maariiasvensson

Alla inlägg under februari 2011

Av maria - 8 februari 2011 12:03

Idag vaknade jag före Ellie , helt otroligt ! Ellie vaknade runt halv nio så då fick hon frukost, blev lite morgonmys sen klädde vi på oss och gick mot BVC som vi skulle vara på klockan 10. Ellie låg vaken i vagnen en bra stund innan och somnade! Var rädd att hon skulle vara jättegrinig när vi väl kom fram sen då jag måste väcka henne, men de var inga problem. Hon gav mig ett leende på en gång , den lilla sockerbiten !

 Så idag väger Ellie 6560g och är 65cm lång ! Hon växer så det knakar !

Sen pratade vi lite om smakportioner , så idag ska Ellie få sin första smakportion som blir potatis och morötter ! Får se vad hon tycker om de ;)


 Sen blev de en sväng ner på sta och till Willys och handlade lite frukt och lasange som ska bli min middag idag , så blev det en lång promenad hem ! :) SKöönt ! Ellie vill väl ha mat snart och efter det ska jag träna , men blir bara ett tjugo minuters pass idag ! :)


 Nu ska jag fixa välling ;) See ya later ! ^^ PUSS

Av maria - 7 februari 2011 18:59

Checka in mina nya skor som nu är beställda ! Me LOVE !

 

Av maria - 7 februari 2011 18:53

Nu har jag storstädat, tvättat ,(men ej klar än), dammsugit, vikit tvätt, gosat med Ellie, gjort mat, diskat mm. Jag är en riktig duktig hejare jag ! :d


 'vi håller på å skriver en lapp till hyresvärden, fast lämnade en annan idag, men är mycekt som är paj här, våran ruta, två garderobsdörrar, ugnslampan, ugnsluckan mm. Sen så blir det aldrig riktigt varmt i duschen. Får väl se om han kommer fixa något av detta , har redan sagt till honom om våran fönsterruta men de har inte hänt något än.

 Han är ju inte snabb direkt. Men om han inte kommer åtgärda något nu efter den här lappen så kommer jag ringa till hyresgästföreningen så får dom hjälpa oss , hoppas jag ! Annars finns det ju ingen anledning att vara medlem.

 Men nu ska vi äta, hörs senare, ciao !

Av maria - 7 februari 2011 15:03

Redan måndag, guud vad tiden går fort, snart är väl Ellie 1år. Man får inte glömma bort att ta vara på tiden med dom små, det går ju såå fort !

 Idag skulle vi egentligen varit på bvc, men det blir imorgon istället. Eric glömde ta ur vagnen imorse innan han åkte till jobbet så var tvungen att ringa och byta tid.

 Så nu har jag tränat i lite över en timme, badat Ellie och håller på och tvättar ! Förstår inte hur tvättkorgen kan bli full på en gång, men Eric var ju hemma själv i typ en vecka så de mesta är ju hans kläder iofs !

Men nu sak jag ta min shake och ge Ellie mat ! Hörs senare ! PUSS

Av maria - 6 februari 2011 16:05

Idag är det söndag, men ingen vilodag för det. ellie vakande 07.30 och ville ha mat. Sen somnade vi om och sov ett tag till sen ville inte Ellie ligga kvar i sängen längre så hon och jag gick upp och hade en massa bus i vardagsrummet.

 Sen har vi tränat , duschat och nu håller vi på med att gå igenom en massa papper och fixa till lite småsaker här hemma ! :)

 Får väl se vad vi gör sen , men de blir nog lugnt idag ! Är ju ändå söndag !

Några som har föslag på vad jag kan överraska Eric med på alla hjärtans dag ?

Ge mig tips , snälla ? Min hjärna står helt tom :/

Av maria - 5 februari 2011 21:46

Igår åkte vi som sagt till Göteborg, Erics syster Ida följde med. Blev en sväng till ikea också där vi köpte speglar, och lite smått och gott. Men blev inte mycket alls. Blev lixom bara en snabb sväng igenom och kikade lite. Vi visste vad vi ville ha och vi skulle ju vidare så :)

 Var en jävla kö sen i Göteborg in till mässan och pakeringshuset och inne i parkeringshuset, var helt totalt sjukt . BOKSTAVLIGEN! Men vi hade sån tur så att när vi stod i kö påväg ut ur pakeringshuset då vi skulle åka till ett annat så vasr det en bil vid oss som precis skulle åka så vi fick både en parkering och deras p-lapp med tid:) Tänk sådan tur man kan ha ibland !

 Sen kom vi hem runt 22.30, var en trevlig kväll :)


 Imorse vaknade Ellie 06.30 och ville ha mat och direkt efter somnade hon om igen. Sen måste Eric ha vaknat och tagit henne för jag sov till 10.30 sen :)

 Senare på dagen åkte vi till Ericshjälpen och kollade lite. Dom har rätt roliga saker mm där ibland !  Där kan man snacka om att man kan fynda :)

 Efter de åkte vi till Erics mamma , där jag och Ellie var i några timmar medans Eric hjälpte sin kusin med bilen! Så nu på kvällen har vi storhandlat , även fst vi typ bara dricker shakerna så är det rätt skönt att ha mat hemma så man iallafall kan äta ett riktigt mål mat om dagen :)

Och nu har vi kollat på melodifestivalen och ätit falukorvi ugn m. potatismos !


Så nu är denna dag slut , dagarna bara flyger förbi oc snart är helgen slut och jag har cirka 1000kr kvar för denna månad kvar. Tur att Eric har lite också !

 Jag håller ju på att försöker spara pengar till Ullared nu , men har tyvärr bara kommit upp i 1000kr men hoppas att de kan bli mera då de är mycekt som jag vill köpa när man väl är där. Jag vill ju göra vårat hem till det finaste i världen ungefär. :P haha får väl se hur det går ;)


 En annan sak som vi måste köpa är en ny byrå till Ellie, då hennes är väldigt för liten, visst det är typ 5 lådor i henne nuvarande byrå, men de är ju inga större lådor direkt så man får inte plats för så mkt, så jag hoppas att vi snart kan köpa en till henne, förhoppningsvis nästa månad:)


 Men nu ska jag gå ut till vardagsrummet igen då jag sitter i sovrummet och skriver. HA en trevlig lördag folk :) PUSS

Av maria - 4 februari 2011 13:50

Jag och min underbara dotter idag :)

    

Av maria - 4 februari 2011 10:47

Idag är det ätnligen helg ! Guud så sköönt det ska bli !  Idag ska vi åka till ikea och göteborg och gå på en båtmässa som Eric har hjälpt till med med jobbet . Så idag sak vi kolla på en massa fina stora lyxbåtar, är ritkigt roligt fasktiskt , när de är riktigt fina båtar !

 Vi ska stanna till på ikea en sväng också tror jag och gå där en snabbis !

Synd att det är så dåligt väder hela tiden, i Köping var det jättefint väder hela tiden ! Och här i Uddevalla är det pissväder, men men ! Tur att det är inomhus då ! '


Blir nog inge träna idag utan blir mys med Ellie istället tills vi ska åka, ska väl fixa mif och sånt också men förutom det. Körde ett sånt hårt pass igårmed zumban så idag har jag träningsvärk i både mage oich rygg. Fast provade ett nytt pass och det var jätteroligt!


 Men nu ska jag klä på Ellie, hon ligger bara i blöja då våran lilla spymaja spydde ner hela pjamasen ! ;)

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards