maariiasvensson

Alla inlägg under juli 2010

Av maria - 16 juli 2010 16:50

   Bebismage 29+0

 

Av maria - 15 juli 2010 14:26

Var juh ledig igår så vi åkte och kollade på två lägenheter. En på peders gata och en på fjällvägen. Den på peders gata var hemskt !

Den låg i ett villaområde så lägenheten var lixom i en villa , med egen ingång .

 Då kom man först in i hallen och där hängde ett lakan som skulle vara en s.k vägg mellan hyresvärdens kök och våran hall eftersom han bodde i andra delen av huset.

 Spisen hade bara två plattor men han skulle byta ut mot en riktig spis. Fyrsen var som ett fack. Ett litet, man skulle nog inte ens få plats med en pommespåse där i ! Och nejnejnej ! Jag vill ha en lägenhet där man kan känna att det är ens hem, inte att man invarderar ngn annans!

Men sen på fjällvägen dårå, så hittade jag himmelriket ! I´m in loove och Eric också . Tokfiint och shysst hyresvärd, de enda där är juh att man inte får ha katt, men vi har tackat ja till den iallafall så får vi väl se vad som händer.


Idag slutade jag jobbet 14.45 , vilket är skapligt niice, anars har jag gått mellan 6-15.15

Så ni sitter jag hemma, ska snart börja städa och laga mat och sen ska jag baka! :D

Av maria - 13 juli 2010 16:27

Min älskling har fått fastanställning ! Dåligt sköönt eller ?! Nu är jag glad ! Fattas bara en lägenhet sen är allt som det ska !

  Ska på visning på två lägenheter idag också om allt går som det ska. Det beror på hur länge Eric ska jobba över ! En ute på Herrestad i Uddevalla och en på fjällvägen ! Får väl se hur de gåår.

 Den som vi trodde att vi hade fått är det bara bajs med. Han har inte ens sagt upp lägenheten och vi fick reda på igår att vi skulle ringa till Trestad konsult . Så ringde dit idag och fick prata med en Kurt , och han visste ingenting. Men fick iallafalla hans mail och skulle maila våra uppfigter. Tror ni mailen funkar eller  ? Neeej , så har messat han nu så att han kan stava själv s får vi se hur de gåår. Vi måste juh veta lixom .


 Och bara så ni vet så funkade inte kameralsadden, eller den funkar säkert. Men den passar fasiken inte min kamera ! :P


 Kanske ska vara ledig från jobbet imorgon, ändringar ni vet. Ska jobba dag på torsdag istället isf. Får väl se hur de blir. Hon skulle höra av sig sen. Skulle vara sköönt att vara ledig och fåå sova lite. :) Men vi får la se ^^


Kättilstorp var förresten klockrent ! Mysigt att träffa familjen igen och mysigt att det är ett år sedan jag och Eric träffades där . Och jag har varit käär sen första stund !

 Jag älskar fanimej dendär karln ! Min karl !

 Men nu är jag hungrig ! :) Seee yaa <3

Av maria - 9 juli 2010 12:55

Har precis lockat färdigt håret. Är sköönt för då slipper man ha håret i toffs hela helgen. Ser så rund ut i ansiktet då, men de är väl inte så konstigt så mkt som jag har gått upp !!

 Helt otroligt ! Ska väl packa nu och äta ngt sen kommer Eric hem och då ska vi åka till Uddevalla , ska han fixa de sista med bilen sen börjar vi åka mot Kättilstorp runt kvart över fyra ! Är tydligen bara 15 mil dit så de lär väl inte ta så lång tid :P


Hilma tror att vi leker följa John, för hon har följt efter mig toklänge nu medans jag springer omkring i lägenheten. Knäpp katt. Tror förresten att hon har nå kromosomfel ? Kan de stämma ?!

Av maria - 9 juli 2010 09:36

Ojojoj, nu börjar siffrorna rinna uppför på vågen. Jag är plus 13 kg !!! Säger ni nu vah?

Var hos barnmorskan imorse, blev lite ändringar ocg grejjer men allt såg bra ut .. Jag växer som jag ska och bebis också . Hade lite dåligt med järn , men jag får väl börja äta mina äckliga piller igen ! Kanske man kan bli lite piggare också ! :D

Idag ska vi åka till Kättilstorp över helgen. Enda helgen jag är ledig typ innan jag slutar!

 Men nu ska jag packa klart och sen ska jag duscha och grejjer . Hoppas att vi kommer iväg i tid idag nu då ! :D

 PUSSS

Av maria - 8 juli 2010 19:08

 Nu har vi precis ätit tacos och kl nio blir de Eclipse :) Dom säger att den är  tbäst av dom alla så vi får väl se vad den har at erbjuda ! Men älskar dom filmerna så de ska bli roligt !  Nu har vi ätit tacos och de  var supergott. Man hinner juh nästan aldrig äta på jobbet så man var juh hungrig kan jag säga  ;d

 Imorgon ska jag till barnmorskan 08.00 och så ska vi åka till Kättilstorp också :d

ROLIGT !! Var där jag och min älskade träffades !


Dom håller juh på å gör om här i lägenheterna, dom ska juh stamrenoveras och nu håller dom på å ska byta uttag, så vi måste ställa bort alla mö bler från väggen och stängas in Hilma på toaletten under hela dagen , kul jul.  Så dom ska vara här å grejja imorgon och jag som ska fixa en massa och duscha och grejjer , sen ska man ha en massa elsnubbar springade omkring ! Inte så lockande vah?

Men men, nu ska vi snart åka och hämta ut våra biljetter såfort Eric har ätit klart.

 Va och handlade lite till helgen också ! Tror jag fick med allt :D De visar siig .

Ha en trevlig TROSDAG!!! Och tjejjer, och killar , de är väldigt bra att sova utan trosor / Kallingar ibland! Bara så ni veet , så snippan / Penis (& hängsäcken) får lufta lite. TÄNK PÅ DE NI ! :d

 PUSS OCH HEJS!


Btw, så har jag sammandragningar just nu i denna sekund, och det är inte super ^^

Bebis rör sig hela tiden, vilket är sköönt (pysikiskt) men mindre skönt när revbenen är däär ! Längtar tills våran lilla tösa kommer <3  

Av maria - 7 juli 2010 17:26

Nu går du in i graviditetens sista tredjedel. Det är en spännande men också påfrestande tid, såväl psykiskt som fysiskt. En del kvinnor mår utmärkt under denna period, medan andra kan känna sig helt utmattade. Under dessa veckor kan du räkna med en viktuppgång på ca 4,5-5,5 kg, där barnet utgör ca 3-3,5 kg. Livmodern har under den senaste månaden växt ca 4cm och du kan känna ett tryck upp mot bröstkorgen. Detta kan ge en lätt obehagskänsla när de nedersta revbenen spänns ut.


Är du Rh-negativ görs en andra undersökning för att kontrollera om modern utvecklat antikroppar. Omkring dessa veckor görs ofta ett glukosbelastningstest, vilket innebär att man kontrolleras för att se ökad risk för graviditetsdiabetes. Även en kontroll av eventuell blodbrist görs.


Ditt barn är nu ca 25 cm långt från huvud till stjärt och vikten ca 1,2 kg. Det utvecklas och växer mycket snabbt nu. Lungorna är så pass färdigutvecklade att det klarar av att andas luft, men om barnet skulle födas så skulle hon eller han ändå behöva hjälp med andningen. Hos flickor är blygdläppar fortfarande små och täcker inte klitoris men under de sista veckorna växer de samman alltmer. Hos pojkar sjunker testiklarna ned i pungen. Fortsätt att prata med ditt barn för vid det här laget har det vant sig vid din röst. Den här sista tredjedelen av graviditeten kommer barnet framför allt att gå upp i vikt och enligt lag är barnet livsdugligt, vilket gör att det måste registreras om det föds.


  lilla tösen <3

Av maria - 7 juli 2010 17:21

en cherokee eller hur de nu stavas ! Så han är och hämtar den nu . De hade jag glömt bort ! Så han ska höra av sig sen när han är påväg hem så ska jag bege mig mot hans far så ska vi städa ur bilen och lite sånt. Om jag inte hinner somna först.

 Det är juh faktiskt jeepmöte i Kättilstorp ! :D Det var btw där jag och Eric träffades för ett år sedan! Tänk vad tiden går fort, och vi ska redan ha en liten bebis<3

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards