maariiasvensson

Alla inlägg den 2 april 2012

:)

Av maria - 2 april 2012 22:13

Sådärja, Linda och Nour har varit här för några timmar sedan, och dom hade köpt en massa finfina kläder till Lexie, bilder på de kommer imorgon, och Ellie fick ett gulligt leksakskit som hon kan ha på stranden i sommar , eller vissa av delarna kan hon ha i sandlådan ! :) TACK SÅ MYCKET !  :)


 Efter att dom åkt så fick Ellie sitta och varva ner lite innan vi kunde lägga henne. Hon och Nour busade nämligen en massa så hon var trött men sprallig ett bra tag efter att dom åkt, men sen fick vi henne i säng utan några problem. Inte så konstigt heller kanske med tanke på att hon inte sovit något idag, men de har gått väldigt bra ändå. Hon har ju haft sina trötta stunder = grinig/pipig, men de har gått över ganska så fort ! :)


 Imorgon ska Ellie till dagmamman, och efter de tänkte jag att jag och Lexie ska ta en morgonpromenad ner till stan och köpa presentpapper. Vi tar nog en liten omväg , så vi iallafall får en liten promenad på någon timme ! :)


Men nu ska vi fixa lite på nätet med erics pappaledighet sen ska jag kolla på bigbrother finalen från igår. Vet ju fortfarande inte vem som åkte ut !

Men vi hörs imorgon ! :) PUSS

 

Av maria - 2 april 2012 16:16

Idag har de varit en kanondag ! Eric började jobba idag efter att ha varit hemma i lite mer än två veckor, så idag var första dagen jag skulle vara helt totalt själv en hel dag med Ellie och Lexie. Och än så länge så har de gått hur bra som helst. Vi gick upp allihoppa runt 9 imorse, då Ellie vaknade. Åt frukost, lekte lite, fixade lite och sen åkte vi till willys för att veckohandla. Gick mycket bättre än förväntat. Blev dock lite trångt i vagnen då Lexie fick sitta där i sin bilstol och Ellie satt i sittgrejjen. Men de gick ! :) Sen åkte vi hem, och Ellie hjälpte mig att packa upp, vi åt lite lunch och byutte blöja och grejja på båda två, sen tänkte jag att det kasnke var dags för Ellie att sova middag, hon låg i sin säng i cirka 1½ timma, men hon sov inte.


 Så efter att jag tagit upp henne och vi lekt lite till så tänkte jag att vi skulle ner till ICA och posta lite paket, och efter det tog vi en promenad och nu är vi hemma igen.


 Om cirka 15 min kommer Linda och Nour över på en fika och ska träffa Lexie, och Ellie också såklart ! :) Så har förberett med lite fika ! :)

 Har lärt mig under dom två senaste veckorna att förbereda såfort man får chansen är super. Till mat eller vad som helst. Så slipper man stå alltför länge i köket, och de kan ju bli så ibland, men med två små är de inte alltid säkert att man kan göra de. Så de är ett toppen tips !:P


Sen kommer Eric hem och då ska vi laga Wook, med grönsaker,nudlar och kyckling. gud så gott de ska bli ! :)

Men men , nu är Lexie mindre nöjd så ska ta och ta upp henne ! Men ha en toppendag ! :) PUSS

 

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards