maariiasvensson

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av maria - 8 mars 2012 20:28

   

Vi gjorde gipsmage igår kväll och jag som trodde att 6 rullar inte skulle räcka, men det gjorde det gott och väl.

Så mysigt när de blir kladdigt överallt också för den delen.

 Den här gången använde vi inte vaselin , utan tog plastfolie då det gjorde så inåthelvete ont förra gången då jag endast hade vaselin på mig. Gipset fastande ju i ALLT. , hår, bröstvårtor ! Yes you name it !

Plastfolien funkade ju bättre så, men de blev ju inte samma som utan. Klyftan mellan tuttarna syns inte, och så blev de lite konstigt här och där då plasten typ bubbla sig eller vad man ska kalla det. Men den blev helt OK! Eric gjorde ett väldigt bra jobb medans jag satt och åt godis :P

Av maria - 8 mars 2012 19:46

 idag har det varit en sisådärdag ! Imorse var jag så trött så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. jag vaknade kl 02.54 inatt av att jag kände av lätta värkar, men ändå tillräckligt för att jag skulle vakna. Så låg i sängen i stund, sen gick jag upp och tog alvedon, men sen somnade jag om igen. Så tyvärr, så var det falskt alarm.

 Ellie vaknade klcokan 7 så de var bara att stiga upp och börja dagen. Men först blev de ju såklart lite morgonmys i sängen.  Sen blev det frukost och börja göra oss iordning för att åka till Mödravården klockan 12.

 Mitt järnvärde var fortfarande dåligt, låg nu på 102 :S Så barnmorskan sa att jag skulle börja att dricka blutsaften 2-3 ggr / dag tills bebis kommit. Men jag blir så hård i magen så de går faktiskt inte. Men ska försöka göra det varannan dag iallafall, och varannan dag så tar jag det en gång. Så får vi hoppas att det går uppåt.

   Jag vägde mig och har sammanlagt gått upp cirka 13 kg, och det är väl rättså okej ändå ! :)

Blodtrycket var bra och allt annat också . Bad även barnmorskan att känna om jag öppnat mig någonting då jag har haft riktigt jobbiga förvärkar.

 Och visst hade jag gjort det . 2 cm ! De trodde jag aldrig , men så var det iallafall. Så hon sa att jag i princip hade gjort 3 timmars värkarbete,. Och de kändes så skönt att höra. jag blev riktigt överlycklig, De spelar ingen roll om bebis kommer ikväll eller om 2 veckor, men ändå att det hänt lite grejjer.

 Så hon kände på bebis huvud, och hon sa även att tappen nästan var helt utplånad. Vilket bara känns underbart ! För de kan ju betyda att det kommer igång snart :)


 När vi kom hem så la jag och Ellie oss i sängen och vilade lite. Hon somnade på en gång och jag låg och kollade på Greys Anatmoy !

 Sen när hon vaknade var det dags för en lite senare lunch för Ellie, och efter det började vi städa ! Och Ellie var så duktig som hjälpte till ! :) Sen har vi ätit och nu ligger ellie och sover och jag och Eric kollar på tv ! :)



PUSS  

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards