maariiasvensson

Alla inlägg den 14 november 2011

Av maria - 14 november 2011 14:17

Ellie har kollat på "Hitta Nemo" idag ! Hon är så söt , haha hon skrattade till några gånger, och satt och pekade ! Haha !

Till lunch fick hon köttbullar och makaroner, och jag gjorde "större plättar" , och nu ligger hon och sover. Hon somnade väl för en 30 min sedan, och jag funderar på om jag ska hoppa in i duschen och fixa lite innan hon vaknar.


 Idag står de inte mycket på schemat, ska åka och handla mat när Eric slutar jobbet, och sen ska vi väl göra något gott med kycklingfilén som ligger i kylen ! :) Någon som har nå roligt tips på vad man kan göra med kyckling . Man blir så trött på att göra samma maträtter hela tiden ;d


Men nu ska jag kolla lite på nätet vad de finns för kakrecept till födelsedagen ! :)

Av maria - 14 november 2011 10:40

På onsdag fyller jag 21 ! :)

De är inte dåligt ;)

 

Av maria - 14 november 2011 10:11

Igår så var de ju Fars Dag och av Ellie fick Eric en smörgåsgrill , som vi invigde på morgonen ! Hade varit och handlat på lördagskvällen så han kunde få använda den till frukost. Och han blev väldigt nöjd måste jag säga ! Och det är ju alltid roligt !

 

Han tårta såg ju förövrigt inte s vacker ut , men tillslut så orkade jag inte. :P Och marsipanen var sönder i förpackningen så jag fick göra de bästa jag kunde :P

 En väldigt maffig tårta blev de iallafall, tror aldrig att jag vill ha tårta igen, den var bara lite för mycket :P

Som jag skrev i förra inlägget så var de kladdkaka - grädde - kladdkaka - grädde - marsipan och neverstop.

Har hur mkt som helst kvar så Eric får väl ta med den till jobbet imorgon eller något för här kan den inte stå .

 Ibland så kan man tro att det är Eric som är gravid :P Haha



I lördags så var jag nere på second hand en snabbis och köpte en gammal LP-skiva. Har hur länge som helst velat göra en skål av den, men de har aldrig blivit av , men nu pallrade jag mig dit och när jag och Ellie kom hem så satte vi igång på direkten.

 Och den blev väldigt bra faktiskt, gjorde bara om den 3 gånger.

Bilden är tagen från google, men min ser i princip likadan ut :)

 

Man sätter ugnen på cirka 80grader, lägger in skivan på t.ex en krukaDet räcker med att den varit i ugnen bara några minuter så ser man hur den börjar bli mjuk. Då tar man ut den och börjar forma. Man kan forma med hhänderna då den inte är jättevarm. Men man måste vara snabb för den stelnar snabbt.

 Och om man inte blr nöjd med formen så är de bara att göra om hela proceduren ! :) Superbra ! :)

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards