maariiasvensson

Alla inlägg den 1 december 2009

Av maria - 1 december 2009 23:10

Nu är favvoprogrammet i full gång men nu äre reklam, bajs på de!

Jag va toktrött för några timmar sen och nu är jag pigg. Rätt kul, blir mycke sova idag , noot!

 Blev kallad på en jobbintervjuv på torsdag i gbg, men finns ingen chans att jag kan komma då så ringde dom och jag skulle höra av mig när jag kom till vänersborg sen så skulle jag få komma på de då istället :) Suuveränt juh ;d

 Nu håller jag på att kissa på mig snart , så ska springa in på toan innan de händer en olycka. brb!

Ohno, de va upptaget! Håkan va där inne, han använder bara min toa när han bajsar, så vet inte om jag törs gå in där :S

Måste jag hålla mig ett tag till juh, satans kiss!

 Men , men ! Jag har en superfiin julstjärna i fönstret, vill ta med mig den hem sen!
Och imorgon är sista jobbdagen för veckan, åker hem på torsdag, ska springa lite på stan innan tänkte jag så kan jag kolla lite julklappar! :)

 Och på fredag blire B&S med dom bästaste <3

Vill mysa med min Eriiic inatt, är på riktigt myshumör! Love you <3

 Och nu börjar Navy CIS ! See ya!

Pöss <3

Av maria - 1 december 2009 20:46

Jag är trött !!  

Av maria - 1 december 2009 13:55

Någon som vill ta hand om dessa sötnosar när jag sticker till Eric ?! :) Dom behöver någon som kan jobba och bo här på Värmdö f.o.m januari till Juni :)

   

Av maria - 1 december 2009 13:47

Har nyss bakar till Hannes försäljning imorgon!

  Recept! :

- 150g smör/margarin

- 2 ägg

- 3 dl Strösocker

- 3tsk bakpulver

- 2 tsk vaniljsocker

- 2 msk kakao

- 1 ½ dl mjölk

- 4 ½ dl vetemjöl


Glasyr:

- 50g smör/margarin

- 3 msk starkt kaffe

- 1 msk kakao

- 2 tsk vaniljsocker

- 3 dl florsocker

- 2 dl kokosflingor


Smält smöret/margarinet och låt svalna.

Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.

Tillsätt bakpulver, vaniljsocker och kakao. Kakaon kan siktas om den är klumpig. Vispa snabbt ihop med elvisp.

Tillsätt sedan mjölk, vetemjöl och det smälta matfettet. Vispa försiktigt snabbt ihop till en jämn smet med elvisp på lägsta hastighet.


Bred ut smeten i en form ca 40 x 32 cm med minst 3 cm hög kant som du antingen smörjt med matfett och bröat med ströbröd eller kokosflingor eller också klätt hela formen med bakplåtspapper.


Grädda i nedre delen av ugnen i 225 grader i 10-15 minuter.


Gör glasyren. Smält smör eller margarin i en kastrull. Rör ner kaffe, kakao, vaniljsocker och florsocker till en jämn smet.

Bred glasyren över kakan medan glasyren fortfarande är varm. Strö över kokosflingor.


Låt stå och stelna. Skär kakan i fyrkantiga bitar.


Börja baka med er! :)



Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards