maariiasvensson

Alla inlägg under april 2011

Av maria - 18 april 2011 22:15

Och dagen börjar ta slut. Ellie sover sedan en timme tillbaka och Eric är på baksidan och grejjer med bilen och försöker få bort bränslepumpen så han kan kolla va de är för en så vi kan beställa en ny så vi får ordning på bilen.. Igen ! Den där jävla bilen vill nog inte bo hos oss tror jag !


 Idag till middag blev de en kycklingsallad, hemmagjord såklart. Men kyckligen var väldigt torr på nå sätt , men de funka ändå.

Nu ligger jag i sängen och lägger in lite kläder på tradera, länken kommer senare så kanske ni hittar något som faller er i smaken !

 Älskar verkligen tradera  ! Där finns allt och lite till . Är suveränt ^^

 Men nu ska jag fortsätta me de här så jag blir klar någon gång .


Imorgon blir de nog en promenad ner till stan om vädret tillåter och sen kanske Ellie ska få leka i gräset för första gången, vem vet ;)

Puss

 


Av maria - 18 april 2011 22:06

  Köpta på DINSKO ord pris 499kr  Jag betalade 99kr. FYND - JA!

Bilden gör dom inte rättvisa, är mer åt gråa hållet !

Av maria - 18 april 2011 19:39


 Idag har hela dagen bara flygit förbi ! Var ute mellan 11-14 , gick en sväng på strandpromenaden och sen vidare till stan för att på till försäkrningskassan, nordea och till en second hand affär där jag köpte tyg. Fick rätt mycket tyg för 30 kr !

 Det var en bra affär tycker jag ;)

 Gick och köpte resår också innan vi gick hem ! Och så fiiint väder de var idag ! Helt sjukt galet varmt för att vara i april. Får hoppas att det håller i sig nu ! Men vågar inte klä av mig för mycket heller, för är ju förkyld som attan och vill inte bli mer sjuk :/ Annars hade jag gärna haft på mig lite mindre kläder än mjukisbyxor och en munktröja !


 När vi kom hem fick iallafall Ellie mat, och jag med för den delen, sen satt jag mig vid symaskinen och sydde en kjol. Tog cirka 2 timmar, blev rätt nöjd, men är en lite detalj jag måste ändra på den bara. Imorgon om jag har lust så tänke jag sy ett par shorts av ett riktigt maria tyg ! :) Me like ^^ Men vi får se .

 Tänkte lägga ut lite grejjer på tradera också och kanske klicka hem lite kläde från Hm , men vi får se vad som hinns med. Har varit inne på HM´s hemsida flera gånger förra veckan och vill bara ha och ha och ha ungefär. Finns så mycket fint nu på deras hemsida !


 Men får se, ska lägga ut lite på tradera först iallafall , gå igenom lite skor och sånt tänkte jag ! Kan ju länka till bloggen sen så kanske ni blir dom nya ägarna !

 Men men, ska ta in Ellie till vårat sovrum nu så ska jag börja !

Hoppas ni haft en toppendag i det fina vädret, så hörs vi lite senare ! :) PUSS


Justja, kom hem med ett par nya skor i förrgår också . Bild kommer om en stund !

Av maria - 17 april 2011 16:31

Ja då ska vi se vart vi ska börja!

Lördag :

 Blev att gå upp när Ellie vaknade runt åtta ( har jag för mig ) och ge henne välling och morgonmysa lite . Sen kom Eric upp och vi gjorde frukost tillsammans och började förbereda oss inför Ellies första jeepträff som var i Hedekas, en liten håla (enligt mig) som ligger långt långt borta (kändes de som iaf) Tog väl kanske 30 min från Uddevalla, men man åkte igenom många små samhällen påvägen dit.

 Eftersom vi skulle vara i skogen så blev de ingen vagn utan Ellie fick sitta i bärselen, vilket hon gillar skarpt. Men hon börjar bli lite för stor för den kändes de som ! Vi kollade lite på när folk körde med sina bilar och sen blev de lite korvgrillning och sånt där. Samtidgt så ringde jag på en bil som pappa hittat och tipsat oss om, så vi bestömde att vi skulle komma på söndagen mellan 11-12.

Efter vi varit på jeppträffen åkte vi vidare till Torp och skulle kolla färg och tapeter till varadagsrummet. Hittade de vi skulle ha och jag provade lite kläder inne på HM, tänkte om man kanske skulle ta och beställa lite till sig själv  ;)

Efter de blev de att åka hem och laga mat ! :)

   

     

Söndag:

Idag var vi och kollade på bilen, tyvärr var de alldeles för mycket rost så de blev ingenting ! Sen blev det en fika hos Erics pappas svärfar, där vi även fick låna en bil då bränslepumpen på våran bil gick sönder under lördagen :( Blev att åka hem, ge Ellie mat och göra en matlista inför veckan och sen åka och handla. Satt upp Ellies nya lampa när vi kom hem och nu har Eric åkt igen då han skulle till garaget och plocka bort en del på reservdelsjeepen som en kille ville köpa ! Sen kommer han hem med mat så blir det massagemyspys idag ! :) Ellie ligger och roar sig på golvet just nu och tycker att golvet är mer fascinerande än filten hon ligger på!

 Och detta söta kortet tog Eric på Ellie imorse när hon somnade sittande, typ !

 

Hon är så gudomligt söt våran lilla prinsessa ! Och så charmig , man smälter bara mer och mer man ser henne. Snart är jag bara en stor flytande fettklump som ligger och sprattlar på golvet !

Av maria - 17 april 2011 02:15

Nej de går inte ! är så förkyld så kan knappt andas. Skitjobbigt, ligger och hostar hela tiden , slemmigt också för den delen. Så får se hur den här natten blir ! :/ Bloggar mer om dagen imorgon , puss

Av maria - 15 april 2011 19:44

Ni vet när man mår så dåligt och är trött och inte ätit så bra under dagen. Sådan är jag precis just nu. Var grinig mot Eric, fast jag inte ville. Börja tjura mest för att jag kände för de och för att det bara kom från ingenstans. Så jag är helt totalt slut i hela kroppen, tycker synd om mig själv för  att jag mår skit och för att när jag mår skit så är jag en riktig bitch även fast de inte är helt rätt. Måste bättra mig på de !

 Nu har iallafall min älskling plockat bort disken, dammsugit och nu är han och köper kräm och godis till mig. Underbar är de ordet som beskriver honom bäst ! Och såklart Älskad.

 Nu fick jag en jävla hunduvärk så ska lägga mig ner igen, tur att Ellie varit så lugn hela dagen, känns som att hon känner att jag inte mår bra och då är hon lugnare. Hon är ju annars världens snällaste och låter mig sova hela nätterna och gråter nästan aldrig. Men hon vill annars leka hela tiden, konstant och idag har hon varit så lugn och suttit i sin gåstol och legat på mitt bröst och bara tagit de lugnt. Hon kanske har varit trött idag också.

Hon är allt bra go, mammas lilla tös <3

 

Av maria - 15 april 2011 17:52

Börjar bli jävligt segt att vi är ensamma hemma hela dagarna . Men är ju bra att han får jobba också, men idag hade han gärna fått komma hem för länge sen, men finns inte mycket att göra, tyvärr. Vet ju att han tycker de är roligt att jobba också så.. Men när man inte mår bra så vill man bara ha lite hjälp här hemma. Han slutade jobbet för 1½ timme sen så man tycker ju att han kan komma hem snart så man kan få lite hjälp och börja med fredagsmyset. Börjar även känna att jag börjar bli på ett riktigt dåligt humör !!! Har inte varit på bästa humöret under dagen så , men nu känns de inte bättre direkt !

Men men, har fått plockat undan lite iallafall och jag sparade dammsugningen till Eric, vet inte när han dammsög sist men det var MÅNADER sen iallafall ! Och just nu orkar jag inte tänka på att han har jobbat hela veckan, för de är faktiskt ett jobb att vara föräldraledig också ! Och jag sliter här hemma med samma sysslor , börjar tröttna faktiskt.


Låter kanske som att jag är helt supergrinig på Eric, men så är de inte, inte supergrinig iallafall. Vill bara få vilat lite !

Hoppas ni andra får en toppen fredag iallafall !

 Puss

Av maria - 15 april 2011 13:58

Jag orkar inte göra någonting , är helt slut i hela kroppen   ! Och de som är så stökigt hemma, blir tokig !

Ellie har iallafall precis fått fisk/potatis puré vilket hon gillar skarpt. Alltid roligt att se hennes min när hon får smaka på nya saker .

 Idag hade jag tänkt städa inför helgen, men får se hur de blir med den saken, Eric slutar egentligen 13.30 på fredagar men dom ska jobba över idag med till 16.30 Ses ska han till sin kompis en sväng och sen kommer han hem. Hoppas jag, känns verkligen som att jag behöver hjälp här hemma idag när jag inte känner mg helt 100!

 Men nu ska jag byta blöja! Hörs sen ^^

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards