maariiasvensson

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

promenad 7km

Av maria - 22 mars 2012 19:30

 Gud så jag har varit duktig idag ! Eric skjussade Ellie till dagmamman imorse, så jag och Lexie låg kvar i sängen ett tag och hade lite morgonmys !  Efter att Eric skjussat Ellie så åkte han till garaget ! Så jag och Lexie var helt själva på förmiddagen . Hon sov , sov och sov så jag satte igång med storstädning. , jag hann göra en hel del;

  • Äta frukost
  • Diska
  • Storstäda dvs, damma , torka , dammsuga och torka golven
  • En snabbdusch
  • Fixa håret 
  • Sminka mig. 

 Och Lexie sov sig igenom allt detta ! Helt sjukt. Trodde hon skulle vakna av dammsugaren, men icke ! Hon sov som en stock !

 Så tillslut fick jag väcka henne för att byta blöja och ge henne mat för att sedan bege oss mot dagmamman för att hämta Ellie. Eftersom de var sånt superduper väder idag så tog jag syskonvagnen och började knalla. Och gud så varmt de blev !! Helt sjukt !

 Och vilka uppförsbackar de var, inte spciellt branta , men dom är ju låånga. De har man aldrig tänkt på när man tagit bilen. Blev även en liten omväg , som jag trodde skulle vara en genväg.

    När vi kom och skulle hämta henne så var dom ute i lekparken och Ellie hade jätteroligt, men hon hade inte sovit något så hon var ju lite trött måste jag säga.  Men sen ville hon upp i vagnen och så fick hon lite äpplen så var hon nöjd. Så vi började promenera hemmåt och kan säga att nu var jag helt slut . Totalt slut ! Men jag gav mig fan på att jag skulle gå tillbaka, vilket jag också gjorde. Tog en sväng förbi Ica och köpte ketchup också till maten. Så kom hem igen efter att varit ute i 2 timmar och gått 7 km ! De är inte dåligt. Kommer nog känna av lite i rumpan imorgon, och conversen kanske man inte ska gå så långt med i sträck för har fått två blåsor, en på vardera fot. Men jag känner mig ruskigt stolt över mig själv, för de var jobbigt och svettigt. Och efter att ha varit stilla mesta tiden av dom sista månderna av graviditeten, ( sen okt) så är jag riktigt stolt, att jag orkade.


 När vi kom bak på parkeringen så sov både Ellie och Lexie. Så Ellie har sovit ungefär 10-15 min idag och de märkte man verkligen när klockan blev runt 18.30 . Hon gick runt som en zombie och blev på ett riktigt myshumör !

  Men nu sover Ellie, sen klockan 19 och Lexie ligger och sover på min mage ! Är de mysigaste som finns <3


Jag kunde även ta en lååångdusch efter att jag svettats som en gris under promenaden. Så nu är mina ben rakade, och jag känner mig len som en babystjärt!


Blir nog en tidig kväll idag , dä jag känner mig rättså trött. Inte så konstigt heller kanske ! Men imorgon är de bara påt igen och gå promenad och kanske någe mer som kan tänkas träna lite, men som inte är för ansträngande!  Tog lite bilder idag också , men dom får komma in lite senare , då kameran inte ligger inom räckhåll..

PUSS

 
 
Ingen bild

Marika

22 mars 2012 20:01

Jaa de där kallar jag duktigt.. Fick du inte ont där nere liksom haha? Ja kunde inte alls gå så mycket i början för då gjorde de så in i h..... Ont:S kan fortfarande få ont! Men de va verkligen inte illa från att ha vart rätt stilla sen okt nej:):)

maria

23 mars 2012 20:04

Haha ja de kallar jag de också ;) Ne de fick jag inte, men har inte haft några problem alls sen förlossningen. Haft lite mensvärk bara men de är väl allt. :) Usch kan inte vara roligt för dig :S

 
Ingen bild

Marika

23 mars 2012 21:59

Vilken tur du har:) du är som gjord för att föda barn Maria!!!! Jag verkar vara gjord för att föda heffaklumpar haha! Kram

maria

24 mars 2012 01:23

Haha, de sa barnmorskerna på BB också, men jag vet inte ja ;P haha , jo läste att hon var rätt stor ;d gick förlossningen bra annars ? :) Kram

 
Ingen bild

Marika

26 mars 2012 20:03

Jo men alltså du föder ju fram barnen på noll tid haha!
Ja hon va riktigt stor, 4900 och 55 lång så va ju ingen bebis bebis, ja den gick jätte bra, åkte in den 31:e jan för att ta blodprov, (hade ju sån jävla klåda 2v innan hon kom, sov verkligen inget sista veckan!)men då passade de på att kolla mig, va då öppen 4cm så vid halv 11 spräckte de vattnet, och 22:48 va hon ute! Sjukt segt att behöva ligga där inne bara, hade ju velat vara hemma istället! Jag vill INTE föda en så stor bebis igen:( huvet va ju 38 så vilken panik man fik när huvudet var ute men man inte krysta mer förens nästa verk! Oj vilket långt inlägg haha

maria

28 mars 2012 19:51

Haha ! Men hade du inte haft några förvärkar eller något sånt då ? 4cm är ju ändå rätt mycket, only 6 to go :P haha. Ja, jag är glad att jag inte behövt ligga där på förlossningen så länge, så jäkla segt , även dom få timmarna jag var där ! oj, 38 ? de är ju rätt stort . o jag känner igen mig där. att inte få krysta mer när huvet var halvvägs ute var den värsta smärtan jag varit med om. Och att behöva kontrollera sig själv till att inte krysta ! :S Haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria - 29 september 2013 12:44

Idag blir det kalas för Ellie. Hela 3år fyller hon imorgon . Helt galet vad tiden gått fort ! Prinsessabesatt är hon också. Lilla sötnosen....

Av maria - 25 september 2013 12:25

Ibland har man tur :)

Av maria - 24 september 2013 07:45

Idag blir det jobb. Jobbade imorse och jobbar nu. Sen åka till andra jobbet och ha 3 kunder ensam idag. Skönt och jobba ensam ibland , man går i sina egna tankar lixom !   Ser ut att bli fint väder idag iallafall, men när jag gick och lämnade barne...

Av maria - 23 september 2013 02:44

Mår som en påse hundskit inatt med. :(  

Av maria - 22 september 2013 21:56

Idag blev det lite inhandlat. Köpte bla. detta till mig och en blå stickad tröja som jag tyvärr inte hittar någon bild på.     Linne och ett par leggings sitter ju aldrig fel! Tröjan är också hur fin som helst! Super nöjd! :) Nu jobbar jag ...

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards