maariiasvensson

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av maria - 9 mars 2012 14:55

Imorse väckte Ellie mig halv sju ! Och då var jag trött ! Jag var såå trött så jag kom inte ihåg om jag tävttade händerna efter att jag varit på toa, antagligen så gjorde jag ju det, det är ju lixom inprogrammerat att efter varje toabesök tvätta händerna. Men jag gick och gjorde det en gång till iallafall !

 Sen tog jag upp Ellie , gjorde en välling och så la vi oss i våran säng och kollade på tv. Hade hoppats på att vi båda skulle somna om , men de gjorde vi inte. Så efter mycket om och men var det bara att stiga upp till det underbara vädret, (NOT ) och äta frukost.

 För en gångs skull åt Ellie rätt mycket frukost, hon brukar inte vilja ha speciellt mycket, oavsett om hon får välling eller inte (och det beroir ju helt på vilken tid hon vaknar) Men idag åt hon faktiskt både gröt och smörgås ! Kors i taket ;)


 Klockan 10 somnade hon igen och sov till 12.30 ungefär och då ville hon ha lunch, vilket också är kors i taket då hon inte har varit den största matfantasten dom senaste veckorna. Inte hemma iallafall , men dom säger att hon äter bra hos dagmamman så de är ju lite underligt.


 Var egentligen tänkt att vi skulle åka till Torp, men de blev de inge av. Jag hade verkligen ingen ork till att fixa mig eller göra någonting, plus att jag sov så jäkla dåligt , och har gjort dom senaste nätterna. Vaknar flera ggr / natt, antingen så är jag kissnödig, eller så försöker jag vända mig i sängen, eller bara försöker röra på mig. Och de gör så ont i bäcken, ljumskar så jag vill typ.. DÖ!


 När Ellie inte har sovit idag så har hon varit ÖVERALLT och ingenstans. De är väl så när dom börjar gå och sen är halvt om halvt i trotsåldern, för hon är överallt och pillar, kastar kiwis i golvet och trampar på dom så dom går sönder, är i eluttag, besticklådan. Yes you name it ! Överallt ! Lyssnar inte när man säger nej, varken i vanlig tonläge eller högre !

 De fick svärmor höra idag också, när hon och John kom och skulle hämta Ellie. Hon ville vara barnvakt i helgen igen så de fick bli så. Jag måste få vila upp mig och ta det lugnt och bara göra det jag känner för . Kanske man kan ta en sovmorgon imorgon också ! :)


 Ni kanske tycker att jag klagar nu, men ärligt talat så bryr jag mig inte såmycket om det. Alla barn och graviditeter är olika, och vi har haft det väldigt lugnt med Ellie. hon har alltid varit lugn, glad och sovit om nätterna. Men har man ont, riktigt ont så blir allt jobbigt. Nu när Ellie varit sjuk också så blir de ännu jobbigare, för hon blir EXTREMT mammig ! Mysigt, men kan bli mycket ibland också !


 Men nog om det. Ikväll får vi se vad som händer, är så sugen på tacos , men står lasange på matlistan så vi får väl se . Har grejjer hemma till båda så får disskutera med min kära karl.


Här kommer lite bilder från promenaden jag och Ellie tog i måndgas på strandpromenaden !

         

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards