maariiasvensson

Alla inlägg den 3 maj 2012

Av maria - 3 maj 2012 21:39

När Eric kom hem så fick han mat, och efter de så gick vi ut på promenad. först ner till Ica och handlade välling till Lexie, sen vidare ut mot strandpromenaden. Mötte några av erics jobbarkompisar så blev att kolla på båt och grejjer ! Påväg mot strandpromenaden plockade jag vitsippor, men som Ellie sen slängde :P Haha.

Vi kom hem runt 19.30 och då blev de lite styrke, och Ellie fick gå och lägga sig. Hon har varit lite orolig nu på kvällen , men hon somnade för ett tag sedan nu. Lexie vaknar / somnar / vaknar/ somnar hela tiden. Men hon kommer nog somna snart igen , då hon verkar rätt så trött . Ska väl byta blöja på henne först bara, och sätta på henne pjamas ! 

Nu har jag även duschat , rakat benen och smörjt in mig så nu är jag len som en babystjärt ! :D

Men nu börjar snart "`Fråga Olle dokumentären" , asbra!! :D

Ha en trevlig kväll! PUSS  

Av maria - 3 maj 2012 15:05

Igår kväll efter att vi ätit och grejjat så gick vi ut på gården med Ellie och lekte, vi tog med en boll och en hink och spadar. Så menads jag fick Lexie att somna i vagnen så sprang Ellie och Eric runt och lekte !

Efter en liten stund kom Terez barn ut och var med och lekte, och sen kom även Terez! En mysig onsdagskväll!

 


 På kvällen sen hade jag ett sådant godissug så de var SJUKT ! Bara helt extremt sjukt ! Men jag åkte inte och köpte något, hur mycket jag än ville, så gjorde jag inte det. Är stolt faktiskt. Hade de varit bara för några veckor sedan så hade jag åkt, utan tvekan. Eller så hade Eric åkt :P !


 När vi kom in igår kväll iallafall så var Ellie lite halvtrött, så hon sprang omrking och flummade !

   

Blev en rätt tidig kväll då vi låg i sängen redan runt 22.30 Inte så vanligt ! Men Lexie somnade runt 21 någon gång, sen sov hon till 4-5 någon gång imorse ! :)

Annars idag så har de inte hänt så mycket. Åkte till torp en sävng efter att jag skjussat Ellie till dagmamman, köpte lite mat och nutrilettshakes!  Sen gick vi ruint och kollade lite, men var hemma till 11.15 igen ! :)

Så medans Lexie sov , så städade jag undan en massa leksaker, diskade och lite sånt!


Nu sover båda barnen och jag hinner sitta här en sväng ! :) Ska väl börja med middagen om en liten stund, blir köttfärssås och spagetti till ellie och Eric, men jag håller mig till köttfärssås och sallad ! :)

Ikväll hoppas jag på en liten promenad om jag inte har för ont. Ska bli intressant att få höra vad barnmorskan säger på min efterkontroll ! Hoppas jag inte har förstört mig ! :S

Av maria - 3 maj 2012 14:58


  Lexie igår :)


Ellie när hon var 3-4 månader :)  

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards