maariiasvensson

Alla inlägg under april 2012

Av maria - 21 april 2012 01:13

Hm har fått in såå mycket vackert, så här kommer lite små sommartips !

   

249 kr

 

99 kr , finns även i vitt !

 

99kr !

 

149 kr

 

49 kr !


Lite sockersöta sommartips har ni här iallafall ! De föll mig i smaken kan jag ju säga ! Har fått någon slags fling för blått som ni kanske ser ;)

Av maria - 19 april 2012 21:27

Oj vilken dag de har varit. Imorse åkte Ellie som vanligt till dagmamman, men hämtade henne tidigare eftersom vi skulle på 18månaders kontroll med henne på BVC. Och i början gick de bra, men sen. Jääävlar vad hon skrek, och skrek. Sånt skrik som man aldrig hör!

 Dom både vägde och mätte, så nu är Ellie 81 cm lång och vägen 10680 g, hon ligger precis på kruvan så de är perfekt !  Hon fick även mässlingspruta, och de var då skriket bröt ut, och så lyssnade dom på hjärtat, där fom hörde blåsljud, så vi ska få remiss till barnmottagningen ! Får hoppas att de är borta då !


 Väl inne hos barnmorskan så började på Ellie och Lexie skrika samtidigt, ibland är de synd att man inte har typ 8 armar ! :P


När vi kom hem så la jag Ellie i sängen och hon somnade på en gång, Lexie sov redan, men tog upp henne och la henne på mig så där låg hon och sov. Och jag somande efter ett tag jag också. Klockan fem vaknade Ellie sen , och Lexie kort därefter så då blev de att börja med maten , till båda två, och till mig och Eric. Skönt att Ellie äter våran mat :)   När vi alla ätit, fick Ellie bada ett tag! :)


 Sen blev de att lägga Ellie och jag började städa, så gott de gick . Sen började Ellie skrika , tog upp henne, visade sig att hon var jättehård i magen, så när jag försökte lugna Ellie började Lexie skrika, och så har det hålit på hela kvällen, så tack gude gud att jag fick sova ltie på eftermiddagen förut ! :P haha, men de har varit spännande. Man kan ju tro att tålamodet ska tryta, eller att man ska bli trött. Men jag känner att jag passar i dehär, haha i mammarollen ! Alla lugnade sig, Ellie sover, Lexie sover och jag har städat och gjort mat till Eric som inte kommit hem från jobbet än, han fick jobba över rätt så länge, Närmare bestämt till typ 21.30 !

 Men ska ha maten klar när han kommer hem så han kan äta, sen ska vi nog kolla på fråga Olle dukomentären, sen sova i en nybäddad säng !


 Imorgon kommer barnbidraget så då blir det att åka och handla mat och blöjor !

Men nu ska jag göra kalrt Erics mat, sen sätta mig och göra matlista inför dom kommande dagarna !

Hoppas ni alla haft en trevlig torsdag !!

PUSS

 

Av maria - 18 april 2012 19:55

 

Jeans - Hm

Topp - Gina


Idag har jag tränat lätt zumba, kört lite stryke och varit ute på promenad ! Så skönt att få röra på sig. Hämtade sen hem Ellie och hon var så trött så hon fick gå och lägga sig runt 15, då gav jag Lexie mat sen somnade vi på soffan. Skönt att få vila ögonen ibland ! Man får passa på när man kan. Även fast vi får sova på nätterna, så blir det ju inte ofta de blir en hel natt i sträck, ( men de kan man ju inte begära heller dirket) utan Lexie vaknar ju iallafall en gång / natt och vill ha mat. Men sen somnar hon ju om lika snabbt igen så man ska absolut inte klaga!


 På BVC idag så höll jag på att slå i taket när jag såg vad hon vägde, 4875, och var 55 cm lång. Sist vi var där ( skärtorsdagen ) så vägde hon 417 ovh var 54 cm lång. Så hon har gått upp väldigt bra ! :) Skönt !!


Nu är Ellie och Eric hos Robert och hälsar på , så jag och Lexie sitter här i soffan och tittar runt och fixar med lite bilder. Tänkte framkalla lite kort snart, men vet inte om de blir ikväll eller inte..   

Här har vi Ellie som påskkärring den 4 april.  Sötunge!!! <3


Av maria - 18 april 2012 09:19

God morgon alla kära !

 Nu ska ni få en uppdatering från dagarna som varit !

I lördags blev de som sagt utgång på Hantis ! Med förfets hemma hos Michan ! Så roligt att få träffa alla kompisar igen . Och när vi kom ut på krogen så mötte jag ännu flera ! För folk som bor i Köping och går ut där varje helg kan de inte vara superroligt för , men när man kommer hem och inte har varit ute i sin hemstad ("håla") på ett tag så är de riktigt roligt ! Jag blev även kallad för "Milf" ett antal gånger så de bugar jag och bockar för ! Av både killar och tjejjer och det är ju alltid roligt att höra ! Speciellt när man inte riktigt är speciellt nöjd med kroppen just nu !

 På söndagen mådde jag mycket bättre än förväntat, de enda var att jag var så sjukligt trött ! Och att vakna till att Ellie står och pratar med mig, var väl rätt så milt ändå. Madde hade Lexie i sitt rum och det hade gått så bra !

  Efter att man varit vaken några timmar så fick Malin skjussa mig , Ellie och Lexie till Verona där vi mötte upp Michan, Katrin, Danne och Mattias. Så då blev de bakismat ! såå gottt, men magen var ju inte på topp , men de gick bra! ;d

Sen gick vi hem til Michan i några timmar och försökte kolla film och snackade skit. Men inte så lätt med en 1½ åring som inte vill sitta still :P


När vi kom hem sen var d bara att börja packa för att bege oss hem mot Uddevalla på måndagen. Gick rätt bra, eric hade gjort de mesta tills vi kom hem , så de var skönt !

 På måndagen åkte vi hem och vi var hemma runt 14.45 Så bilfärden gick jättebra. Ellie satt och roade sig själv, och sov ett tag och Lexie sov hela vägen tills vi kom innanför porten för då ville hon ha mat! Underbara barn ! ^^


Igår åkte Ellie till dagmamman som hon alltid gör tis-ons-tors, men dom senaste gångerna vi varit där så har hon gråtit när jag lämnat, vilket jag trodde att de skulle bli igår också, men icke sa nicke ! Hon bara gick in , utan att vända sig om .. Hur skönt som helst! Trodde de skulle bli kalabalik !

 Så när jag ohc Lexie kom hem så sov vi tills vi skulle hämta henne igen ! Och igår kväll kunde jag somna i rätt bra tid också, så de betyder att jag var TRÖTT !!!


 Idag så var jag dötrött när klockan ringde, men barn ska ha mat, de ska bytas blöja, barn ska ha frukost , och kläder på sig . Så de var bara att kliva upp . Hann t.o.m klä på mig själv, och ringa ett samtal !

Så nu är Ellie hos dagmamman , Lexie sover och jag måste kissa !!

   

Första bilden; Ellie sommaren 2011, Andra bilden ; Ellie på Erics födelsedag april-2011

Av maria - 14 april 2012 12:22

Sen jag skrev sist så har de varit sköna dagar, blandat med shopping, vänner och lite besök ! har varit väldigt trevligt.

Ikväll ska jag ut på krogen för första gången på evigheter ! Malin och Madde ska vara barnvakter åt Ellie och Lexie och jag vet att dom kommer klara det galant !  :) Ska bli så skönt att få komma ut och dansa loss och dricka alkohol och träffa mina bästa !

Eric ska också med ikväll, så kommer bli riktigt skoj !


 Men innan dess ska jag gå på långpromenad med Tyra, men de kan jag inte göra förrens Eric och Malin kommer hem från stan. Dom är där för att köpa lite alkohol till Pappa ! :)


Men men !

Nu ska jag kolla klart på big brother, för får passa på  när barnen sover :)

 

Av maria - 10 april 2012 22:33

Vi är i köping, och som vanligt så blir de lite ont om bloggtid då. Så jag ber om ursäkt ! Så tänkte göra en liten uppdatering nu som inte blir så lång. Utan ni får se de mesta i bilder istället ! :)


I fredags så var vi på kalas, då både Eric, hans bror John, hans andre bror Emil och deras mormor fyller år efter varandra. Så blev fika där och sen åkte vi vidare mot Köping ! ¨Resan gick väldigt väldigt bra. Behövde inte stanna en enda gång, förutom nör Eric var tvungen att tömma blåsan. Lexie sov hela vägen och Ellie satt och roade sig själv ! 

 Vi kom fram runt 19,30 och då var de bara att packa in allt och ta de lugnt. Eric somnade 20.30 och efter de började vi blåsa upp ballongen, serpentiner, och så gjorde vi tårta.


 På lördagen fyllde Eric år. 24 hela år ! Lilla gubben ! ;)  Han fick presenter och tårta och vi hade gjort såå fint för honom. På morgonen fick han även höra våra ljuva stämmor, vi sjöng, och blåste i tutor och Ellie grät, måste varit den finaste ja må du leva sången genom tiderna ! ;) 

De var ju öven påskafton så de blev god mat , leta påskägg, en massa godis och så kom mormor och farmor hit på besök och träffade flickorna :)

 

Såhär fint hade vi gjort de för Eric ;)

 

På söndagen gjorde vi inte så mycket, gick på promenad och hälsade på Katrin i hennes lya och bara tog de allmönt lugnt. Även faster Michan kom dit :)

Dom myste och lekte medEllie och Lexie. Ellie hade även jätteroligt med en liten hund som Michan var hundvakt åt, hon sprang efter hunden runt, runt , runt och hunden var livrädd ! ;d

     

På måndagen så gick vi upp och vi åkte och handlade och lite sånt. På kvällen så blev de Vin hemma hos Katrin, och då kom Michan dit också ! fick även träffa Michans nya pojkvän som verkar vara en trevlig prick :)

Efter att vi varit hos Katrin en stund sp började Katrin må dåligt, så efter några timmar så fortsatte jag och Michan vindrickandet hemma hos mig innan vi skjussade hem henne. Vi satt och snackade skit och hade jötteroligt till typ 00.30 sen började vi runda av för att Michan skulle börja jobba sen klockan 11,


Imorse var jag inte ens bakfull, kände mig bara allmänt trött ! Men mådde inte dåligt eller något sånt, men jag var suoerhungrig. Så vid lunch åkte jag och Eric in och köpte kebab ! oooh såå gott de var. Ingen kan göra kebab som köping ! eller vitsås !! Så jävla gott !!

 Efter maten så gick Eric och bajsade och sen gick han och la sig och sov ett par timmar. Jag gjorde nästan samma sak, förutom att jag inte somnade , utan  jag gick och bajsade, kollade ett BB-avsnitt och sen åkte vi in och tog fästingspruta och när vi kom hem igen så väckte vi Eric och åkte till Dollarstore. :) hittade lite roliga saker ! Finns så mycket roligt där ! :)

Efter dollarstore så åkte vi till Ronja som skulle fylla i Erics tatuering. Var där i ca 3,5 timme. Vi pratade även om min tatuering så vi får hoppas att de blir något ! :) Förhoppningsvis i veckan ! :) Sen åkte vi iallafall hem och kom hem ungefär 21.30, Ellie hade somnat som en stock 18.30 så vi får se när hon vaknar imorgon ! :) 

Nu sitter vi här och tare lugnt, och dom pluggar och grejjer ! 

Men här kommer iallafall lite mer bilder som sammanfattar hur vi har haft de tills idag :)

             

Av maria - 10 april 2012 22:32

hihi !

         

Av maria - 6 april 2012 00:16

Oh herregud vilken dag.

Imorse gick. jag och Lexie upp runt 07.30 för att fixa oss och äta mat/välling för att sedan bege oss till BVC, där vi skulle vara 08.45 ! Så vi satt på oss bra med kläder för att ta en promenad dit.

 Lexie väger nu 4185 g och är 54 cm lång ! Sjukt vad fort tiden går och att hon växer så fort. Nyss var ju bara ynka 49 cm lång !


 Efter att vi varit på BVC gick vi till Willys för att handla presentpapper, grattiskort och lite annat. Efter de gick vi till Lidl för att köpa påskgodis och lite sånt. Sen så började vi bege oss hemåt.

När vi kom hem så fortsatte jag tvätta, gav Lexie mat, sen kom Terez upp och tog hand om Lexie medans jag hoppade in i duschen en snabbis. Sen blev de lite skitsnack och lite surf på jockiboi´s och Hanna W´s bloggar. Älskar som sagt Jockiboi´s blogg. Den är bara så klockren, fast han kan vara lite hård mot oss tjejjer ibland ;d


Efter en stund gick Terex ner till sig och jag började småpacka lite, vika kläder, och slänga in en till maskin och fortsätta packa. blir mycket grejjer med 2 barn. Speciellt när vi ska vara borta i lite mer än en vecka ;d Haha !


Så emellan all packning var de matning, blöjbyten och lite allt möjligt.  Så nu är iallafall allt packat, mitt hår och mina ögonbryn är färgade. Glömde dock bort att jag hade färg på bryna så dom blev lite mörka, men håret blev bra ;) Sen har jag fört över barnbilder till mammas USB, fört över alla bilder på ellie från den gamla datorn till den nya, vattnat blommor, diskat , lagade även mat förut, sytt dit en knapp på min klänning jag ska ha imorgon på kalaset,  ja de har varit fullt upp"


Lexie har sovit i några timmar nu så hon kommer säkert vakna när som och vilja ha mat, så ska väl försöka sova lite innan dess. Är helt slut i kroppen men huvet är helt i varv. Kanske inte skulle ha tagit cidern förut '1


Men jaa nu säger jag godnatt :P

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards