maariiasvensson

Alla inlägg den 27 april 2011

Av maria - 27 april 2011 19:15

Kom hem för ett tag sedan efter att vi kollat på lägenheten!

Och ja, vi vill ha den! Vi hoppas verkligen på den. På bara 3 dagar hade 25-30 st sökt och dom hade sållat ut 5 styckna som dom tyckte verkade bra och som hade barn. Då dom gärna vill ha barnfamiljer i huset då dom själva hade barn. Hyresvärdarna bodde i samma hus och de är fyra lägenheter i huset. Allting var bra. Visst hade nya tapeter inte skadats , men de får man ta då isf. Bra och fint kök , med en riktig kyl och frys. Ett stort badrum och ja, allt var så bra !

 Så dom skulle höra av sig imorgon eller på fredag, och vi bara hoppas ! Men vill inte hoppas för mycket heller, blir bara besviken då ! :/

 Men men, nu håller Eric på med mat och idag blir de spagetti och köttfärssås ! ;d

Fast jag ville egentligen ha tacos, haha men nu när man känner lukten av köttfärssås så ska de bli jäkligt gott faktiskt ! :)


 Men nu ska jag kolla lite på ikeas hemsida ! Vi hörs senare :) PUSS

 

Av maria - 27 april 2011 17:10

Nu ska vi snart på lägenhetsvisning och jag är typ nervös!

Ni vet när man verkligen verkligen vill ha någonting  och man inte vet hur de kommer sluta. Fast jag har ju inte sett inuti än eller planlösningen, men hela alltihoppa känns så sjukt bra !

Så viska vara där om 25 min och de pirrar i hela mig. Snart kommer Eric hem så ska väl klä på Ellie lite kläder och byta blöja och allt sånt innan vi åker ! :)

Håll tummarna för oss nu ! PUSS

Av maria - 27 april 2011 17:09

 

Ellie´s nya vår/sommar jacka/kappa 199kr på Lindex

 

Ny sommarklänning 79kr på Lindex!

Av maria - 27 april 2011 16:22

Här kommer två kjolar som jag har sytt själv. Är nöjd faktiskt, speciellt den översta ! En riktig "Mariakjol"

 

Tog några timmar, men är roligt när man ser resultatet sen!

 

  Jag valde en blå dragkjedja för att få någon detlaj.


Jag använde inte några mönster när jag sydde dom här två kjolarna, utan körde på som jag kände för och de blev rätt bra, man får ju alltid oftast fixa till något i sista, som den nedersta kjol är inte helt färdig än, har några detaljer jag ska fixa, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Men ska sätta mig någon dag i veckan. Kan ju använda den som den är nu också om jag vill. Är en väldigt fin färg på den, typ plommonfärg.


Jag har köpt allt tyg och sånt på second hand. Känner att jag vill testa lite innan man börjar lägga ner mer pengar på tyg då de inte är sådär jättebilligt direkt. Så de är ett tips för er som vill prova er fram lite. Fick väldigt mycekt tyg för 30 kr när jag köpte !! Där kan dom ävenha lite roligare knappar och dragkjedjor och lite annat smått och gott! :)

Om man vill köpa mönster så är tradera en bra sida. Där har jag köpt några styckna men har som sagt inte använt dom än.


Så va tycker ni ? :)

Av maria - 27 april 2011 13:48

Känns konstigt att de redan är onsdag, är ju snart helg igen! Men blir MammaochEllie mys hela helgen för Eric kommer vara upptagen hela helgen som de ser ut nu! Får hoppas att de blir bra väder iallafall så man kan steka bort lite bristningar ;)

Idag låg jag och Ellie kvar ett tag i sängen efter att vi vakna, hon är ju så mysig min lilla gullunge! Och glad för de mesta hela tiden :) Dagen började med mys, frukost och crosstariner i ca 30 min. Nu väntar jag på att hyresgästföreningen ska ringa upp mig så vi kan kolla om man kan låsa hyran så inte hyresvärden får den förrens våra grejjer i lägenheten är fixade. Men nu funkar tvättmaskinen iallafall^^

 Ska packa in lite kläder som ska skickas iväg också som jag sålt på tradera och kanske städa lite. Och senare 17.40 ska vi kolla på lägenhet. Vi åkte och kollade igår kväll varr den låg någonstans, och vi blev helt uppspelta båda två !

Nu håller vi tummarna, hoppas ni också gör de.

Om en stund kommer de bilder på kläderna jag har sytt !


Köpte en klänning till Ellie igår också när jag och Terez och Midas var ute på stan, så den måste ni ju få se också och Ellie nya jacka ! :)


 Men kommer mera sen ! ;d PUSS

  <3

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards