maariiasvensson

Alla inlägg under april 2011

Av maria - 5 april 2011 13:51

Nu har jag startat en ny omröstning, den är anonym och jag vill gärna att ni som läser min blogg svarar på detta. Är en sådan enkel fråga som " hur gammal är du". Vore roligt att se vilka åldrar ni är emellan, så kom igen nu. Svara ! :D

Av maria - 5 april 2011 12:21

Har blivit dåligt med bloggande men ska försöka bättra mig !

Vi får väl börja där vi sluta:


 Söndag :

I söndags blev de att vi alla tre åkte till garaget då en kille skulle komma och kolla på några jeepdelar som Eric hade. Enligt mig så var de en väldigt skum typ, men han köpte delarna iallafall så de var ju bra. Sen blev de lite fika och sen vidare till Torp där vi lämnade in crosstrainern och gick runt och letade presenter till Emil, John och Erics mormor som alla nästan fyller samtidigt, vilket är nu till helgen !

 Och som tur var så hittade vi till alla tre :) Sen åkte vi till en gammal dam som heter Kerstin och skulle hämta en massagefötålj som vi skulle få ha hemma hos oss ett tag. Men den var inge speciellt enligt mig. Kände knappt nå av massagen utan var mest som en vanlig fotölj!

 Sen kom vi äntligen hem och då var väl klockan runt 18-19 och då hade vi inte ätit annat än frukost på hela dagen så blev en pizza. Men de var den sista pizzan för den här månaden, då vi ska kämpa nu, både jag och Eric med vikten :)


Måndag:

Jag sov väldigt länge och Ellie med, så vi gick inte upp ur sängen på jag vet inte hur länge. Men sen blev de frukost och träning och lunch. Städade lägenheten och plockade lite oc nu ser hela vardagsrummet "enklare" ut. Sen när Eric kom hem så hade jag maten färdig, blev biff ( som skulle varit hemmagjorda hamburgare ) sallad och lite sås för min del, men Eric åt "hamburgare" med bröd och sallad.

 Efter det blev de en lång kvällspromenad på cirka 2 timmar med många uppförsbackar ;d Fy fan vad jobbigt de var. Speciellt att dra vagnen uppfr dom där jävla backarna, men ändå så fick man en bra träning. Så vi har bestämt att varje dag som de passar så ska vi gå ut på den där promenade, vilket nog iallafall kan bli 3 gånger i veckan :) Sen när vi kom hem kollade vi på titanic och sen blev de sängen.


Idag:

Ellie sov mellan 22- 08 imorse. Duktig tös ! :)

 Så då gick vi upp så såg jag höromdagen att titanic 2 fanns (?) så jag tankade hem den så kollade vi på den imorse, men den var inge som jag skulle rekomendera ! Helt onödigt att försöka göra en tvåa på en sån film. Förstår inte riktigt vitsen med det.

 Så nu har jag duschat och håller på med lunch nu. Blirr ingen hemmaträning för idag för har ju cheeren ikväll. Räcker med att träna en gång per dg tycker jag!

 Sen ska jag ner till affären och köpa lite småsaker ,sen blir de att fixa middag lite senare och sen börjar cheern 18,30.


 Eric ska börja jobba över nu på tisdagar och torsdagar så blir att jag får ta med Ellie till cheeren. Men de ska nog inte vara några problem !


Men nu ska jag göra klart min lunch så blir de bus med Ellie senare !


På fredag kommer även mamma, pappa , malin och Madde hit och sover för sen på lördagen ska vi alla 5 åka till ULLARED! som jag har längtat !Kommer bli SÅÅ nice;)


 Men vi hörs senare !^^ PUSS

 

Av maria - 2 april 2011 19:55

Dålig uppdatering idag, men de har ine gått att logga in ! ;d

Idag fick jag sovmorgon till klockan elva, sen åkte Eric till garaget och har varit där sen dess, så jag och Ellie har städat hela lägenheten, håller på och tvättar  och så har vi lekt en massa. Ellie kan verkligen prata högt nu, hon skirker glatt och göra en massa olika ljud  ! Så söt ! :D


 Eric har nästan fått sålt lite bilgrejjer !


Och eftersom vårat vatten inte är så varmt så kliar de i min hårbotten nu så måste duscha av håret igen , kanske missade lite schampoo , nice. NOT !


Så hejåhej

Av maria - 1 april 2011 18:16

Såhär söt var min tös idag ! :)'

 

Hur de nu kan vara så gott att suga på stårtån, speciellt när hon har så mycket tåbira ! HAHA!


Nu är Ellie och Eric och handlar inför den kommande veckan, skönt att få lite egentid! Har förberett lite inför maten nu, så får vi fixa resten när dom kommer hem igen.

Skulle egentligen hem till farmor Cathrin men de blev inte av. Eric kom hem sent och hade ont i ryggen och jag var så trött så jag bara ville lägga mig ner och gråta ungefär !

Ikväll blir det kycklingfilé med potatisklyftor och sallad. Ska bli såååå gott !

Hörs senare ! :d

Av maria - 1 april 2011 12:25

Känns som att det bara blir färre och färre inlägg här på mig blogg ! Vet inte va de handlar om, men har tappat suget litegranna ! Men ändå vill jag ju skriva . Vet inte vad de är med mig .


 Igår var jag och Ellie till Torp och köpte present till Eric. Han önskade sig ju fälgar egentligen, men dom han ville ha var slut så då finns de inte mycekt att göra ;)

Sen åkte vi hem och kom inte in på parkeringen , så ställde mig utanför och bara för de så fick vi ju en böteslapp, mindre kul men vad ska man göra:P


Senare blev det träning ,och jag var med och körde. Och jag kan ju säga att jag är inte i form, men så skönt de var att träna igen ! :)

Och idag har jag träningsvärk 3000, på riktigt alltså. Värker i hela låren , nacken och ryggen och lite i magen ! såå skönt , men samtidigt så vill jag bara dö. Min röv gör så ont så vill helst inte sitta ner !


Ellie har sovit i sin spjälsäng två dagar i rad nu, hon brukar ju sova i vaggan i vårat sovrum, men de verkar ju gå hur bra som helst i spjälsängen, så nu åker nog snart vaggan upp på vinden. Var lite osäker på om jag skulle höra henne när hon vaknar på morgonen , men de gör man ! :) Men imorse vet jag inte riktigt vad som hände, drömde värsta mardrömmen och i drömmen så grät Ellie , och när jag vaknade så grät hon. Så hörde inte riktigt tror jag när hon vaknade från början.


 Ellie har börjat "prata" så mycket nu . Gör olika ljud HELA tiden och skrattar och stoppar fötterna i munnen, ja allt och snabbt har det gått. Kommer en bild sen när hon ligger hon suger på sin fot ! Haha, tänk om man kunde vara så vig ( fast vad hade varit meningen med det egentligen?)


 Men nu håller jag på och bäddar rent så ska jag väl göra lite lunch nu snart och vänta på att Eric ska komma hem så ska vi åka och handla middag så ska jag kolla med honom om vi ska ta en sväng till farmor Cathrin ! :)


 Men nu ska jag ta hand om min socerbit ! :) Hörs senare !

Presentation


Hej och välkomna till mitt liv ! Enjoy !

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 10-15
 15-20
 20-25
 25-30
 30-35
 35-40
 40-45
 45-50

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards