvararen så jag kunde enkelt prata in ett medelande till henne där.


Så nu sitter jag i köket, med dörren stängd , och jag har nästan fått vara ostörd hela tiden. Väldigt skönt måste jag säga att bara kunna få lite egentid att kunna sitta vid datorn och surfa runt.

 Har även hittat en till julklapp till min ena syster, som jag beställde hem. Beställde hem två presenter till henne också häromdagen. Hade redan lite, men kände att de kanske borde varit något mer !

Så jag hoppas att hon blir nöjd. Ska försöka åka hem till Köping sen när hon fyller den 24:de november och gratta henne ! Har inte varit hemma sen i augusti heller så de är på tiden !


Men nu ska jag kolla runt lite till, innan jag går ut till mina två bästaste som sitter och glor på tv ;)


Blev ett väldigt långt inlägg, men jag hoppas att ni orkar läsa.

Ha en TREVLIG fredag alla nu , för förutom att jag har rätt så ont idag så känner jag mig på topphumör ! :)

PUSS

 


Av maria - 11 november 2011 16:00

Nu kommer lite tips ! Kommr även göra en egen mapp som dessa inlägg kommer hamna i där ni kan se vad jag tycker är überfint och som jag själv önskar eller har hemma.

   

En snygg enkel liten handväska. Kommer från nelly.se , 179kr


   

Denna skönhet kommer från Friis & Company. Finns även att köpa på nelly.se . Kostar 599kr !



Och nu till något helt annat;  KÅNKEN !  Gosh vad jag älskar kånken. Jag har önskat mig en i julklapp i någon fin färg, fast inte för färgstark, men ändå inte för tråkig. På intersport kostar dom runt  600-700 , men hittade en hemsida där dom kostar 489 riksdaler. Och där finns alla möjliga olika sorters färger att välja på . Bl.a dessa:

   

Superfina färger som passar till allt,

   

Och så har de kommit i pastellfärger, gillar skarpt den gröna och den lila, blått är inte riktigt min färg.

Men ändå så känner jag att man vill ha i någon lite diskretare , fast ändå inte ! ;P om ni förstår vart jag vill komma;

jag kan inte bestämma mig! Lättare när någon annan gör de åt då :P


Hemsidan kommer ni till här .

Gå gärna in och kolla och dröm er bort bland alla dessa fjällrävar och pastellfärger !

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards