maariiasvensson

Alla inlägg under maj 2011

Av maria - 15 maj 2011 20:27

Här sitter jag, hungrig och jävlig och väntar på att min kära Eric ska komma hem med mat. Ikväll blir de pizza till VMfinalen ! Spännande Spännande! 

 Ellie sitter här och leker med alla sina saker och pratar och pratar och skrattar !

 Min mage sjunger opera  och eftersom de blir pizza idag , så blir de hårdträning imorgon på både crosstrinern och zumba ! Måste få bort de man lägger på sig + lite till. Men vågen står still. Helt still.


 Men nu börjar matchen. Men måste säga också att jag har lagt ut ett par Stilexstövlar på tradera och en urhäftig oanvänd bikini, länkar här sen så kanske ni vill buda ;)



Hörs senare. PUSS

  Man kan sova på olika sätt. Kanske lägga sig mot mammas ben.

Av maria - 15 maj 2011 13:50

Redan söndag ? De gillas inte ! Så skönt när de är helg.

 Igår kom Eric hem runt 00.30 ungefär, då hade Ellie somnat för länge sedan. Så blev lite prat och Eric kom rätt så långt med jeepen igår. Han är där nu också, är skönt att han får vara där så han slipper gå och ha dåligt samvete för att han aldrig blir klar med den.

 Har pratat med pappa också och kommer bli att han kommer hit och hämtar mig och Ellie och den gråa golfen och åker till träningen och sen åker vi hem till Köping, så jag förhoppningsvis kan ta min bil hem sen ! :)

Så de kommer nog bli super  !


   Har även lagt in liter bilder från två veckor tillbaka på våran lilla tösa ! :)

  Men ni kan ju inte få allt gott på en gång :)

Den gladaste i hela världen är iallafall Ellie :) Bästaste dotter <3

Av maria - 14 maj 2011 21:13

Nu har man fått mat i magen, blev lite sent, men jag hade ingen ork att göra iordning innan ! Var sååå gott ! Hemmagjordea potatisklyftor i ugn och vitlöksamarinerad kycklingfilé som blev tillagad i stekpannan och till de lite sallad och fanta ! Mmm så gott de var ! :)

 Nu kollar jag och Ellie på Eurovison Song Contest finalen och Ellie sjunger just nu med finsken ! Skönt låt har han faktiskt, en riktig sommarsång ! :)

 Får se hur de går för Sverige nu då, hatar Erik Saade , men man måste ju ändå heja på Sverige ! :P

 Men nu ska vi mysa vidare :) Puss

Av maria - 14 maj 2011 19:09

 Igår blev de en trevlig kväll med Stefan och hans tjej ! Vi kom dit runt 20 och Ellie var inte glad en stund där, men sen blev de bättre. Blev lite grillning med potatisgratäng och vin och lite Bailey´s ! Ellie somnade i vagnen efter att Eric gick ut en sväng och sov hela tiden. Vi kom hem runt 02.30 ungefär och då satt vi och pratade och sen gick vi och la oss !

 Imorse fick jag sova till 12 (?) . Inte så konstigt kanske när vi kom hem så sent, men de var skönt att sova lite.

 Så idag har det blivit lugnt. Eric åkte och handlade lite mat och åkte sen till garaget där han fortfarande är . Jag ska väl börja med maten om en stund och sen blir de lite fix sen soffan. Är lite seg faktiskt.


 Och pappa var och köpte min bil igår ! :D Wihoo, min första egna bil som jag kommer köpa själv. Pappa ska få pengar av mig när jag får skattepnegarna. Fick den till ett väldigt bra pris också, först skulle hon ha 7000, sen 5000 och sen prutade hon ner sig själv till 2500! :) Haha, awesome!!

 Men pappa ska byta avgasaröret till mig , vilket kommer gå på 1500 och sen va de lite småpill. Men 4000 för en fungerande och fräsch bil är ju superbra ! :D

 Blir att ta hem den sen när jag åker hem från Köping.


Intervjun gick också bra, kommer inte ihåg om jag har skrivit om de redan, men ska träffa dom igen på tisdag och så får vi se hur de blir då ! Har också fått nys om ett till jobb, men får se efter tisdag hur jag ska göra. Kommer ju inte kunna jobba hur mycket som helst heller då vi behöver barnvakt,  men lite extrapengar skadar ju absolut inte !


 Vet att de har blivit dålig uppdatering på bilder, men de kommer. Ska lägga in lite nytt på datorn senare idag eller imorgon så ska ni få se hur våran lilla guldklimp bara växer ! :)

Men nu vill hon kramas med mamma så säger stopp här :)


Vi hörs senare !^^

 

Av maria - 13 maj 2011 10:22

Igår var träningen jättebra ! Känns bra ^^   Förutom att min sträckning aldrig blir bra, Eric ska att de kanske är någon muskelinflammation eller något eftersom jag har haft den väldigt länge nu. och de kan de väl mycek väl vara. Får se hur de går! Hade så ont igår kväll när jag kom hem så , har jävligt ont idag med.

 

 Idag vaknade Ellie runt 06 ,hon fick lite mat en somnade vi om till 9. Så nu håller jag på och tvättar , och ska fixa lite här hemma för att sedan bege mig mot Orust och hämta Eric från jobbet, sen ska vi till Lysekil, ska nämligen på jobbintervju , så får vi se om de är något som skulle kunna funka.  Är så jävla svårt dehär, om man ska jobba under sommaren eller inte. är ju inte bara längre när man har en liten. Allt måste ju gå ihop!


Imorgon ska pappa kolla på en bil till mig i Huddinge, håller tummarna för att de kommer gå bra !


Men nu ska jag ner och hämta tvätten !

Av maria - 11 maj 2011 17:47

Jo jag håller på och letar efter en bil! En golf variant, och pappa hjälper mig !Han håller på och ringer på en bil nu så får se vad han säger när han ringer upp mig igen !


 Ska på jobbintervju på fredag också, får se hur de går . :) Ska bli skoj iallafall !

Men nu åskar de som utihelvete så nu får jag stänga av datorn en sväng och göra något nyttigt istället. Kanske ska börja med maten ! :)


...

Av maria - 11 maj 2011 14:08

Ja jag vte dålig uppdatering, men de är så att datorn håller på och laggar ihop totalt ! Laddaren till datron började brinna för 2-3 dagar sedan och sedan dess har jag suttit på Erics som vi har genom tv:n, men den är väldigt jobbig enligt mig så jag har typ inte suttit där alls , om de inte har varit något viktigt jag har varit tvungen att fixa då.

 Men allt är bra med oss annars, har varit så fint väder i flera dagar men idag är solen bakom molnen fast de är rätt varmt ändå !


 Träningarna går bra, och jag är peppad som fan till tvälingen som är första helgen i juni !

Bakluckan är fortfarande trasig, regskylten fram sitter i framrutan nu och igår dog bilen i en korsning då jag stod på mötande trafiks halva. Men annars så ;) Haha

Nej men seriöst, den där jävla bilen !


Eric jobbar och sliter hela dagarna ! Men de kommer ju löna sig sen när lönen kommer för honom såå, men de har varit rätt mycket nu !


Utgången i lördags var trevlig, blev lite för mkt, men sånt som händer ! :)


Just nu väntar jag på att Ellie ska vakna så hon kan sitta i sin badbalja medans jag rakar benen. Sen ska jag duscha och sen ska vi ner på stan !


Inte så lång tid kvar till Köping nu , cirka 2 veckor tror jag ! Ska bli roligt ^^


men nej, hejåhå ! Får väl fixa lite tills Ellie vaknar ! Vi hörs :)

Av maria - 7 maj 2011 18:14

Ellie är hos sin famor och jag och Eric har haft nästan hela dagen för oss själva. Han åkte till jobbet 07.30 imorse och kom hem runt 13.30-14 någon gång. Då hade jag hunnit städa , träna och lite annat . Och busat med Ellie såklart.

 När Eric kom hem blev de ut i solen och försöka bleka lite bristningar här och där och sen en sväng ner på stan. Men vi hade lite otur för alla affärerna stänge klockan 16 och vi var där en stund efter.

 Så blev en sväng runt på stan, gick förbi ett internetcafé och blev en timme där inne på CS . Jag vann första banan, Eric vann andra, så de blev oavgjort  kan man säga ;)


 Nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra, förutom att göra iordning mat. Kanske blir ut på Morten´s med Terez och hennes kompis, eller ta de lugnt hemma, nu när man ändå är barnledig . Eller om vi ska till Trollhättan på nå bilrace.

 Ja som sagt, vi vet inte riktigt vad vi ska göra ;) Haha

Men de löser sig såsmåningom. Första nu är mat allafall. Potatisgratäng och fläskfilé med creme fraiche och vitlök ! MUMMA !!


 Hoppas ni har haft en trevlig och solig lördag ! :) PUSS

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards