maariiasvensson

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av maria - 26 augusti 2011 22:00

 Folk frågar vad Ellie önskar sig när hon fyller 1 år ! Så jag tänkte att jag lägger ut lite grejjer här som skulle vara bra ;)

 

Ett lektält, där hon kan ha lekbollar , detta finns att beställa HÄR.


 

Plastbollar ! Finns att beställa HÄR


 

Bobbycar , finns lite överallt, men finns även att beställa HÄR


 

Babypulka med stöd för ryggen ! Finns på leksaksaffärer , jula mm !

 

Pengar till en bilbarnstol hade ju inte skadat heller för den delen ;)


Det var väl lite iallafall . Sen är ju kläder i strl 80-86 alltid uppskattat !

Sen finns de ju alla möjliga saker som hon tycker är roligt !

Av maria - 26 augusti 2011 16:35

Det har varit väldigt mycket nu ett tag. Jobbet blev för mycket och lite i allmänthet. Och precis som jag gått ut med nu så ska Ellie blir storasyster i mars <3 ! :) Och vi är jätteglada. Men kan säga att denna graviditet har inte alls varit som de var med Ellie i början. 

 Illamående, kramper , foglossning , blödningar och urinvägsinfektion ! You name it !

Har varit en väldigt jobbig period och har även varit orolig att allt är som de ska, men de är det !

 I torsdags , förra veckan, fick vi åka in till akuten då jag ahde smärtor i nedre delen av magen och hade en rättså rejäl blödning . Fick sita där i några timmar och dom gjorde allt som dom brukar, blodtryck, syremättnad , urinprov och allt sånt.


Dom gjorde även ett vaginalt ultraljud och allt såg fint ut ! :)

På fredagen gick jag till vårdcentralen för att få ett sjukintyg då det inte blir taget på allvar på jobbet annars !

 Där fick jag höra att jag måste ta det lugnt, och att lite sånt. Så jag åkte hem till mina föräldrar oh syskon, och det har vairt väldigt skönt. Kom hem därifrån igår. Har fått mycket hjälp och har fått vila. Blir mer vila där än hemma, då dom har tagit Ellie lite på nätterna och på morgonen och sånt.


Och nu när jag satt vid datorn så kände jag bara att vi måste ju faktiskt dela den underbara nyheten och att Ellie ska bli storasyster med resten ! :)

Det var inte planerat alls, men vi är glada ändå ! Att Ellie ska få ett syskon som hon sen kommer kunna dela en massa mysigt med är helt underbart !


Anledning till att vi hållt det hemligt alla dessa veckor är missfallsrisken !

Den finns ju alltid där, men blir ju mindre och mindre ! Så nu vet ni och jag hoppas att ni är lika glada som vi ! :)

  Detta var vad vi gjorde när vi åkte till göteborg ! Vi åkte till en privat ultraljudsklinik för att se att allt var som det skulle och för att få se de lilla pyret för första gången ! :) Detta är i vecka 9 !  :)

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards