maariiasvensson

Alla inlägg under augusti 2009

??

Av maria - 19 augusti 2009 12:53

Nu har jag varit ute en sväng, hitta en mack och vatten! :P Och en massa hus såklart. Ska nog be Håkan om en rundtur sen så att jag kan hitta själv sen, :P

Pratade med Katrin också, alltid trevligt att prata i telefon.

 Ska bli kul att träffa dom andra tjejjerna här sen, så att man kan umgås lite. Kanske åka in till stan eller något sånt. Dom har tydligen någon krog här som ska vara väldigt rolig på onsdagar, men då är frågan hur skaffar man alkohol här??? Någon av tjejjerna kanske är 20, man får väl hoppas på det.

 Ne nu ska jag läsa lite skvaller, köpte en tidning på macken så att man har ngt att läsa. Måste köpa någon bok sen , eller några böcker kanske?!

 Fick reda på att det är öltält i Kungsör sen den 28 , 29 sen. 

det är då jag förmodligen ska till Vänersborg, men får väl lösa det på något sätt. 

Bajsbye!

:)

Av maria - 19 augusti 2009 12:10

Då vakande man upp klockan sju imorse, med feber! KUL JUL. Så Håkan sa att han kunde ta med Herman till skolan och att jag skulle gå & lägga mig igen.

Vaknade igen kvart i elva. Pigg som fasiken. Febern var borta :) Hallelulja, har juh inte fått chansen att gå runt å kolla här än, har bara varit till skolan.

Så nu tänkte jag faktiskt ta mig ut på en upptäcktsfärd, eller något i den stilen.

När vi kom in till värmdö i måndags så var det så sjukt fint, så måste kolla så resten också är det ;) På måndag börjar det riktiga jobbet iallafall, nu är det mest inskolning så jag vet deras rutiner mm.

Hörs seen, pussbajs!

Av maria - 18 augusti 2009 19:14

hur stavas egentligen gulaschsoppa ? är det ngn som vet det? Eller jag kanske tillochmed har stavat rätt? kan säga att det var väldigt gott iallafall. Har inte kunnat äta mer än lite flingor imorse så det var riktigt gott med mat! Jag har legat ner typ hela dagen, kul jul. Vill inte vara sjuk, men nu har jag trcykt i mig lite alevdon så .. Men när det slutar värka mår man väl piss igen.

Har iallafall kollat på två av pirates of  the caribbean . Dom är juh så ruggigt bra. Synd att jag somnade bara :/  Sen blev det lite bones . ( LOVE BONES)

 Har iallafall varit dåligt väder idag, mindre roligt. Och nu kom regnet igen!!

För femteelfte gången idag. Visst äre mysigt att ligga i sängen och kolla film ,men inte själv. Skulle varit mysigare med ponken här så man fick kramas lite! Men men , nu ska jag slänga på mig ett par mjukisar och bädda ner mig . Kommer nog inte orkar resa mig någe mer idag så vi hörs .

Btw , ungarna här är TOKSÖTA!  byebajs!

Av maria - 18 augusti 2009 13:16

Läste nyss i Dagens nyheter att rödhåriga har ett hett temprament? ;d

Kan stämma ? Eller vad säger ni ? Men är det sant att alla blondiner är dumma? Nu har vi något att fundera på ;p See ya , I don´t wanna be ya

Av maria - 18 augusti 2009 10:10

Då sitter man här, sjuk.. Är tokförkyld och låter som en man när jag pratar.

Har precis varit och lämnat av Herman till skolan. Gick igenom kvarteret och fick reda på vart alla deras kompisar bodde, kommer aldrig kunna lära mig alla husnummer och namn, blev lite för mycket på en gång. Men jag kommer väl in i det.

 Ungarna på skolan springer omkring i lacoste skor och peaktröjjor. Och då var det inte bara en , utan många. Inte vad man är van vid kanske.

 Men man vänjer sig väl. Höll på att tappa hakan när jag såg dom.

Men iallafall så tycker jag att någon borde komma och hälsa på mig i helgen då jag inte har några pengar att åka hem:P Vill juh inte vara ensam här hela helgen.

Iof så kommer det flera aupairer hit, en är redan här och så kommer det en på torsdag. Så helt själv är jag väl inte. Vi ska tydglien luncha allihoppa sen också så att vi lär känna varandra (: Men men, nu ska jag lägga mig å vila i fem sek så jag vaknar till lite.

Hörs senare! 

Av maria - 17 augusti 2009 21:58

Då sitter man här, trött osminkad i shorts och i en iron maiden tirsa och vill inget annat än att sova. Men tänkte att det kanske vore skoj att skaffa en blogg nu när man inte är hemma i lilla Valskog.

Jag kom hit till Värmdö fö några timmar sedan och då bjöds det på god mat och prat. Mamma pappa och Madde följde med och lämnade av mig här.

 Hade ångest hela dagen igår och idag, vet inte varför. Men nu är man inte lika nära alla vänner och familj. Tar väl ca två timmar att komma hem bara, men ändå. Man träffar inte folket varje dag. 

När vi sa hejdå så trodde jag att jag skulle börja gråta. Gråten i halsen hela tiden. Men jag vill juh bli vuxen nu, klara mig utan vissa saker. Men får väl se hur det går. Jag ska iallafall verkligen försöka nu och om det inte funkar så åker jag hem. Vilket jag inte hoppas att jag gör. Men man vet aldrig.

Det kanske inte alls är som jag har tänkt mig och då finns det inge val.

Nu ska jag hoppa i sängen! See ya, // Maria

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards