maariiasvensson

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av maria - 16 mars 2011 17:35

Jag tycker att Ellies första tand kan ta och komma nu. Hon har fått feber igen och jag vill bara tt min sockertös ska vara glad. Men jag hoppas att det går över snart. ^^


 Eric har kommit hem från jobbet nu och han ska kanske åka ut till garaget och fixa det sista med avgasasystemet så jag kan åka och besiktiga den imorgon, igen.

 Nu ska jag väl snart börja med middagen och sen blir det mys.


Fick låna Terez spikmatta igår och la mig på sofan med den idag, och guud så skönt det var. Jag höll på att somna. Även fast det gjorde lite onti början så var de ändå såå skönt. REKOMMENDERAS!

Av maria - 16 mars 2011 12:54

Jag tycker att jag är en superbra mamma ! Även fast vissa kanske tycker att det är ungt att skaffa barn innan 20års ålder. Men jag tyckte att Ellie kom i precis rätt tidpunkt.  Jag ångrar absolut ingenting och jag skulle t.o.m vilja rekomendera att bli mamma när man är mellan 19-25 . Då är man fortfarande  pigg, man kanske itne har kommit så långt i sin s.k karriär och man har tid för sitt barn.

 När jag gick hem från promenaden idag så gick jag om två äldre män, deras första kommentar var: "Hon har väl inte jobbat en arbetsdag i hela sitt liv, och ändå har hon skaffat barn, hur ska hon kunna försöja en unge?" Sen hörde jag inge mer då jag gick ifrån dom.

 Jag tar inte åt mig så , för jag vet själv att jag har jobbat och jag har lixom kommit till att jag vill stadga mig och börja jobba senare igen när mina mammadagar är slut. Men att folk orkar bry sig ?

 För det första har dom ingen aning om vem jag är eller vad jag har gjort innan Ellie kom, och då tycker jag inte att man ska yttra sig. Bara min åsikt.

 Börjar bli så trött på att "äldre" tror att bara för att man är en kanske yngre mamma så har man inte gjort något. Visst dom som får barn som är 16 och yngre är en annan sak. Men det är fortfarande deras beslut så då får man respektera det.

 Men att älrde ska komma fram och "kommentera" med : "du vet att det blir varmt för barnet i vagnen" Ähum , jo jag vet. Om du  inte ser det så har jag öppnat upp och klätt av henne lite? Mycket sånt där får man höra när man kanske går inne affärer och sånt, och ärligt talat, ta hand om er själva istället. Jag vet hur jag ska ta hand om min lilla solstråle. Visst kan man komma med tips de blir man bara glad över. Men resten kan ni hålla för er själva istället.



Men nu vill Ellie ha mat så då ska hon få lie potatis och morötter. See ya


Av maria - 16 mars 2011 11:46

Gosh så skönt det var med en promenad. Nacken är inte att leka med fortfarande, men att få frisk luft gör aldrig fel ! Köpte mat också , bacon och kött . Då har vi till på fredag och sen blir det att åka och handla då också ! :)

 Ne nu ska jag bädda och lite sånt fix sen blir det zumba och sen kommer Terez och hennes lilla son Midas upp på lite the. Så nu måste jag börja så jag blir klar me de jag ska göra hemma först :) PUSS

 

Av maria - 16 mars 2011 09:49

Ryggen känns lite bättre idag, men nu vetefasiken hur jag sovit med nacken , förden kan jag knappt vrida , utan måste vrida hela huvad som huvudet samtidgit :P Haha, vet inte vad som har hänt.  Men kanske blir bättre efter en dusch lite senare. Nu tänkte jag att vi skulle äta frukot och sedan gå ut på promenad ner till stan kanske och köpa någon mat till ikväll och till imorgon.


 Igår somnade Ellie runt 21.45 och sov hela natten till 06.30 imorse ! Skönt skönt !

Och jag somnade i soffam till Beck så Eric fick väcka mig så gick vi in till sovrummet. Han masserade även mig igår och den killen vet vad han gör. Det är så skänt och han kommer åt överallt. Vissa som masserar en när man har ont, så brukar jag få ont efter. Men inte av Eric, han är så duktig så.


Men nu blir det frukost så ska jag klä på Ellie också ! Skönt att solen skiner idag förrseten :)

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards